Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
#223562
Jeg har et Panasonic CX700 som nu tænder en Nad T757 ved opstart. Så et muligt problem skal være at min T757 IKKE kan tænde tv´et?
Af bromberg
#223607
Jeg har endnu ikke købt apple tv, da jeg venter lidt på at jeg faktisk vil bruge det. Når tv2 play kommer på er det vidst mit adgangspunkt:).

Det ville bare være rart på den måde, da apple tv egentlig er for fruen og ungerne. Jeg bruger min Mini Mac til alt, men den begrænser de andre i at bruge alle de tjenester vi har og de tegnefilm jeg har brugt uger på at rippe.
Umiddelbart gætter jeg på at T757 kan starte. Det MDC modul der er i, er det aktuelle HDMI ARC/CEC modul for nad stadig

Så kunne yousee bare overgive sig og apple tv være start skuddet i et HDMI CEC link, så har de alle muligheder for at tage alt til sig og nøjes med apple remote som styring
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#223608
bromberg skrev:Så kunne yousee bare overgive sig og apple tv være start skuddet i et HDMI CEC link, så har de alle muligheder for at tage alt til sig og nøjes med apple remote som styring
Ja, der er ret store muligheder i det med denne CEC-styring. Før Apple lancerede Apple TV havde jeg svært ved at se hvordan den skulle "styre" hele tv-oplevelsen uden at de lavede deres egen tv-skærm. Men som de har implementeret CEC så er det faktisk ikke helt utopisk, at den på sigt kan styre det hele. Det ved TDC nok også og de vil jo gerne holde fast i deres egne bokse så de kan styre tv-oplevelsen. Og så tjener de jo ikke mindst en god skilling på dem ved at udleje film og sælge ekstra-abonnementer :)

Jeg tror personligt der går lidt tid før TDC overgiver sig, men lige nu udskyder de - som jeg ser det - egentlig bare pinen ved ikke at omfavne Apple TV og Android TV. Det må de selvfølgelig selv bestemme.
Af bromberg
#223615
Rasmus Larsen skrev:
bromberg skrev:Så kunne yousee bare overgive sig og apple tv være start skuddet i et HDMI CEC link, så har de alle muligheder for at tage alt til sig og nøjes med apple remote som styring
Ja, der er ret store muligheder i det med denne CEC-styring. Før Apple lancerede Apple TV havde jeg svært ved at se hvordan den skulle "styre" hele tv-oplevelsen uden at de lavede deres egen tv-skærm. Men som de har implementeret CEC så er det faktisk ikke helt utopisk, at den på sigt kan styre det hele. Det ved TDC nok også og de vil jo gerne holde fast i deres egne bokse så de kan styre tv-oplevelsen. Og så tjener de jo ikke mindst en god skilling på dem ved at udleje film og sælge ekstra-abonnementer :)

Jeg tror personligt der går lidt tid før TDC overgiver sig, men lige nu udskyder de - som jeg ser det - egentlig bare pinen ved ikke at omfavne Apple TV og Android. Det må de selvfølgelig selv bestemme.
Helt enig. Jeg tror vitterligt på at atv4 markere en ny tidsalder for måden vi ser tv.
Og ja antenneudbyderne skal da nok holde fast i deres, men det blir deres egen død.
Ellers skal de ihvertfald være klar på en markant nedgang af kunder.
I min bekendtkreds er ALLE (vitterligt alle) der kender til apple tv, afventende på et system hvor apple tv bliver hjernen og herigennem antenne tv på atv4.
En ekstern enhed ala Elgato Netstream kunne også gøre det for mig ihvertfald.
Ellers bliver det bare i form af de enkelte udbyderes tilkøbs tjenester der bliver vejen. Resultatet er det samme - en gevaldig lussing til antenneudbyderne.
Det tog jo også sin tid for apple at lave en boks der ikke var strengt topstyret.
Ingen er i tvivl om hvad folket vil have, men alle vil have fortjenesten på det;).

Nå, men jeg tør godt tro på min t757 har tænde tv.

Et tillægsspørgsmål nu hvor Infuse er landet. Der står det kan håndtere dts (passthrough), det troede jeg egentlig var umuligt?
Er det tænkeligt at det samme kan ske med HD lydformaterne? At de sendes til receiveren, som så håndtere formatet?
Og på billedsiden - 24hz passthrough til tv´et?
Af jramskov
#223618
Flow TV er allerede tilgængelig på boksen og mere kommer til. Det primære der mangler er efter min mening en "TV oversigt". Vi har opsagt vores TV abbonnement og bruger nu kun ATV4 med DR's app + Viaplay og Netflix.

Mht. Infuse, så skal det siges at MrMC (Kodi fork til ATV4) er sendt til godkendelse ved Apple.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#223619
Jeg har ikke selv prøvet, men udviklerne skriver sådan her: "Infuse supports DTS/AC3 audio passthrough - we're working to add support for HD audio passthrough as well...though no ETA on this just yet."

Og

"Currently, HD audio gets converted to stereo until we figure out a way to enable passthrough."

Tror ikke de får HD-lyd igennem før Apple udsender en opdatering til boksen. Der er jo debat om håndtering af lyden (og indstillingsfunktionerne) i boksen.

24Hz har jeg ikke hørt noget nyt om. Tror ikke Infuse kan gøre så meget, da boksen lige nu konverterer til 50 eller 60 Hz på systemniveau.
Af mich61
#223659
Hvorfor kan jeg ikke finde SkyNews applikationen ?

Kører med almindelig dansk IP adresse. Og har forsøgt med engelsk og amerekansk lande zone på selve ATV´en.

Selv Ipad´en har og kan køre SkyNews applikation.
Senest rettet af mich61 5. dec 2015, 10:47, rettet i alt 1 gang.
Af Bohn
#223663
Jeg har skrevet og forespurgt http://www.filmstriben.dk om de kommer med en app til ATV4, her er svaret:

"Ja vi er igang med at afsøge muligheden for at vores app kan blive tilgængelig til direkte download i app stor´en på apple TV´et.

Dog bliver det nok først i løbet af 1. kvt. 2016, da vi er ved at lave nyt design på hele sitet."
Af mich61
#223686
mich61 skrev:Hvorfor kan jeg ikke finde SkyNews applikationen ?

Kører med almindelig dansk IP adresse. Og har forsøgt med engelsk og amerekansk lande zone på selve ATV´en.

Selv Ipad´en har og kan køre SkyNews applikation.
Nu lykkedes det, men er kanalen ikke i HD ? SkyNews logoet på TV skærmen har ikke HD tilføjet , når man starter via SkyNews appen, som på Youtube
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 38