Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allanpro
#174637
Jeg glemte at spørge. Var faktisk derinde i dag... men for at kigge på stue-fjernsyn...
Af cgmand
#174662
Nu får jeg selv knopper når jeg hører navnet Samsung :) Så det ville jeg ikke selv vælge..

Men kiggede for lidt tiden selv på et fedt TV til køkkenet og der var det denne jeg fandt mest tiltalende:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... ex553-hvid

Synes selv den er ret lækker.. Men self osse lidt små dyr.. og kun 26"
Af PeterD
#174669
Det er svært for mig at skjule min begejstring for Panasonic skærme og jeg får også knopper når jeg hører navnet Samsung, så jeg taler aldrig med Elgigantens sælgere :D ......

Hvorfor Pana: Fordi de på mange punkter leverer en skærm som har et bedre billede (læs: Mere naturligt) til en rimelig pris end mange af konkurrenterne...

Nå, ikke mere reklame på den front...

Nu ved jeg ikke hvor meget plads du har 26" og 32"...Er det 32" vi taler om, kommer du nok op på omkring/og over 4000 kr (Philips?)for en fornuftig skærm. Så er det bare om du vil ofre det, når det "kun" skal være til køkkenet..(Går ud fra at du/I ser mere tv i stuen, eller?). Og jeg er ikke sikker på hvor mange hvide tv der findes i størrelsen 32"...

Små modeller som 19", 22" og 26" betaler du relativ høj pris for, sammenlignet med hvad du skal af med for et 42"
(Godt 42"= ca. 4000 kr.)
Godt 26"-32"=ca. 3000-3500 kr)

Her taler vi ikke om Prosonic, Medion (Hedder det dét mere?) og andre "NoName" Producenter...

Tv/Hifi butikkerne (Fona, Expert) har næsten altid de små Samsung modeller i modefarven hvid. De er vel ok, men ikke særlig spændende..

Hvis det skal være noget andet, kan jeg anbefale Panasonic D28 (ved dog ikke om den er udgået). Jeg syntes den ser mere spændende ud end mange af Samsungs modeller. Billedekvaliteten er rimelig. Især sortniveauet og responcetiden er fornuftig. Billede mangler måske lidt detaljer, men efter HD kanalernes indtog er, billedkvaliteten bliver væsentlig forbedret..

Hvis du prutter lidt om prisen, burde du kunne få det for omkring 2000 kr.

Ellers se på den 32" Philips model Flatpanels.dk anmeldte (Købsanbefalinger?) Den skulle være rigtig fornuftig til prisen....
Brugeravatar
Af edinger
#174670
PeterD skrev:Det er svært for mig at skjule min begejstring for Panasonic...
Enig... 8)
Af PeterD
#174671
He-He! :D ;)