Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Xoomtell
#180236
Hmmmm..troede lige jeg havde fået løst problemet ved at skifte til en USB 2.0 disk, men nu oplevede jeg problemet igen. Skulle lige slette noget jeg havde optaget forleden og pludselig skrev den at disken havde en fejl. Den forsøgte at reparere, men kunne ikke og beder mig formattere. Det er jo hamrende træls...der ligger en måneds optagelser på jeg ikke har fået set endnu.

Sidder i skrivende stund og downloader Ubuntu og vil forsøge den løsning som er beskrevet her: http://forums.cnet.com/7723-13973_102-5 ... d-usb-hdd/

Men det er jo ufatteligt det stadig er et problem...

Mit tv er et UE46ES6715 (2012) som ellers fungerer fint - seneste firmware (1031) o.s.v.

Øv....

Andre som har fundet løsning på hvordan man undgår det her problem?

:(
Af henrikw
#180244
Jeg har haft endeløse problemer med eksterne HD på mit ue55D8005... ekstern HD havde usb2 og HD var på 1TB og havde strømforsyning via usb... ventede i over 1 år på at Samsung skulle finde en løsning... hvilket de ikke gjorde.. Servicecentergruppen (aut rep.) fortalte at problemet ikke fandtes på UE55ES8005 og Bilka var FLINKE og byttede mit fjernsyn.. Investerede i en Samsung N8300 (blueray med HD) men fik problemer, da jeg tilsluttede en ekstern HD.. tuneren brændte af på N8300.... Besluttede så helt at undgå ekstern HD og byttede til en N8900 (1TB HD).. Dette setup har nu fungeret i 1-2 måneder.. Jeg tror desværre at man skal holde sig LANGT væk fra eksterne HD - men HVIS man tør forsøge sig SKAL HD have usb2 og være på mindst 1 TB... Jeg har også hørt Samsungs "sange" om at der snart kom en "løsning"... men ak... intet har virket... så UNDGÅ eksterne HD...
Af Xoomtell
#180246
Det lykkedes med løsningen beskrevet i tidligere indlæg. Jeg installerede Ubuntu 12.10 på en USB stick og bootede min pc op i Ubuntu. Den ville slet ikke mounte den fejlbehæftede HD som tv'et ikke længere ville kendes ved. Den skrev dog en fejlmedellelse hvor af det feemgik at min disk hed sdd2. Her startede jeg en Terminal op (CTRL+ALT+T) og skrev "sudo xfs_repair -L /dev/sdd2" og så et tryk på enter-tasten og Voila - den reparerede disken på et splitsekund. Alle optagelser var intakte og disken virkede igen på tv'et. Træls at skulle igennem i ny og næ men dog bedre end at alle data forsvinder. Problemet ligger med andre ord i at xfs formatet er noget skrammel og at Samsung ikke har fundet en bedre måde at reparere disken på.am skulle synes det var muligt at køre en repair a la den jeg foretog på tv'et med den rette firmware?

:)
Af henrikw
#180248
I den lange dialog jeg har haft med Samsung og Servicecentergruppen har man påpeget, at problemer med ekstern HD ikke har ligget i div. formater men at der opstår "fejl" i copyright-delen... "normalt" er den eksterne HD jo dedikeret til ET fjernsyn...
#185122
Nu skal i høre:
Jeg har haft samme problem, som nu er løst.
Jeg har for nogle måneder siden ligget i kraftig dialog med Samsung om dette problem. Jeg insisterede på at jeg ville have mine penge igen, hvis ikke problemet kunne løses.
Det udartede sig til sidst sådan, at jeg fik en montør på besøg, med en ny hemmelig software på en USB nøgle, som blev installeret på mit TV. Det er en såkaldt test-software, som jeg fik lov til at prøve.
Jeg var spændt, og har nu afprøvet den i nogle måneder, og siden har min harddisk fungeret upåklageligt, og jeg forstår ikke, at Samsung ikke udgiver den software til download.
Så til alle med dette problem: forlang ny software hos Samsung.