Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Wizzler_dk
#244236
Hej i kloge hoveder :)

Familien står og overvejer at købe nyt tv, da det gamle er 8-10 år gammelt vil jeg tro. det er et 46" samsung Le46b535p7....
Jeg bruger det til at spille Diablo 3 og everquest mm ( old school ) , men syntes efterhånden det ser ud som om der er et tyndt slør på og hvidt er mere en gråhvid.
Så mit spørgsmål er..
Hvilken skærm skal jeg gå efter ? det er jo sindsygt svært at overskue.
Samsungs ks skærme har en ekstern boks der bliver for varm og læser at de generalt har problemer med de hakker i billedet ved hurtige bevægelser.
LG er det jeg har læst er bedste.
Jeg kigger på en skærm til ca 10.000kr ( så kan man sikkert presse dem lidt ned )
Jeg har en ps3 som bliver brugt til BR-afspiller og så har jeg min pc til at stream netflix fra. og ellers er det bedre at have smart-tv hvis man vil se 4k netflix ?
Håber i kan hjælpe mig i den rigtige retning, for jeg er ved at få flere grå hår hehe og skal jeg hellere vente, da Ces messen lige har kørt ang nye tv, tænker at så falder priserne på 2016 modellerne.

Mvh Ronni og rigtig godt nytår
Af Wizzler_dk
#244240
jeg sidder ca 4m væk fra skærmen, så minimum 55", har overvejet et 65" da det kunne være fedt at spille på en stor skærm :)
Af Grandahl
#244245
Selvom du har dine forbehold ville jeg skrabe de ekstra penge sammen hvis det var en 65" og vælge KS 7005..

En OLED Eg910 hvis valget står på en 55" kunne være t interessant bud
Af Christianhave
#244246
Generelt får du ikke meget 65" for 10.000. Nogle gange har 65KS7005 været nede i det prisleje. Det laveste jeg har set er 10.800 i Power hvor der var 20%. Det har dog lige været i årets første uge. Det er uklart om der kommer et lignende tilbud igen og i givet fald hvornår.
65KS7005 er mit bedste bud hvis det skal være 65" som jeg vil anbefale med den afstand du sidder fra tv'et. Jeg har ikke hørt at den eksterne boks skulle blive meget varm og har ikke selv oplevet det (har selv samme skærm). Byggekvaliteten var der tidligt produktionen en række problemer med, men det er mit indtryk at mængden af sager er væsentligt mindre. Man kan jo altid være uheldig, men så er der jo garanti/reklamation.
Microstutter som du nævner er noget som irriterer nogle. Andre ikke. Læs anmeldelsen af KS8005 her på siden. Det er stort det samme skærm. Forskellene kan du finde via søgning i forummet her.

LG laver nogle gode OLED'er, men deres LCD skærme er generelt set ikke noget særligt. Du skal være opmærksom på at de har IPS paneler som giver brede betragtningsvikler, men et dårligt sortniveau. Til modsætning har Samsung'en et VA panel som har smalle betragtningsvinkler, men godt sortniveau.
Hvad der er bedst afhænger af ens brugsmønster, men de fleste herinde vil foretrække VA paneler.

Lad vær med at lade dig lokke af sælgere i fx Elgiganten og Power. De tjener mest på LG så derfor er de skærme "de bedste"

Alternativt ovenstående så kan du overveje 55". Der får du et bredere udvalg af gode skærme. Alternativt vil jeg anbefale at du overveje at smide lidt ekstra i budgettet.

Andre kan sikkert supplere mine råd ift deres erfaringer. :)
Af Christianhave
#244248
Vær opmærksom på at 2017 modellerne netop er blevet fremvist på CES. Det betyder at lagrene af 2016 modellerne så småt begynder at blive tømt. Der går min 1/2 år før priserne på 2017 modellerne begynder at falde i pris. Generelt er priserne gode omkring Black Friday og til januarudsalg. Jeg har dog ikke set gode tilbud siden sidste uge i december og 1. uge i januar.
Af Wizzler_dk
#244249
sorry men den måde man svare på beskeder driller lidt. kan ikke se de posts jeg har prøvet at lave via den blå svar knap. så er der gengangere så bær over med mig.

ekstra ? det koster ca 8k plus-minus ...
kiggede på det på en test og de nævner der er lidt hak i billedet til tider.
og ville et ks8005 så ikke være bedre ?
ja oled ville være nice, men den slags penge har jeg ikke lige
Af Wizzler_dk
#244250
Christianhave

1000 tak og jeg vil da overveje mine muligheder og holde øjnene åbne.
jeg er desværre meget følsom over for stutter på skærmen, det går lige i øjnene på mig.
det var en sælger i power der viste mig en samligning på en LG og Samsung skærm hvor samsung hakkede mest.
men jeg har en samsung soundbar og har altid haft samsung tv, så vil helst holde mig til det.
boksen blev varm og lukkede ned for signalet hvis den ikke ligger frit fremme fik jeg at vide.
retter lige da jeg har et spørgsmål. det er vel bedst at se netflix via smart tv for at få 4k oplevelsen, da jeg kun har min pc og ps3 til at afspille fra.
Mvh Ronni
Af Wizzler_dk
#244252
og hvad med Ks9005, det er dog et buet tv ... men er det skidt. læste i en test at de har fået fjernet rigtig meget af det genskin i skærmen.
Af Wizzler_dk
#244253
ah sorry min google havde ikke opdateret siden og gav forkerte priser, den sprang lige fra 11k til 18k
Af Christianhave
#244254
Wizzler_dk skrev:Christianhave

