Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#217293
Anmeldelsen af Sony X85C er online. Det er et nyt mellemklasse 4K-tv og et af de første tv med Android TV styresystemet. Bemærk, at modellen findes i X8505C, X8507C, X8508C og X8509C varianter, der er stort set identiske.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1436423979

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#217301
Surt at producenterne stadig kegler rundt med smart TV platform og under dimensionerede processorer.

Virker som om det er et super TV, med en dårlig smart TV implementering (som de fleste andre 2015 TV) - så er det vel endnu et par år med separate medie boxe.....
#217302
Som jeg også skrev i en anden tråd for nylig, så forventes det at brugeroplevelsen med Android TV bliver en helt anden, når de opdaterer TV'erne til Android 5.1 - p.t. kører de på Android 5.02, som er kendt for have mange bugs og problemer med hukkomelsesstyring.

Så det er ikke sikkert at hardwaren er underdimensioneret - den håndterer jo fint 4K skalering og motionflow beregninger. Via USB æder den fint de helt store MKV.film - så mon ikke den burde kunne køre en mere optimeret version af Android - det bliver spændende at se til sensommeren. :)
Telefonerne der gav en dårlig brugeroplevelse med android 5.0 (5.02), ændrede sig væsentligt ved opgraderingen til 5.1.

Derudover er jeg enig - rigtig god anmeldelse fra Torben. Jeg oplever ikke ikke helt de samme performance-issues som Torben, men ellers rammer hans oplevelse af skærmen nogenlunde min egen oplevelse af min 65" X8509C. :)
#217303
Jeg skal ikke kunne sige om jeg stresser TVet for meget ift normalt brug, men jeg fik det nu til at crashe flere gange når jeg trykkede rundt. Min mindste unge fik det også til at revoote, men jeg kan forstå på et af dine andre indlæg at det kan gøres ved at holde powerknappen inde, så det er ikke utænkeligt, at hun har gjort dét - jeg så blot at TVet bootede og ikke hvad hun trykkede på.

Det var, som nævnt, primært ved skift til TV at det gik galt og tingene næsten gik i stå. Og som du selv siger, så kan den jo sagtens trække film, der er lagret i næsten 100 MBit/s bitrate, så den burde nu kunne håndtere Android. Du må meget gerne følge op løbende, da vi jo kun fik set til og med version 5.02. På Android mobilplatformen er de lidt længere fremme, men min Nexus tablet har nu ikke fået det specielt meget bedre af at få 5.02 installeret. Jeg mindes at den skiltede med, at en ny version var klar nu, men den har jeg ikke prøvet.
Senest rettet af Torben Rasmussen 9. jul 2015, 13:46, rettet i alt 2 gange. Begrundelse: Der manglede et 0 i versionen på Android
#217305
Torben Rasmussen skrev:Jeg skal ikke kunne sige om jeg stresser TVet for meget ift normalt brug, men jeg fik det nu til at crashe flere gange når jeg trykkede rundt. Min mindste unge fik det også til at revoote, men jeg kan forstå på et af dine andre indlæg at det kan gøres ved at holde powerknappen inde, så det er ikke utænkeligt, at hun har gjort dét - jeg så blot at TVet bootede og ikke hvad hun trykkede på.

Det var, som nævnt, primært ved skift til TV at det gik galt og tingene næsten gik i stå. Og som du selv siger, så kan den jo sagtens trække film, der er lagret i næsten 100 MBit/s bitrate, så den burde nu kunne håndtere Android. Du må meget gerne følge op løbende, da vi jo kun fik set til og med version 5.02. På Android mobilplatformen er de jo noget længere fremme, men min Nexus tablet har nu ikke fået det specielt meget bedre af at få 5.2 installeret. Jeg mindes at den skiltede med, at 5.3 var klar nu, men den har jeg ikke prøvet.
Øh, Android's nyeste version er 5.1.1 både på TV, Wear og mobil.
#217307
Jo, der er nok røget et 0 et sted i mit indlæg. Den eneste Google-enhed jeg har er min Nexus og den er degraderet til ur og Sonos-remote, da den kører for langsomt til at blive brugt som tablet. Jeg har ikke enheden hos mig her og det er ikke en jeg tager op og sidder med nogensinde. Jeg så blot, at der lå en opdatering for et par uger siden.
#217309
Hej nu skriver du : "den overbevisende billedkvalitet, som tangerer sidste års topmodeller " vil det sige at den er bedre en sidste års X9005B? på nær lyden selfølgelig.

Den går jeg nemmelig og kigger efter et godt tilbud på :)

Virkelig god og grundig test. Har manglet det med samenligning af andre modeller .
#217310
Lidt kritik:
I siger det har en for dårlig processor, som hverken kan trække Android TV eller simple 1080p film. Dette tror jeg ikke er korrekt?
Sony's X1 processor er da ligaer foran den Atom processor i Nexus Player, som kører noget mere overbevisende end den video i viser, så dette er jo åbenlyst et softwareproblem. Så bruger i kun Kodi som eksempel på at det ikke kan klare lokale filer, men nævner så også at Kodi er i en meget tidlige beta version. Havde i fx brugt Plex, så havde i fået en perfekt 1080p afspilning. Plex vises jo også som forslag oppe i toppen i den suggestion bjælke, så du fx kan genoptage en af dine film eller serier, hvilket vi bruger meget hjemme hos os på vores Nexus Player.

Borset fra ovenstående, så vil jeg gerne takke for anmeldelsen. Den var meget brugbar for mig og jeg er ret sikker på jeg hopper på et x93c lidt senere på året :-)
#217311
moler skrev:Hej nu skriver du : "den overbevisende billedkvalitet, som tangerer sidste års topmodeller " vil det sige at den er bedre en sidste års X9005B? på nær lyden selfølgelig.

Den går jeg nemmelig og kigger efter et godt tilbud på :)

Virkelig god og grundig test. Har manglet det med samenligning af andre modeller .
"tangerer" betyder jo at den vil være omtrent den samme. Der er ikke samme edge-bleed, som vi så på X9005 idet den bruger direct LED, men til gengæld så opfører den sig af og til som om den har edge-LED idet der også forekommer lyse sider. Det er faktisk lidt mystisk og jeg kan ikke lige forklare hvorfor den laver det nummer - der er ingen pjat når vi bruger de normale mønstre til test af bleed, så det må næsten være noget i billedbehandlingen, som lige booster siderne lidt.

Men ja, du får et billede, som langt hen af vejen er identisk med X9005B, hvilket også afspejles i billed-scoren. X9005 har så en lyd, som er markant bedre. Selv subwooferen til X85 vil ikke kunne afhjælpe dette, da det i ligeså høj grad er diskanten som giver problemer på X85.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 102