| Forfatter |
Besked |
xcardman
Super entusiast
|
: 16. apr 2012, 22:54 |
|
|
lgowner skrev: xcardman skrev: dog havde jeg selv valgt en pan vt50 i 55 tommer er det ikke at skyde sig selv i foden? Beovision 7-55 er da klart bedre når vi nu skal tale kvalivare og prestige. men ellers gå 7" ned og så vælge 47LM960T istedet? fuld nano og samme pris lige pt i elgiganten?
må godt nok grine lidt af den kommentar
et tv til 100.000 kr sammenligner du med et pan 55vt50 til 23000 kr
samt ja den pan viser et bedre billede
|
|
|
|
 |
lgowner
Super entusiast
|
: 16. apr 2012, 22:57 |
|
Tilmeldt: 17. apr 2011, 13:42 Indlæg: 1019 Geografisk sted: LGWorld
|
xcardman skrev: xcardman skrev: dog havde jeg selv valgt en pan vt50 i 55 tommer må godt nok grine lidt af den kommentar
jeg så støjen og ville se hvad du mente om støj, så:
Når du kan grine af min kommentar som falder udenfor oprindelig topic, så finder jeg det da sjovt du ikke ser morskaben i dit eget, jeg forventede dit modsvar med mit spil og håber du kan se det absurde i at smide andet ind i debatten som ikke vedrører OP spørgsmål.
vis lidt om respekt for støj i tråden. det er ikke nødvendigt at råbe andet når OP nu allerede beder om A vs B, så er C urelevant og støj.
|
|
|
|
 |
jones31
Entusiast
|
: 16. apr 2012, 23:35 |
|
|
|
Eneste forskel på 760 og 860 er generalt duel core processeren og magic remoten og dvbs2 tuner. Ellers er der ikke rigtig nogen forskel på de 2.
Du mister din service fra LG i norden ved og købe tv'et i belgien så ingen prestige service, ingen nordiske lande i menuen, kan komme problemer med undertekster osv.
|
|
|
|
 |
lgowner
Super entusiast
|
: 17. apr 2012, 10:11 |
|
|
jones31 skrev: ingen nordiske lande i menuen, kan komme problemer med undertekster osv. der er ingen problemer med at omstille tv til at bruge danske menu'r, udover udgiften til en android telefon + 40kr. og danske undertekster skulle måske fejle? software for hele europa er den samme, så hvis dem i Italien installerer den samme firmware som danskere, tror du så ikke selv at det er 100% sikkert perfekt?
man kan specifikt på en tysk model som eksempel stadig vælge danske undertekster, som jo ikke burde være mulig hvis tv't og producenten mente sådanne ikke virkede. Det er altså en skrøne, og bør ikke graves dybere idet.
Sidst, man går vel ikke ind i et køb med den overbevisning at service og garanti skal bruges? så hvis man vil hente i Belgien og spare, så må man også være åben for at sende det samme vej tilbage HVIS man skulle være uheldig.
|
|
|
|
 |
kennydude
Spekulant
|
: 17. apr 2012, 15:49 |
|
|
Talte lige med LG-Danmark i dag, for at høre hvordan og hvorledes med at købe deres tv i Belgien og ikke Danmark.
mig ): jeg vil købe det i belgien, da det næsten er 12.000 billigere der. Men hvad med undertekster, menuer osv, kan jeg stadig få dem på dansk, selvom jeg køber jeres produkt i belgien?
LG Support: Vi kan desværre ikke garantere at det vil virke, men teoretisk hvis det Danske spreog findes i TV'et så skule det virke
mig): kører de europæiske tv ikke med samme software? eller vil man som minimum ikke kunne køre det på engelsk?
LG Support: Nej et TV købt i Norden har en Nordisk software og andre har et andet sofware
LG Support: Engelsk undertekst skulle virke men vi kan ikke garanterer det desværre.
Synes at LG's svar er lidt kryptisk, men så længe tv'et er på engelsk har jeg ingen problemer,og de danske kanaler sender vel med danske undertekster af sig selv vel  ???[/b]
|
|
|
|
 |
LG_Martin
Ny på siden
|
: 17. apr 2012, 17:46 |
|
|
Hej Kennydude,
Der er 2 forskellige software til de europæiske modeller, det vil sige at de modeller som bliver solgt fra LG Nordic har de nordiske landes software præinstalleret. Denne software sikre dig som kunde at du kan modtage dit tv signal uden problemer, dette vil sige at den er testet og godkendt af Yousee, Stofa, Canal Digital og Boxer. Når og hvis en af disse udbyder vælger at lave en ændring i deres sende net, så vil dit nordiske tv automatisk rette denne ændring således at du ikke får sort skærm.
