Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#241897
Jeg var også ude at sikre mig et 55"KS7005 in fredags.
Nu har jeg så modtaget et vægbeslag, og har endelig hevet det ud af kassen. Og når man kommer fra et tv som er omkring 8 år gammelt, så er der masser af wow effekt, og lækkert med billede helt ud til kanten.
Jeg prøvede et spil fifa, det fungerede godt. Til mit held var der fodbold i den næstbedste engelske række. Så skulle tv'et have lov at bevise sig selv. Men øv hvor blev jeg skuffet. Det er jo som at se fodbold på et dårligt stream bolden. Når bolden bliver clearet tager den gerne nogle pauser hvor den bliver hængende i luften og spillernes bevægelse hakker også lidt.
Billedets kvalitet har jeg ikke styr på, det kommer fra viaplay og jeg har fået det vist fra hhv. smart tv appen og min playstation.

Torben du nævner at Sony's modeller er overlegne på motion-system. Er der en model du vil anbefale i samme størrelse? Så vil jeg helt klart overveje at udnytte min fortrydelsesret og så smide lidt ekstra.
At se fodbold er det absolut vigtigste for mig ift. tv, så det her skuffer virkelig..
#241898
cnissen skrev:Det er jo som at se fodbold på et dårligt stream bolden. Når bolden bliver clearet tager den gerne nogle pauser hvor den bliver hængende i luften og spillernes bevægelse hakker også lidt.

Billedets kvalitet har jeg ikke styr på, det kommer fra viaplay og jeg har fået det vist fra hhv. smart tv appen og min playstation.
Det lyder ikke rigtigt.

Hvilke indstillinger bruger du? Jeg har taget Auto Motion Plus helt fra, og kører 1080p via YouSee boksen. Her oplever jeg ikke nogen former for hakken i fodboldkampe...

Kan det være dårlig streaming kvalitet? Eller din internetforbindelse, der ikke er hurtig nok?
#241914
Jeg kunne godt finde et niveau af MotionPlus, som gav flydende bevægelser i fodbold, men der var også nogle artefakter forbundet med det i form af pixellering i billedet. Prøv lige at justere MotionPlus manuelt før du helt afskriver TV'et. Hent evt. nogle demoklip af noget fodbold som du kan teste via en USB-stick.
#241939
Hvis det er Viaplay app'en så er det derfor.. Det kører forfærdeligt i fodbold.

Jeg har selv Viaplay, men har ofte undret mig over den elendige kvalitet de sender i. Jeg har det primært fordi jeg ser foldbold og det sker via mit mediecenter hvor det kører markant bedre end Viaplay's egen app, dog stadig ikke super godt, men acceptabelt nok.

Kunne være rart hvis de snart fattede at skrue kvaliteten op. 1080p burde ikke være noget problem i dag.
Senest rettet af Lape 2. dec 2016, 18:52, rettet i alt 1 gang.
Af mbm
#241942
martinsommer skrev:
mbm skrev:som sagt benytter jeg manuel med 5/5. det fungerer fint.
Også på YouSee-kabel 1080i? Hvad med micro-stutter ved kameraskift og lignende?
neejjaa,,, altså jeg oplever netop mest "drillerier" med TV3 og kanal 5 som netop sender i 1080i..

Men GENERELT benytter jeg 5/5, men ser jeg noget der driller, slår jeg det helt fra hvilket jeg synes kan være ok. Øjenen vender sig hurtigt til det synes jeg..

Men det kunne være fedt hvis vi kunne nyde fodbold i 4K 60 hz :)
#242251
Jeg havde jo håbet at kunne klare mig med mine digitale tv-pakker. Hvor særligt viaplay til fodbold er det vigtigste for mig. Men det billede jeg fik var mildt sagt frustrerende (som mit tidligere indspark vist også bare præg af). Jeg var overbevist om at det skyltes tv'et og var klart til at smække det i kassen og slæbe det tilbage til giganten.
Efter lige at have sovet på det og læst jeres kommentarer fik jeg anskaffet mig noget andet signal. Jeg købte en digital antenne og lånte et boxerkort.
Mens jeg skriver dette sidder jeg og nyder det dejlige billede, som ikke svigter ved panorering. (Det bliver virkelig sat på prøve, med alle de lange bolde i FCK's kamp ;) ).
Tak for de gode kommentarer, der lige fik hevet mig ned på jorden igen.
Normalt har jeg ikke opdaget at mit viaplay signal har været så sløjt - men 55" tommer skærmen svarer jo nærmest effektivt til 4 af mit gamle 32"s tv :).
Af mbm
#250671
jeg har opgivet at få et flydende billede på mit KS8005.. (om det er generelt for 65" 4K LCD ved jeg ikke)
Troede jeg havde fundet en fin indstilling med judder på 5, men bemærkede bla da jeg så Planet earth 2 afsnittet med dyr i byerne hvor tårnfalkene der opstod at voldsomt slør bag ved fulgene. Prøvede så at slå motion helt fra og så forsvandt sløret.
Så nu kører jeg uden auto motion men det giver mig så bare en generelt ikke flydende bevægelse i billede.

Så min oplevelse omkring motion flow er at ved langsomme bevægelser fungerer det fint, men ved hurtige bevægelser bliver det rigtig skidt.

Har OLED de samme problemer eller er det kun LCD?

Jeg er desværre nok meget sensitiv med disse bevægelser. Jeg spiller en del PC hvor jeg har en 144 hz G sync skærm. Denne teknik er fantastisk. Kunne den bare overføres til TV :)
#250672
Generalt siges det at LG's OLED skærme er dårligere på motion end top LCD skærmene. Nu er der jo så nye spillere på banen i form af Panasonic og Sony, men har ikke rigtig læst nogle anmeldelser på disse endnu. Det rygtes dog at Sony's OLED er bedre på motion end LG...