Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pcb
#163092
Mit Samsung UE55D8005 har tilbagevendende problemer med min eksterne harddisk (Optaget tv).
Jeg har – på Samsung's anbefaling – købt en Samsung S2 harddisk på 1TB.
Inden for den tid på 3 mdr, hvor jeg har haft denne, er det sket 3 gange, at alle optagelser er forsvundet og at harddisken skal formateres igen.
Når jeg aktiverer Optaget fra TV får jeg fl. Fejlmeddelelse: ”Ingen enhed tilsluttet”. Og at jeg skal formatere harddiske igen..
Jeg har prøvet at få hjælp fra Samsung, som bare siger, at det ikke er nogen forklaring på dette og at jeg skal sørge for at have den sidste version.
Jeg har dog hele tiden haft opdateret til sidste version af software. Og alligevel skete det nu igen.
Denne gang havde jeg lige slettet nogle gamle optagelser (og kun disse). Næste gang jeg slog over på "Optaget tv" kommer fejlen igen og alle optagelser var væk.
Nogen der har samme problem / løsning?
Af Sjavse
#163095
Kører din harddisk med USB 2.0 eller 3.0?
Af Chaui
#163101
Standard problem med Samsung. Min 8005 gør det samme. Er ret sikker på du bare må leve med det. bruger alligevel kun PVR til at se ting jeg ikke var hjemme til og se.
Af Altum
#164423
Hej
Jeg oplever det samme pisse træls. Håber der kommer en løsning på problemet
#164442
Jeg har samme problem og har forsøgt med 3 forskellige harddiske.
irriterende at man køber et så dyrt smart tv og så er der løbende dette problem.

Jeg bruger det til at optage børneudsendelser til 3 små piger og det er træls at skulle forklare dem igen og igen at deres ynglingsudsendelser er væk..."

Tror i/Flatpanels at man kan kræve at få handlen annulleret på baggrund af denne fejl?
Jeg købte mit tv fordi jeg fandt en anbefaling på Flatpanels så jeg håber I måske kan få et svar fra Samsung.

Ellers tilfreds med mit tv - men den her fejl kan jeg ikke leve med. !:(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#164443
Det er nok din forhandler du skal kontakte for en refundering af pengene - ikke Samsung.

I vores test kan vi af gode grunde ikke teste fejl, der forekommer sporadisk med længere tidsintervaller, da vi muligvis ikke får kørt nok timer i TV'et til at fejlen optræder. Jeg tvivler på, at vi får andre svar fra Samsung end det der allerede er givet.
Af majer711
#171741
Det er nøjagtig det samme med mit Samsung Smart TV her fra 2012. UE32ES6710 mener jeg modellen hedder. Hver anden gang jeg har optaget noget og så vil se det - så skal den formatteres. Jeg bruger den heller ikke for at gemme filmene - men jeg ville dog godt have en chance for bare at se dem bare én gang! Det er jo hele ideen med PVR funktionen.

Der er ikke nogen der har en ide om hvad man kan gøre for at undgå det? Da samsung jo åbenbart ikke er til at hugge eller stikke i. Det kræver jo at man vil indrømme der er en fejl før man kan løse den.

Ærger mig meget over at jeg ikke vidste det inden - så havde jeg ikke købt Samsung. For det er desværre ikke den eneste "nitte" ved deres produkt. Det er ihvertfald sidste samsung produkt vi har!!!
Af droner
#171771
Men hvordan formateres harddisken? TV'et "tilbyder" ikke en formatering og da jeg ikke ejer en Windows PC har jeg nu været uden brugbar Harddisk i en måned :-(
Af majer711
#171791
mit tilbyder det - dvs. den forlanger det for at kunne bruge HD. Den skriver "ingen enhed fundet" også et eller andet med at formattering er nødvendig. Men ellers mener jeg at man kan gennemtvinge det ved at prøve at sætte den til at optage eller ved at gå ind i menu og så ind et eller andet sted under system elelr lign. Der er noget med enhedshåndtering og formattering.

Men jeg har skrevet med Samsung og de har givet et par "forklaringer" - for det første skulle jeg opdatere til nyeste firmware. 1023 - mit hed 1012. Så det er gjort. Dernæst skrev de noget med at man skulle bruge en HDD med mindst 1TB, strøm via USB, ikke usb 3 og sat til usb stik 1 - for det er dedikeret til hdd uden egen strøm. De kan ikke forklare hvorfor det ikke må være en usb 3 - eller hvorfor ingen af disse "krav" står beskrevet nogensteder. Men bortset fra at min HD sad i stik 2 - som efter deres vejledning skulle være dedikeret til usb med egen strømforsyning og at det er usb 3 -så er det andet i orden. Nu har jeg opdateret firmware (minder lidt om når en supporter på pc altid siger "formater din hd" eller "geninstaller", men nu er det gjort), sat HD op i stik 1 og sat tvet til at optage en hel masse i morgen. Så ser vi hvad der sker når jeg skal se det. Fatter ikke hvorfor det ikke må være en USB 3 - og det kan jeg jo ikke rigtig lave om på, for det er nu engang det jeg har købt. Så håber ikke det er problemet. Har godt nok en usb 2 - men den er med egen strømforsyning og kun på 230 GB - og det er jo to af de andre krav den så ikke lever op til.

