I FlatpanelsDKs store fødselsdagskonkurrence kan du vinde det spritnye Sony W905 tv. Svar rigtigt på et nyt spørgsmål hver dag og forøg dine vinderchancer!
Det er dine licenskroner det handler om! Den uofficielle DR NU app til Samsung og LGs Smart TV blokeres af DR. Er det et udtryk for et DR, der ikke følger udviklingen? Deltag i debatten.
Der bliver tale om meget mere end en spilkonsol og Microsoft præsenterer den som "det ultimative alt-i-ét hjemmeunderholdningssystem", der samler spil, tv, film, musik, sport og Skype. Xbox One lander senere på året.
Nu med mediebokse. Se vores liste over officielle anbefalinger af både TV og monitors. Listen opdateres løbende. Opdateret: 8. marts 2013.
Du har Netflix, YouBio, Viaplay og måske HBO. Men vidste du, at forskellige bokse giver forskellige billedkvalitet? Hvilke bokse har hvilke streamingtjenester? Hvad med strømforbrug? FlatpanelsDK kigger på de bedste løsninger til streaming. Opdateret
Tilbudsjagten er et simpelt koncept. Hver uge finder vi de bedste tilbud på fladskærms-tv og tilbehør i samarbejde med jer brugere. Alle tilbuddene samles her i Tilbudsjagten. Vær med!
FlatpanelsHD
Forfatter Besked

Ny på siden

Hej,

Har læst en del tråde her på siden og recordere.dk ang. Break-In af ST50/GT50/VT50.

Og jeg er kommet frem til følgende:

Har tænkt mig at bruge recordere.dk Break-In DVD og lade den køre 200 timer i træk. Er det ok eller skal fjernsynet have lidt pauser ind imellem?

Ang. indstiller havde jeg tænkt mig at bruge flatpanels.dk indstillinger fra testen af 50GT50Y men så sætte kontrasten omkring 25-30.

Sørge for at pixelorbitor er slået til.

Jeg regner ikke med at bruge tv'et i indkøringsperioden.

Nogen indvendinger eller ændringer til min fremgangsmåde?

Bruger

Geografisk sted: Sønderborg
Jeg har gjort noget lignende med mit VT30 men valgte at holde pauser hver 4. time (den slukker normalt automatisk efter 4 timer). Et par timers pause burde være fint, jeg satte den til om morgenen og så igen om eftermiddagen og fravalgte natten, da den lyser meget op. Der er efter min mening ingen grund til at nedsætte kontrasten hvis du kun kører break-in.

Ny på siden

Det eneste problem ved 4. time er at så man skal været meget i nærheden af tv'et ;)

Bruger

Jeg forstår ikke det hysteri ang. indkøring/break-in af jeres tv (unødvendigt og spild af tid/strøm).
Tag Flatpanels indstillinger fra testen - og skru lidt ned for kontrasten. Se så "normalt" tv. Efter nogle uger så skru op for kontrasten.
Med Plasma gælder det som med en ny bil - den skal køres lidt til i starten.

Branchemedlem

Jonas_R skrev:
Hej,

Har læst en del tråde her på siden og recordere.dk ang. Break-In af ST50/GT50/VT50.

Og jeg er kommet frem til følgende:

Har tænkt mig at bruge recordere.dk Break-In DVD og lade den køre 200 timer i træk. Er det ok eller skal fjernsynet have lidt pauser ind imellem?

Ang. indstiller havde jeg tænkt mig at bruge flatpanels.dk indstillinger fra testen af 50GT50Y men så sætte kontrasten omkring 25-30.

Sørge for at pixelorbitor er slået til.

Jeg regner ikke med at bruge tv'et i indkøringsperioden.

Nogen indvendinger eller ændringer til min fremgangsmåde?

Jeg ville give TV'et et par pauser. Ikke fordi de fleste TV ikke vil kunne køre 200 timer i streg uden problemer, men fordi det ikke er normal brug. Kør det 12-18 timer i døgnet i indkøringsperioden, og giv det lidt tid til at køle af imellem.

I break-in perioden er der ingen grund til at benytte Rasmus' indstillinger, Pixel orbiter eller skrue ned for kontrasten. Skruer du ned for kontrasten i break-in perioden, så tager den jo bare længere tid.

Sæt den blot i en af standardindstillingerne og kør recorderes slides. Når du så er færdig med break-in perioden kan du taste Rasmus' indstillinger ind.

Ny på siden

Fredtoft skrev:

Jeg ville give TV'et et par pauser. Ikke fordi de fleste TV ikke vil kunne køre 200 timer i streg uden problemer, men fordi det ikke er normal brug. Kør det 12-18 timer i døgnet i indkøringsperioden, og giv det lidt tid til at køle af imellem.

I break-in perioden er der ingen grund til at benytte Rasmus' indstillinger, Pixel orbiter eller skrue ned for kontrasten. Skruer du ned for kontrasten i break-in perioden, så tager den jo bare længere tid.

Sæt den blot i en af standardindstillingerne og kør recorderes slides. Når du så er færdig med break-in perioden kan du taste Rasmus' indstillinger ind.

Ok tak for svaret, jeg vil komme i gang med at få det "kørt ind".

Udskriv emne
Svar pÃ¥ emne Side 1 af 1 [ 6 indlæg ]