Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Turbo
#239325
De klip der vises har jeg set, det er fra udsendelser de har sendt.
Ja, de laver nogle sindssyge flotte udsendelser :)

Den er fed med Rhesusaben der stjæler hans sodavand, hehe. Har selv haft en Java-abe (4-5 kg) i godt 30 år, de er ret sjove og kloge. De minder meget om en Rhesusabe bare med 50-60 cm hale og så har de lidt brun/grønligt skær i pelsen.
Brugeravatar
Af BlueFox
#240385
Så blev første (af seks) afsnit af Planet Earth II vist. Og det kan kun beskrives med et ord: Fantastisk.
Afsnittet hed Islands og handlede selvfølgelig om dyreliv på og omkring øer. David Attenborough (90 år) lagde stemme til, men desværre var baggrundsmusikken lidt vel høj, så selvom der var skruet godt op (ja rigtigt godt i forhold til programmet før og efter, så der er måske et lydproblem hos BBC Earth ?) var hans stemme svær at høre. Til gengæld var musikken fyldig og kraftfuld.
Men de viste de mest fantastiske optagelser af Dovendyret, der ledte efter en mage, Komodo varanen, der flåede en hjort i småstykker, Havleguanen og specielt dens helt nyfødte unger og de Racersnakes der jagtede dem fra første skridt, og der var et stort afsnit om Pingviner på Zavodovski vulkanøen. Man så pingvinerne hoppe ned fra klipperne i de mest fantastiske saltomortaler for derefter at skulle svømme 80 km ud for at fange fisk, som de så skulle have med op af de lodrette vulkan klipper og hen til partneren med ungerne.

(For en god ordens skyld der var mere end det jeg nævner her)

Helt i gennem fantastiske billeder i HD billedkvalitet!

Programmet varede 50 minutter og så var der lige 10 minutter ekstra om ekspeditionens problemer og base på Zavodovski øen og de millioner og atter millioner af pingviner der var på den.
Vedhæftede filer
zavodovski.jpg
zavodovski.jpg (77.93 KiB) Vist 3650 gange
Af ChrisJJ
#240445
Det med for høj baggrundsmusik har jeg oplevet rigtig mange gange på BBC produktioner. Der var på et tidspunkt en serie om Englands historie som jeg havde set frem til. Den blev total spoleret at netop for høj baggrundsmusik ift. ham der snakkede. Rigtig trist.
Brugeravatar
Af BlueFox
#240446
Det underlige var at programmet før (Stephen Fry var ude at rejse) og programmet efter, en eller anden BBC mand skulle fodre 'citronhajer', var helt normale, men da Planet Earth faldt lydstyrken katastrofalt, men det kunne der jo kompenseres for, så blev musikken bare alt for høj.

Men OK du har oplevet noget tilsvarende før. Hmm! BBC der så fremragende TV.

Fik jeg skrevet at der var dansk tekst på? Nej vel. Og det på Verdenspremieren. Det er sku godt gået.