Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#229927
Nyt på Netflix i april
- Unbreakable Kimmy Schmidt, sæson 2 (Netflix original) - 15. april
- The Ranch (Netflix original) - 1. april
- Orphan Black (Netflix original) - 16. april (ny episode hver uge)
- Lost & Found Music Studios (Netflix Original) - 1. april
- Ajin (Netflix Original) - 12. april
- Mad Max: Fury Road - 5. april
- Man on a Ledge - 1. april
- Ghost Rider: Spirit of Vengeance - 1. april
- Kong Fury - 1. april
- Gallows - 26. april
- Addicted to Sexting - 1. april
- Age of Champions - 1. april
- San Andreas - 19. april
- Little Man Tate - 1. april
- Mr. Selfridge - 12. april
- Network - 1. april
- Cast Away - 27. april
- Who's Afraid of Virginia Woolf? - 27. april
- Tangerine - 1. april
- 22 Jump Street - 22. april
- Entourage - 26. april
- Down to Earth - 27. april
- Friends with Benefits - 20. april
- Jane the Virgin - 13. april

Til børn:
- Kong: King of the Apes (Netflix original) - 15. april
- Danger Mouse (Netflix original) - 29. april
- Den Bestøvlede kat - 1. april
- Batman: Mask of the Phantasm - 27. april
- Shreks sumpede historier - 1. apirl
- Kung Fu Panda: Vinterfestivalen - 1. april
- Dreamworks Spøgelseshistorier - 1. april
#229985
Rasmus Larsen skrev:Netflix vil have både HDR10 og Dolby Vision.

Så det kommer an på om Samsung åbner for det på 2015-modeller. Jeg har ikke lige hørt deres planer. Hvilken model er det du har?
Det er en 7505 med sek-3500u, har lastet ned noen demoer med hdr herfra og de fungerer http://demo-uhd3d.com/categorie.php?tag=hdr (bortsett fra de som bare er for panasonic) så da tror jeg det er håp. Har også bestilt samsung sin uhd bd spiller som kommer snart så da får jeg testet det.
#230014
Måske info'en allerede står her, jeg har ikke læst alle +200 indlæg, sorry.

Jeg har talt med Netflix Danmark om 3 ting, manglende 5.1 lyd i mange film, 4k materiale (film) og antal film i Danmark kontra USA (jeg bruger ikke unblocker eller noget, jeg bruger Netflix Danmark og ser kun film - serier ser jeg ikke, det meste er billig produceret kun for fyld for at vi kan have TV 24/7).

Manglende 5.1 lyd i mange film er sendt videre til deres tekniker for at få flere film med 5.1 lyd.

4k materiale (film) vil der komme flere af nu hvor 4k er blevet en del mere udbredt.

Antal film i Danmark kontra USA handler om licens - der arbejder Netflix på global licens aftale så der derved vil være næsten samme antal film uanset hvor.
#230018
Rasmus Larsen skrev:Mad Mad: Fury Road er jo en af de første film i 4K/HDR på Blu-ray. Jeg er spændt på at se om den også kommer i HDR på Netflix, når de starter på HDR her indenfor de næste par måneder.
Vil den være i 4K på Netflix? Jeg har f... lige købt den på BluRay!!! :(
#230022
Turbo skrev:Manglende 5.1 lyd i mange film er sendt videre til deres tekniker for at få flere film med 5.1 lyd.
Har lige fundet ud af at det er et problem på PC når man køre Netflix igennem f.eks. IExplorer - app'en i f.eks. Samsung BD-H8900N er der masser 5.1 lyd på samme film. Det er jo helt tosset imo.
#230029
Bodin skrev:Det er en 7505 med sek-3500u, har lastet ned noen demoer med hdr herfra og de fungerer http://demo-uhd3d.com/categorie.php?tag=hdr (bortsett fra de som bare er for panasonic) så da tror jeg det er håp. Har også bestilt samsung sin uhd bd spiller som kommer snart så da får jeg testet det.
Ja teknisk burde tv'et kunne modtage Netflix's HDR-streams. Vi ved nok først med sikkerhed om det aktiveres på 2015-modellerne, når Netflix er klar.

Samsungs 2015-modeller klarer dog Amazon's HDR10, som vist teknisk ikke er anderledes end Netflix's HDR10.
#230077
Torben Rasmussen skrev:
Rasmus Larsen skrev:Mad Mad: Fury Road er jo en af de første film i 4K/HDR på Blu-ray. Jeg er spændt på at se om den også kommer i HDR på Netflix, når de starter på HDR her indenfor de næste par måneder.
Vil den være i 4K på Netflix? Jeg har f... lige købt den på BluRay!!! :(
De har ikke sagt noget om 4K faktisk. Tjekker du ikke lige i morgen? 8-)
#230274
Dengang Netflix kom til Danmark, kan jeg huske, at der i diverse artikler blev lagt vægt på, at alle afsnit af en sæson blev lagt ud på en gang, så man slap for det pjat fra tv, hvor man skulle vente en uge på hvert afsnit. Virkelig ærgeligt at det koncept nu bliver brugt mere og mere på deres egne serier.

Jeg har lidt svært ved at se, hvad der opnås med denne strategi, udover at gøre kunder som mig utilfreds.
#230275
Nu har jeg set lidt af det 4K materiale der er på Netflix..
Synes der er meget langt mellem noget bedre kvalitet end standard HD.
Eks. set lige lidt af Cooked... rigitig flot udgivelse, men ellers er det tyndt synes jeg.
#230276
Ja, det svinger meget. Jeg tror også det kommer an på kamera og workflowet. Det er desværre ikke anderledes i filmverdenen. Mange film, der udgives i 4K er, er reelt ikke optaget i 4K fra start til slut. Næsten alle special effects laves stadig i HD-opløsning. Og så bør Netflix bare helt generelt hæve deres bitrate på 4K-materialet.

Der findes i øvrigt også denne liste over kommende tv-serier og film fra Netflix's eget studie. Her kan man også se, hvilke der kommer i 4K: https://media.netflix.com/en/only-on-ne ... new?page=1

Listen kan også sorteres så man kan få overblik over hvad der findes i 4K netop nu.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 46