Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Jwin
#223698
bromberg skrev:Et forståelsesspørgsmpl på apple tv.
Så fremt min surround receiver og mit tv har HDMI CEC, vil jeg så kunne gøre følgende:

Sætte Apple TV4 til en hdmi port på receiver og receiver er herefter forbundet til tv via HDMI kabel.
Vil jeg så ved opstart af apple tv kunne forvente at apple remote tænder receicer og tv?
Og på den måde være eneste remote eller skal atv tilsluttes direkte i tv for at gøre brug af CEC?
Jeg har Sony TV og Receiver, med ATV4 i sidstnævnte. Et klik på Apple remoten tænder hele kæden. Slukkes TV, slukkes ATV og Receiver. Sony remote kan også styre ATV'en. Det funker perfekt.
Af jramskov
#223820
TvOS 9.1 er released: http://9to5mac.com/2015/12/08/tvos-9-1/

"Apple’s Remote app also works with the new Apple TV for the first time."

Af andre kommentarer, så har jeg oplevet at DR's backend et par gange har fejlet når vi har forsøgt at se en udsendelse fra starten. Det er ikke app'en det er galt med da jeg fik samme fejl på andre enheder. De gange vi har oplevet det, har udsendelserne stået til kun at være 1 minut. Det har dog forholdsvist hurtigt løst sig.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#223832
Jeg har lige prøvet Remote app'en på både iPhone og Apple Watch og den virker herligt.

Har I fundet andre nye ting efter opdateringen? Jeg prøvede Siri til Apple Music og det fungerer OK, men ind i mellem skal man lige bede den om at afspille det fra "Apple Music", da den leder i ens lokale bibliotek først. Det virker lidt sporadisk om den kigger det ene eller andet sted. Siri er dog blevet god til at genkende navne.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#223833
KristofferA skrev:Jeg må sige at jeg er ret godt tilfreds med ifuse appen. Den har kunne afspille næsten alle formater fra min NAS. :)
Danskerne ser ud til at være glade for Infuse. Den ligger lige nu øverst på både "top grossing" og "top sold" i den danske App Store :)
Af PBL
#223837
Rasmus Larsen skrev:Har I fundet andre nye ting efter opdateringen? Jeg prøvede Siri til Apple Music og det fungerer OK, men ind i mellem skal man lige bede den om at afspille det fra "Apple Music", da den leder i ens lokale bibliotek først. Det virker lidt sporadisk om den kigger det ene eller andet sted. Siri er dog blevet god til at genkende navne.
Det lyder godt med Apple Music. På iOS skulle der være sket forbedringer til selve app'en, blandt andet når man laver playlister og i kataloget for klassisk musik. Er det også slået igennem på ATV?
Af PBL
#223839
Fordi mine højttalere i forvejen er koblet til ATV. Så alternative er AirPlay, og så er en native app måske at foretrække. Håber også på en spotify-app eller bare Spotify Connect.

Spændende med MrMC.
Af jramskov
#223840
Første indtryk af MrMC er ganske gode, dvs. det er mere eller mindre XBMC/KODI som jeg kender det. Jeg har selvfølgeligt ikke brugt særligt meget tid endnu, men umiddelbart har jeg ikke oplevet nogen problemer. Dog foretrækker jeg at navigere med vores Harmony remote fremfor Siri remoten.
Af jramskov
#223842
PBL skrev:Fordi mine højttalere i forvejen er koblet til ATV. Så alternative er AirPlay, og så er en native app måske at foretrække. Håber også på en spotify-app eller bare Spotify Connect.
Ok, jeg tænkte blot at det vil give et relativt stort strømforbrug at have TV'et tændt blot for at spille musik, men den forbliver måske slukket?
Af PBL
#223844
Hvis man tager lyden fra før fjernsynet, fx i receiveren, behøver fjernsynet ikke være tændt.

Selv har jeg højttalere efter fjernsynet. Højttalerne er aktive højttalere, der bruger 20W i standby og kun kan slukkes omme bagpå (på begge), så de er sat til en usb-spareskinne på fjernsynet. Så fjernsynet er nødt til at være tændt før de kører, men det er den eneste måde jeg kan få højttalerne til at tænde automatisk med ATV. For at minimere strømforbruget har jeg en sort pauseskærm på ATV. Så skruer fjernsynet helt ned for baggrundsbelysningen og bruger meget lidt strøm (det er et nyt led-fjernsyn). Og som bonus kommer der lige en lille annoncering af næste nummer i højre på tv-et.

Hvis jeg kunne får ATV til at styre en spareskinne havde jeg nok bare slukket for fjernsynet når jeg havde fundet musikken frem.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 38