Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jmog
#244271
Nope. Det er ikke en trussel mod projektorer så længe du ikke kan få et 100" TV til under 10.000kr. Den barriere går der mindst ti år før TV bryder. Sandsynligvis meget længere.
#244292
Linket bringer mig til forsiden af jp.dk. Hvad var overskriften på artiklen?

Der var en del projektorer på CES 2017, særligt short-throw projektorer. Nu er jeg ikke den store projektorfan, men ift. short-throw, så er priserne stadig meget høje. Den primære fordel ved disse er naturligvis størrelsen på billedet og integrationsmuligheden. Selv på de relativt mørke messestande fremstår kontrasten imidlertid stadig meget svag. Igen; jeg er ikke den store projektorentusiast, så det er nok ikke mig der kommer til at tale produkterne op. Det var blot hvad jeg oplevede som førstehåndsindtryk.
Af koden
#244295
Ny fladskærm? Den er lige så tynd som en plakat med Justin Bieber
ERHVERV - 05.01.2017 KL. 17:47
Den sydkoreanske elektronikgigant LG har præsenteret en fladskærm, der er lige så tynd som papir, og den kan hænges op med magneter.
SØREN KRAGBALLE
ANNONCE
På årets elektronikmesse i Las Vegas har sydkoreanske LG netop præsenteret en fladskærm, der kun er 2,6 millimeter tyk - eller tynd. Og den kan hænge helt faldt mod væggen ved hjælp af et magnetophæng.

LG konkurrerer især med Samsung om de mest avancerede skærmløsninger. Og i modsætning til Samsung sværger LG til den såkaldte OLED-standard i stedet for LCD. Den er dyrere, men giver en høj kvalitet og mulighed for ekstremt tynde skærme.

LGs nye skærme kommer i 66 og 77 tommer, men selskabet ville ved præsentationen endnu ikke afsløre prisen på de nye topmodeller, skriver tyske Handelsblatt.

Skærmen er »kun« en skærm, da den egentlige modtager og højttalerne findes i en separat og meget flad enhed, der kan stilles andre steder. De to enheder er forbundet via et kabel.

Den meget tynde skærm betyder, at forbrugerne kan få selv meget store skærme ind i stuen, uden at de rager ekstremt langt ud fra væggen eller bliver betjent via en projektor.
#244296
Jeg ser ikke tykkelsen på fladskærmen som noget der har indflydelse på om man køber projektor eller TV? Til hjemmebiografen er en 77" fladskærm jo slet ikke nok og 100" kan du ikke betale dig fra, så jeg ser ikke projektoren på listen over truede gadgetarter.
Brugeravatar
Af hans123
#244302
Det varer vist flere år før tv skærme i 100" ++ kommer i fornuftige priser.

77" er for lidt til ordentlig bio oplevelse

Her er det meget billigere med en projektor .

Så ingen trussel de næste mange år