Hvad betyder Ultra HD og 4K rent faktisk for vores tv-skærme, afspillerbokse, film og spil? FlatpanelsDK giver et indblik i Ultra HD, der handler om meget mere end antallet af pixels. Ultra HD er fremtiden.
Vi kan afsløre deres nye 2013 LED og plasma-tv, samt de nye Ultra HD-tv. Samsungs OLED-TV forventes også lanceret i 2013. I 2013 handler det først og fremmest om Smart TV og nye funktioner, men Samsung lover også flere forbedringer på billedkvalitet.
Smart TV-funktionerne kan findes i flere tv end nogensinde og LG vil også lancere deres første OLED-TV og Ultra HD-tv, sammen med nye LED og plasma-modeller. Blandt Smart TV-nyhederne finder man Miracast og NFC, og Cinema 3D er også integreret i de fleste tv.
Nu med mediebokse. Se vores liste over officielle anbefalinger af både TV og monitors. Listen opdateres løbende. Opdateret: 8. marts 2013.
Du har Netflix, YouBio, Viaplay og måske HBO. Men vidste du, at forskellige bokse giver forskellige billedkvalitet? Hvilke bokse har hvilke streamingtjenester? Hvad med strømforbrug? FlatpanelsDK kigger på de bedste løsninger til streaming. Opdateret
Spar penge når lagrene skal tømmes: Der sælges lige nu ud af 2012-fladskærme for at gøre plads på lagrene til 2013-fladskærmene. Derfor er det et godt tidspunkt at købe tv på. Vi giver et overblik i Tilbudsjagten.
FlatpanelsHD
Forfatter Besked

Medlem

Grej: Se min signatur.

Hvis jeg har TV'et tændt på alm. TV, og så tænder harddiskoptageren, så skifter TV'et automatisk over på den relevante HDMI indgang. Men det gør det ikke, hvis jeg tænder DVD afspilleren. Jeg har prøvet at bytte om på de to HDMI indgange, men TV'et skifter stadig ikke til den rigtige HDMI, når DVD'en tændes...

Er det normalt? Det undrer mig meget, især fordi DVD'en også er en Panasonic....

Entusiast

Geografisk sted: LGWorld
har du slået dvd afspilleren op på google? understøtter den viery link/simplink funktionen? det lyder ikke som den gør, eller at du ikke har aktiveret det i boksen.

Super entusiast

Eller ikke har aktiveret det i tv'ets menu.

Medlem

God ide at slå den op: Der står ikke udtrykkeligt, at den har Viera Link. Men den har HDMI-CEC (som vist er det samme - ihvertfald er det det generelle navn for standarden, men hver producent kalder deres noget mere marketing-smart, for Panasonic er det Viera Link)

Anyway, HDMI-CEC har hele tiden været slået til, og det samme gælder alle link indstillinger på TV'et...

Synes det er lidt mystisk - for andre funktioner som at tænde, starte og slukke DVD'en via Viera Link virker fint nok. Ifølge wikipedia, indeholder HDMI-CEC standarden blandt andet: "Routing Control: control the switching of signal sources" - hvilket i mine ører lyder som om TV'et burde skifte over på den relevante HDMI indgang, når DVD'en tændes...

Udskriv emne
Svar pÃ¥ emne Side 1 af 1 [ 4 indlæg ]