Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#216362
Vi modtog lige denne besked fra Samsung ang. HbbTV på 2015-modellerne:
Sådan aktiveres HbbTV:
1. Vælg apps.
2. Vælg information.
3. Download HbbTV app. / Kør
4. Aktivere HbbTV tryk OK.
5. Sluk for TV.
6. Tænd TV vælg DR1
7. Hvis DR logo kommer frem i nederste højre hjørne er HbbTV aktiveret.
8. Tryk på RØD tast for at starte HbbTV.
9. Hvis ikke det virker check om Datatjeneste er aktiveret.
10. Tryk MENU.
11. Vælg system.
12. Vælg Datatjeneste og aktivere datatjeneste.

Hvis HbbTV app. allerede er downloadet inden DR rettede URL og HbbTV ikke virker, gør følgende:
1. Tryk MENU.
2. Vælg system.
3. Vælg Datatjeneste og deaktivere datatjeneste.
4. Sluk TV.
5. Tænd TV.
6. Vælg system Datatjeneste og aktivere datatjeneste.
Af XXRay
#216690
Har lige fået en 48SJ9005 med 6510 curved soundbar og indstillet den på settings fra en review af avforum, movie mode osv. Det ser også fint ud om aften men om dagen er der alt for lidt lys på, skifter jeg til dynamisk mode så er intensiteten perfekt men så der der i stedet en blålig skær over billedet. Det vil være fint at når man anbefaler optimale indstillinger at man også oplyser settings anvendelig for dagslys.

Erfaringsmæssigt så falder bluetooth fjernbetjeningen nogen gange væk, specifikt mus markøren kan pludseligt forsvinde, så der går et halvt minut før den er tilbage. Autostart af soundbar når man tænder tv'et kan der gå op til et minut før den er klar mens selve tv'et starter øjeblikkeligt. Jeg har tv'et placeret vinkelret 1m fra et stort vindue vendt mod syd/vest og selv med fuld sol kan jeg nemt følge med på tv'et uden forstyrrende refleksioner så det filter der anvendes på overfladen virker over forventninger. Selve TV foden er fast og du kan ikke dreje tv'et til side, køber man en stor 65 tommer så vil det helt klart give problemer. Netflix og Youtube apps virker lynhurtigt og streamer 4K uden problemer mens man hopper mellem programmerne (har en 100/100mbit forbindelse), var dog lidt overrasket at skulle af med flere penge for en UHD abonnement på netflix når der næsten ikke er noget udvalg. Selve PVA panel har lidt bleeding i venstre hjørne, der gik dog godt og vel 4 dage før jeg opdagede det men ikke noget der på nogen måde virker forstyrrende mens men ser tv/film andet end nu ved jeg det er der og prøver så også naturligvis at finde det hver gang. Tv'et har 16 LED zoner 8 i hver lodretside og det virker ret effektivt havde en Philips edge light før og det var forfærdeligt når den dæmpede underteksterne fordi de lå i den dæmpede zone, har ikke bemærket det effekt overhovedet. Ville ønske de kunne gøre noget med undertekster, det er virkelig underligt at se på et superskarpt UHD billede og så skal glo på uskarpe stor undertekster.

Soundbaren er ok men jeg har en gammel philips soundbar og den slår samsungs soundbar på lydkvaliteten, absolut ikke de penge værd de vil have for den. Fik den gratis så jeg overlever den her gang.
#216691
Du skal blot skrue op for LED baggrundsbelysningen (ikke skifte til den dynamiske profil). Hvis den står på max allerede, så må det være fordi du har slået "LED tydelig" til. Den må du slå fra i så fald.
Af aravnholt
#216997
Ved ikke om det er mig, men min forståelse er at den nye serie JU7005 og JU7505 er belvet ca 3 cm dybere. Plejer det ikke at gå den anden vej. HU7005 var 3.5 cm og JU7005 er 6.5 cm. Er der nogen som ved 1. om den virker dybere når den hænger på vægen? 2. om der er en forklaring på hvorfor den er næsten 3 cm dybere??
Af aravnholt
#216999
Kræver DR appen at der er tv-signal eller kan den kører uden dette, hvilket var min opfattelse at den forrige app ikke kunne kører hvis der ikke også var tv-signal fra DR?