Hvad betyder Ultra HD og 4K rent faktisk for vores tv-skærme, afspillerbokse, film og spil? FlatpanelsDK giver et indblik i Ultra HD, der handler om meget mere end antallet af pixels. Ultra HD er fremtiden.
Vi kan afsløre deres nye 2013 LED og plasma-tv, samt de nye Ultra HD-tv. Samsungs OLED-TV forventes også lanceret i 2013. I 2013 handler det først og fremmest om Smart TV og nye funktioner, men Samsung lover også flere forbedringer på billedkvalitet.
Smart TV-funktionerne kan findes i flere tv end nogensinde og LG vil også lancere deres første OLED-TV og Ultra HD-tv, sammen med nye LED og plasma-modeller. Blandt Smart TV-nyhederne finder man Miracast og NFC, og Cinema 3D er også integreret i de fleste tv.
Nu med mediebokse. Se vores liste over officielle anbefalinger af både TV og monitors. Listen opdateres løbende. Opdateret: 8. marts 2013.
Du har Netflix, YouBio, Viaplay og måske HBO. Men vidste du, at forskellige bokse giver forskellige billedkvalitet? Hvilke bokse har hvilke streamingtjenester? Hvad med strømforbrug? FlatpanelsDK kigger på de bedste løsninger til streaming. Opdateret
Spar penge når lagrene skal tømmes: Der sælges lige nu ud af 2012-fladskærme for at gøre plads på lagrene til 2013-fladskærmene. Derfor er det et godt tidspunkt at købe tv på. Vi giver et overblik i Tilbudsjagten.
FlatpanelsHD

Hvilken boks anbefales?
Afstemning sluttede 4. maj 2012, 20:36
Playon!HD Mini 2 17%  17%  [ 1 ]
Playon!HD2 0%  0%  [ 0 ]
Popbox V8 0%  0%  [ 0 ]
Popcorn Hour A-300 17%  17%  [ 1 ]
Apple TV 0%  0%  [ 0 ]
Dune HD TV-301 17%  17%  [ 1 ]
En helt anden - forslag modtaget meget gerne! 50%  50%  [ 3 ]
Afgivne stemmer : 6
Forfatter Besked

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har kun erfaringer med bokse som IKKE er gode til billeder :) Når vi får lånt en der kan det hele, så skal jeg nok kreditere det i anmeldelsen.

Til film, så er jeg hælder jeg dog mest til Dune, hvilket nok også fremgår af de ovenstående indlæg. Det er muligt, at PCH kunne vinde overall i A300-modellen, hvis dens fotofunktion er anderledes en V8'erens. Det skal dog være noget bedre, idet V8'eren ikke kan bladre i billeder (det virker lidt som en bug i softwaren) - man skal retur til menuen og vælge et nyt billede hver gang og det klarer Dunes afspillere da i det mindste, selvom interfacet stadig er lidt grimt.

Måske Dvico's afspillere kunne være et bud:
http://www.youtube.com/watch?v=xhR0ASrlKTM

Bruger

Hej.
Kan godt se der er lidt af jungle at finde rundt i.
Men jeg må ud og se på det.
Tusind tak for dine svar.
Mvh.

Entusiast

Er der nogensinde blevet lavet en test af hvilken mediaplayer har det bedste billede? Her tænker jeg både opskalering til 1080p samt afspilning af 1080p.

Hvis ikke, er det noget Flatpanels kunne gøre, når I nu alligevel skal teste afspillere. :)

Entusiast

Har selv lavet lidt research og fundet ud af at mit tv er meget bedre til at vise opskaleret materiale end min HD Mini 2 boks. Prøvede med nogle gamle DVD-rips af "Spin City". På HD Mini 2 er kvaliteten mildest talt ringe - udvaskede farver, masser af komprimeringsstøj, osv. På tv'et er kvaliteten af en helt anden verden. Billedet er næsten bedre på de komprimerede .avi filer end på originalmaterialet.

Tv'et er et PS64D8005. Billedindstillinger er selvf. de samme for begge kilder. Bare synd, at tv'et ikke kan vise 24p korrekt ved afspilning via USB. Ellers ville jeg have droppet min HD Mini 2.

Kunne ikke have forestillet mig, at forskellen ville være så stor. Igen: er der nogen, der ved, om der er kvalitetsforskelle mellem mediaplayere på tværs af chips?

Spekulant

PhDream skrev:
Stemte på en HD Mini 2, da den indtil videre kan afspille alt, både af lyd og video. Der er ikke mange andre bokse på markedet, der kan afspille en BD iso med HD lyd. Den afspiller også 3D uden problemer. Den har sine skavanker, bl.a. et uinspirerende GUI, men alt fungerer som det skal.

Hvorfor skriver du at du vil kable boksen med din PS3? Boksen skal vel klare alt det, PS3 ikke kan, og derfor er der ingen grund til at koble de to sammen.

Ja, det ved jeg faktisk ikke - jeg er enig, ingen grund til det :)

Spekulant

Tak for svar og afstemningerne.

Jeg er efterhånden nået ned til 3 muligheder, så valget står mellem WD Live / PCH A-300 / Dune 301.

Må kigge nærmere på de sammenligningssider der linkes til, og læse reviews for at blive klogere tror jeg.

Entusiast

Jeg har selv tænkt på at afprøve en WD TV Live. Den har en del ting, som er interessante: lav pris, indbygget wifi, Spotify, styring via smartphone.

Bruger

Geografisk sted: SoulCountry
Havde en WD HD TV i et par år inden den brændte af og om sørme jeg ikke lige har købt mig endnu en WD TV live wifi :-) genial til prisen med lækkert UI og mulighed for kontrol via mobil app

Spekulant

Vil gerne anbefale Dune HD Smart afspillerne.
Bruger den dog også kun til film med yaDIS, hvilket kører perfekt.

Spekulant

En WD TV Live er den jeg har bestemt mig for - men der er jo to modeller... En WD TV Live HUB og en WD TV Live - så vidt jeg kan læse er de primære forskelle:

Live har:
-indbygget wifi
-INGEN indbygget harddisk

Live HUB har:
-INGEN indbygget wifi
-indbygget harddisk
-"Multi-room streaming to on any DLNA device in your home"

indbygget wifi og multiroom streaming betyder ikke så meget for mig, så det ser ud til at jeg ender med en WD TV Live Hub til ca. 1500-1800 kr.[/list]

Udskriv emne
Svar pÃ¥ emne Side 2 af 2 [ 30 indlæg ]
Gå til side - Foregående - 1, 2