Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sloth
#204354
Hjælp mit panasonic GT50 har lige været på værksted fordi det mistede den trådløse forbindelse efter omkring 1 times brug. Bl.a når man så film via viaplay.

Nu er det kommet retur og jeg vil selvfølgelig teste det af for at se om det virker nu. De har selvfølgelig opdateret (mener jeg havde nyeste opdatering) og nulstillet TV`et.
Men nu er min Viaplay app væk og jeg kan ikke finde den I deres Smart Viera Market.

Så er der nogen der ved om Panasonic ikke har Viaplay i deres smartTV mere?
Af Sloth
#204394
Jeg mener også viaplay app`en lå på den første side. Men nu ligger der øverst fra venstre
SF anytime, skype, Euronews
Eurosport,TVudsendelse, youtube
Netflix, Pile til navigering og smart market, meteonews.

Men det kan selvfølgelig også være måden værkstedet har lavet det. Fjern app`en der har blevet oplyst der lavede problemet. Så må prøve netflex kan se de har en måned gratis.
Eller ringe til panasonicsupport.
Af Sloth
#204413
Så har jeg været i kontakt med både viaplay og panasonic.
Det viser sig pga tekniske problemer er app`en fjernet fra panasonic smartTV.
Det er muligt den kommer tilbage, men dog ikke sikkert.

Så hos panasonic undre medarbejderen sig over at hvis de TV der havde nyeste version firmware stadig kunne se viaplay app`en. Men mente den ikke ville virke hvis man prøvede at afspille fra den.
#204416
Skal siges jeg droppet viaplay fordi det kørte dårligt, men tænkte det var Viaplay der havde problemer da det kun var på nye og sikkert populære serier/film. Netflix app'en kører heller ikke uden småproblemer men dog bedre og så er billedkvaliteten og en del bedre end hos viaplay, men har lige tjekket - viaplay app'en ligger stadig på første side.
#204524
Har så i dag netop modtaget denne mail fra viaplay - "Viaplay-appen forsvinder fra Panasonic Smart TV 2011-2013" og endvidere "Viaplay lancerer en ny teknisk platform som kræver nye streaming-formater. Da Viaplay desværre ikke har teknisk mulighed for at opdatere streaming-formatet på Panasonics Smart TV-modeller fabrikerede mellem 2011-2013 har vi besluttet at fjerne appen fra disse platforme"
Af gdane81
#204527
Har fået samme mail, det er rigtig ærgerligt synes, da jeg var begyndt at være ret så glad for at bruge den på mit st60, som fungere helt fint synes jeg. Så må vi bare håbe at de for optimeret ps3 appen og at alle film kan streames til apletv via ipad eller endnu bedre få lavet en app til apple tv.
Af Bowig
#204529
Hej med jer. Jeg har et Panasonic G30 og har også lige modttaget dette:


Viaplay-appen forsvinder fra Panasonic Smart TV 2011-2013



Viaplay lancerer en ny teknisk platform som kræver nye streaming-formater. Da Viaplay desværre ikke har teknisk mulighed for at opdatere streaming-formatet på Panasonics Smart TV-modeller fabrikerede mellem 2011-2013 har vi besluttet at fjerne appen fra disse platforme. Du kan stadig se Viaplays udbud med Chromecast på Panasonic Smart TVs produceret 2011-2013.

Viaplay fungerer på en række forskellige platforme, som du kan læse om her.

Viaplay-appen er tilgængelig på Panasonic Smart TV-apparater fabrikeret mellem 2011-2013 indtil den 22. september 2014.

Har du spørgsmål om dette eller øvrige spørgsmål om din Viaplay-konto, så mail os på [email protected].

Det har jeg så også svaret på:

Det er da en rigtig kedelig ting og retning i udvikler i. Det var faktisk i første omgang det der fik mig til at skifte til Viaplay - at jeg kunne bruge en app direkte på mit Panasonic G30.
I vil så bede folk om at bruge 270,- eller hvad den nu koster på en Chromecast for at jeg skal kunne se jeres streaming. I det tilfælde kan jeg jo ligeså godt overveje en anden løsning.
Det synes jeg er lidt ærgerligt, da jeg har fået smag for jeres udvalg. Så hvad tænker jeres marketing afdeling? Vil de så tilbyde os trofaste kunder en Chromecast kvit og frit for at kunne følge jer stadig?
Det kunne være mit forslag og bolden er så hermed givet videre.

Jeg er da også lidt spændt på hvad de forskellige blogs har at sige til jeres nye tiltag. Der er bl.a. nok lagt i ovnen hos flatpanels.dk - en ikke helt ubetydelig tjeneste…

Det er jo ikke ligefrem den bedste måde at holde på sine kunder :-)
Af Mailman
#205679
Jeg har et AX800 som jo er en 2014, men her er der heller ingen viaplay app. Det må så betyde at det hele panasonic paletten som ikke understøtter viaplay. Grotesk når man tænker på at det er et af panasonic salgsargumenter..