Nægter sgu at gå ud og investere i endnu en ny hdd for at få en USB 2 - for jeg tror simpelthen ikke det kan være problemet - eller nogen der har en ide omdet?????
Af majer711
#171792
glemte en ting - du kan heller ikke formattere den med en pc for det er to forskellige formatteringer.

Men min kom lige i dette sekund og sagde : Fejl detekteret i tilsluttet enhed. Vil du reparere den? Vælger du JA lukkes alle kørende programmer. Når jeg så siger Ja slutter den med at sige at den ikke kan rep. om den skal formattere - og det bliver jeg så nødt til.

Så alle deres ideer hjalp en hujende fis. Og de skriver I mailen at hvis ikke det hjælper må jeg få min leverandør til at rekvirere service på tv'et men jeg skal jo vide at jeg selv skal betale hvis de ikke finder en fejl. Og at dømme efter de andre der skriver herinde - så er det jo ikke så sandsynligt, da de jo ikke vil indrømme at det er en fejl ved deres firmware.

Skod produkt
Af tomval
#179012
Mit Samsung UE55D8005 har også tilbagevendende problemer med min eksterne Samsung PVR harddisk.
Har talt med Samsung, de siger at problemet er kendt og at de arbejder på en løsning men ved ikke hvornår den er klar. Dette er klart utilfredsstillende når man tænker på at modellen har været på markedet så længe.
Jeg har søgt med google og fundet en løsning som ser ud til at virke (det har virket én gang).
Det kræver dog lidt teknisk snilde.
Først laver man en bootbar linux på f.eks en USB stick.
Se her: http://www.sysresccd.org/Sysresccd-manu ... _USB-stick

Man tilslutter PVR disken til computeren.
Så starter man en konsol fra linux boot menuen og kører denne kommando: dmesg | more
Denne skal bruges til at finde ud af hvad disken hedder, min hedder /dev/sde1.
Til sidst udfører men den kommando som reparerer disken: xfs_repair /dev/sde1

Hvis dette ikke er nok laver jeg gerne en bedre vejledning på opfordring, det skal lige siges jeg er IKKE en Linux haj :p.

Alternativt kan man også vælge jævnligt at tage en "image" backup med et program som understøtter linux/unix XFS formatet, et bud kunne være Paragon.

Håber der er nogle der får glæde af min vejledning.
mvh Tomasz
Af Xoomtell
#179548
Jeg har haft samme problem med mit Samsung 6715. Forsøgte med to forskellige diske - begge USB 3.0 og problemet kom efter få dage. Pludselig kunne den ike genkende enheden og bad jeg den reparere den formatterede den disken.

Jeg googlede lidt frem og tilbage og fandt ud af at USB 2.0 diske under 1 TB skulle fungere bedre. Så jeg fandt en gammel USB 2.0 disk på 650 GB og den har nu kørt i over en måned. Der har en gangværet problemer, men da jeg bad den reparere disken formatterede den IKKE disken, men gjorde reparerede den faktisk.

Så jeg tror desværre det har noget at gøre med om man bruger USB 2.0 eller 3.0. Men helt sikkert et problem der burde kunne løses med en firmware opdatering en gang....
Af henrikw
#179558
Jeg har haft samme problem med mit UE55D8005... "kæmpede" med Samsung om at få løst problemet i over 1 (ET) år.. de lovede hele tiden, at der skulle være en løsning på vej... Til sidst blev jeg så træt at problemet, at jeg fik byttet mit fjernsyn hos Bilka (MEGET god service!!), idet problemet ikke eksisterer på UE55ES8005...
Har også talt en del med Samsungs reperatør her i Danmark om problemet - servicecentergruppen - og her kunne man oplyse, at Samsung kender til problemet...
For at ungdå fremtidige problemer med tabte optagelser, har jeg investeret i en E8900N blurayadspiller med HD på 1 TB... fandt den billigt hos elgiganten, der justerede prisen ned til ProShop-niveau
Til sidst kan jeg fortælle, at jeg inden jeg købte 1 E8900N havde 2 (TO) E8300N, hvor jeg satte en ekstern HD til... det betød, at tuneren på E8300N "brændte" af efter ca. en uges tid... så nu holder jeg mig LANGT væk fra eksterne HD... Mht tunerproblemer på E8300N kom Samsung med en "syg" forklaring om at Samsung ikke understøtter TV-signal fra Waoo.. :o