1000 tak og jeg vil da overveje mine muligheder og holde øjnene åbne.
jeg er desværre meget følsom over for stutter på skærmen, det går lige i øjnene på mig.
det var en sælger i power der viste mig en samligning på en LG og Samsung skærm hvor samsung hakkede mest.
men jeg har en samsung soundbar og har altid haft samsung tv, så vil helst holde mig til det.
boksen blev varm og lukkede ned for signalet hvis den ikke ligger frit fremme fik jeg at vide.
retter lige da jeg har et spørgsmål. det er vel bedst at se netflix via smart tv for at få 4k oplevelsen, da jeg kun har min pc og ps3 til at afspille fra.
Mvh Ronni
Boksen og varme:
Min boks ligger i en skuffe. Har ikke oplevet problemer med det. Synes heller ikke den er særlig varm.

Butiksvisning af LG og Samsung:
Fik samme visning i power. Købte alligevel Samsung tv'et. Der er kæmpe forskel på hvordan det så ud i butikken og hjemme. Synes sjældent jeg oplever mikrostutter. Tror det afhænger en del af materiale. De gange jeg har oplevet det har jeg testet på andre skærme hvor jeg også synes problemet er (ikke Samsung tv). Så kan ikke helt blive klog på det.

Jeg vil anbefale at du kigger lidt mede på det i butik uden "vejledning". Du kan evt købe på nettet eller i en butik med 14 dages returret hvis ikke du skulle være tilfreds.

Hvis budgettet ligger meget fast kan du overveje at gå 5" ned i størrelse. Pt kan 60KS7005 fås for ca. 9000,- så får du en lidt større skærm end 55" og samtidig til en overkommelig pris.

Ift håndtering af bevægelser så er Sony et gost bud. Men for at få en god skærm skal du op i deres 9-serie og den koster pt. 15000 i 65". http://m.pricerunner.dk/pl/2-3141150/TV ... ign-Priser
Alternativt kan den fås til 10.000 i 55".

Vil anbefale at streame i 4K direkte fra de indbyggede apps. Er ikke sikker på at man kan streame i 4K fra PC. Alternativt en Chromecast Ultra eller andet. Men nu er det jo indbygget så kan ikke helt se hvorfor man skulle købe ekstra.
Af Wizzler_dk
#244255
er super glad for din hjælp. og holder mig nok bare til samsung. de har aldrig skuffet mig før.
og ellers venter jeg en måned eller 2 og får så råd til 65 udgaven. ville være dejligt når man ser netflix, at man ikke belaster øjnene.
rigtig god aften :)
Af Christianhave
#244264
Wizzler_dk skrev:er super glad for din hjælp. og holder mig nok bare til samsung. de har aldrig skuffet mig før.
og ellers venter jeg en måned eller 2 og får så råd til 65 udgaven. ville være dejligt når man ser netflix, at man ikke belaster øjnene.
rigtig god aften :)
Velbekomme. :)

Samsung er bestemt ikke de eneste der laver gode skærme og KS7005 er ikke en perfekt skærm. men til prisen får du virkelig meget for pengene.
Af PeterD
#244265
Christianhave skrev:
Wizzler_dk skrev:er super glad for din hjælp. og holder mig nok bare til samsung. de har aldrig skuffet mig før.
og ellers venter jeg en måned eller 2 og får så råd til 65 udgaven. ville være dejligt når man ser netflix, at man ikke belaster øjnene.
rigtig god aften :)
Velbekomme. :)

Samsung er bestemt ikke de eneste der laver gode skærme og KS7005 er ikke en perfekt skærm. men til prisen får du virkelig meget for pengene.
Du får rigtig meget for pengene med KS7005/KS8005 og ja. Samsung er bestemt ikke de eneste der laver gode skærme. De bruger mange penge på reklame så måske er det derfor mange automatisk vælger dem..Og så er der nogle der generes af Microstutter ofte ved Samsungs skærme..Nogle ser det. Andre gør ikke.

Både LG OLED, Sony XD93, Panasonics DX modeller er på højde med Samsung og anbefalet her på siden..

For bare er par år siden var Panasonic førende til prisen med deres plasmaskærme og Sony testvinder med deres W7 og W9 modeller.

I år er det bare svært at komme uden om Samsung og det man får til prisen (Sælgerne er ofte generøse)
Måske er det anderledes når nye skærme bliver præsenteret?

Når det er sagt så er Samsung også glade for deres SUHD skærme, men da det er en forklædt LCD/LED teknik, er det klart at OLED er bedre på mange punkter (Når der skulle blive råd til en sådan).

Husk dog at ingen teknologi er fejlfri og selv OLED er ikke perfekt, men det er dælme en lækker teknologi <B