Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbm
#222166
KristofferA skrev:Min 32gb version er i posten. Det var DR appen der gjorde forskellen for mig.
Hvilken kvalitet streames DR TV i på APTV4?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#222167
jramskov skrev:Hvor streamer du fra? Jeg må indrømme at mit kendskab til Plex er nærmest ikke eksisterende.
Plex kræver to komponenter. En server og en modtager.

Modtageren er app'en på f.eks. Apple TV eller på Android TV. Serveren (Plex Media Server) installeres på f.eks. en PC/Mac eller direkte på en NAS (hvis den tillader det). Fra server-programmet vælger man så hvad man vil dele og derfra er Plex rimelig automatiseret og brugervenligt. Man kan dele film, tv-serier, småklip, musik, billeder osv.
Af jramskov
#222170
Rasmus Larsen skrev:
jramskov skrev:Hvor streamer du fra? Jeg må indrømme at mit kendskab til Plex er nærmest ikke eksisterende.
Plex kræver to komponenter. En server og en modtager.

Modtageren er app'en på f.eks. Apple TV eller på Android TV. Serveren (Plex Media Server) installeres på f.eks. en PC/Mac eller direkte på en NAS (hvis den tillader det). Fra server-programmet vælger man så hvad man vil dele og derfra er Plex rimelig automatiseret og brugervenligt. Man kan dele film, tv-serier, småklip, musik, billeder osv.
Så langt så godt, jeg har en ældre Synology NAS, er spændt på om den er kraftig nok til at kunne håndtere Plex media server.
Af bromberg
#222171
Jeg må indrømme at plex på atv4 gør atv4 tiltalende for husstanden. Det være sig for fruen, da jeg så vil smide det direkte i tv´et og hun her kan navigere med kun apple remote.
Så lever hun nok med et lyd signal der går fra 5.1 -2.0 - 5.1 igen. Hun kan ikke høre det;), men tilgengæld har hun alt tilgængeligt uden Universal remote osv osv.

Men for pokker apple - smed i dog bare 24hz og DTS i var det jo en perfekt enhed.
Af jramskov
#222204
Rasmus Larsen skrev:Egentlig lidt underligt, at de ikke starter på 1.0 med tvOS.
Mon ikke det er fordi det er baseret på IOS? Det giver god mening at bruge samme release numre.
Af lunddal
#222208
Rasmus Larsen skrev:Egentlig lidt underligt, at de ikke starter på 1.0 med tvOS.
Den kører en variant af iOS 9, så det giver på den måde mening, hvis API'er m.m. følges ad.
Af jramskov
#222210
WatchOS ser ikke ud til at følge IOS releases. TvOS er sandsynligvis 99% magen til IOS, men WatchOS har de sikkert været nød til at ændre kraftigt pga. hardware/performance begrænsninger.
Af klemme
#222228
Er der nogen, der har fundet en side på nettet, hvor man kan se hvilke apps, der bliver releaset til ATV4?
På trods af gode intentioner hos både recordere.dk og dette site mangler jeg desperat et overblik ikke så meget over apps på releasedagen, men mere apps der er kommet siden den 30.10. Er der kommet andre udover Plex, f.eks.?
Af jramskov
#222235
Efter lidt leveringsbesvær har jeg nu også modtaget mit eksemplar.

Første indtryk:
1) OK lækker brugergrænseflade, helt flydende og lynhurtig, modsat praktisk taget alle de TV bokse osv. jeg har prøvet. Waoo's Airties boks med HDD er/var OK, men ATV4 er i en anden liga.
2) Man skal lige vænne sig til fjernbetjeningen. Som andre har bemærket, så kan man nemt komme til at vende den forkert, det er allerede sket for mig. Vi har indtil nu brugt en Harmony remote (den simple) + hub til at styre det hele og det fortsætter vi nok med. Harmony fjernbetjeningen fungerede uden at konfigurere noget.
3) DR TV: Ganske lækker app, streaming kvaliteten er umiddelbart til at leve med, men man kan da håbe at de opgraderer til HD på et tidspunkt.
4) Viaplay: Umiddelbart godkendt billedekvalitet ved streaming af TV serier. Så vidt jeg har forstået det, streamer de desværre kun i stereolyd, det er mine baghøjtalere lidt kede af. Live streaming af sport er jeg mere i tvivl om, så lidt golf og det så OK ud. Så derefter lidt fodbold og der var jeg knapt så imponeret, men det var UEFA youth league, det bliver måske ikke sendt i så høj kvalitet som Champions League fodbold. Det finder jeg ud af i aften...
Af jramskov
#222256
Jeg oplevede flere gang i aftes at jeg ikke kunne få top/navigationsmenuen frem i Viaplays app. Andre der har oplevet det?

Opdatering på Viaplay live streaming kvalitet:
Internetforbindelse: 60/60Mbit Waoo fibernet. Testet på ATV med speedtest.net app der gav et resultat på 5ms latency og 61/59Mbit hastighed.
AppleTV: Forbundet via ethernet.
TV signal: Viasat pakke med bla. TV3+ HD via Waoo og deres Airties TV boks.

Jeg så Champions League fodbold i aftes (Bayern M. - Arsenal). Jeg tænker at det er en svær opgave for komprimeringsteknikken med græs og hurtige bevægelser? TV3+ HD billedet er skarpt og lækkert. Viaplay live stream har svært ved at følge med og billedet står utydeligt og taber desværre sammenligningen klart.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 38