Den software som bliver brugt til de andre lande i europa indholder derfor ikke Danmark, Sverige, Norge eller Finland som lande, derfor kan vi ikke sikre os at den software som styre tuneren er opdateret efter de nordiske standarter.
Grunden til at vi vælger at køre med en nordisk software er at de nordiske lande har ændre en del på sendenettet de sidste par år, og for at sikre en stabil og god software til vores tv tuner styre vi det hele selv her i norden.
Hvis vi kigger lidt nærmere i softwaren, så vil du også miste VOD som f.eks. Viaplay, SF anytime, Headweb osv, samt hvad der skulle komme i fremtiden.
HÃ¥ber jeg har givet dig et svar du kan bruge til noget, ellers er du velkommen til at skrive igen.
kennydude skrev: Talte lige med LG-Danmark i dag, for at høre hvordan og hvorledes med at købe deres tv i Belgien og ikke Danmark. mig ): jeg vil købe det i belgien, da det næsten er 12.000 billigere der. Men hvad med undertekster, menuer osv, kan jeg stadig få dem på dansk, selvom jeg køber jeres produkt i belgien? LG Support: Vi kan desværre ikke garantere at det vil virke, men teoretisk hvis det Danske spreog findes i TV'et så skule det virke mig): kører de europæiske tv ikke med samme software? eller vil man som minimum ikke kunne køre det på engelsk? LG Support: Nej et TV købt i Norden har en Nordisk software og andre har et andet sofware LG Support: Engelsk undertekst skulle virke men vi kan ikke garanterer det desværre. Synes at LG's svar er lidt kryptisk, men så længe tv'et er på engelsk har jeg ingen problemer,og de danske kanaler sender vel med danske undertekster af sig selv vel  ???[/b]
_________________ Med venlig hilsen
Martin Vest
Produkt konsulent - LG Electronics
|
|
|
|
 |
lgowner
Super entusiast
|
: 17. apr 2012, 18:24 |
|
|
LG_Martin skrev: Den software som bliver brugt til de andre lande i europa indholder derfor ikke Danmark, Sverige, Norge eller Finland som lande, derfor kan vi ikke sikre os at den software som styre tuneren er opdateret efter de nordiske standarter. sørgeligt og ikke sandt. det er vist support som spiller uvidende omkring den software som LGE.com distribuerer på websiderne, som brugere kan lægge ind. Hvis man henter firmware til 47LW550T, så vil man også finde den selvsamme firmware, endda checksum/md5 sum er den samme på filerne fra Tyskland,Belgien og England. du kan finde små forskelle i østlandene, da de allerede er kendte for at sælge tilrettede skærme til spot priser og altså aktivere funktioner som LG ellers vil have mere for. Hvis du stadig mener du har ret, så kan du jo linke til de firmware revisioner af 5.11.8 som er tilgængelig pt og som du mener er forskellig fra parallel importerede skærme.. Synd at du forsøger at repræsentere LG, og så ender med at levere inkorrekte oplysninger til slutbrugeren, og håber problemet forsvinder. som yderligere dokumentation kan man se på OpenLG wiki der findes alt den dokumentation omkring forskelle og yderligere værktøjerne til at pakke firmware ud og så kan man selv se de forskelle som altså ikke er tilstede. Det som er den virkelige forskel er i servicemenu'n, som på andre fabrikanter. der er funktioner som ikke aktiveres da disse ikke er licenseret til forholdene og afgifterne er sparet væk. der ligger yderligere firmware på panel/wifi og tuner, disse kommer ikke med som opdatering igennem LGE.com alligevel og opdateres kun ved besøg på service værksted, men korrekt, denne findes og er anderledes da tuner (dvbs2) f.eks ikke er i en tysk model. udover det, et dårligt salgs argument når man ikke sender det på værksted når ingenting er galt eller når yousee/boxer laver ændringer? Hvis der bare vare en smule sandhed i dit indlæg og yousee ændringer automatisk ville fungere på danske LG modeller, så ville logisk nok HbbTV jo også virke for alle LG ejere da dette er tilgængeligt på yousee idag, og yderligere tilgængeligt for Boxer ejere på det net? så tror du ikke du skal få støtte fra baglandet når du smider rundt med sådanne små hvide løgne som vi slutbrugere slet ikke syntes er små hvide , men direkte at føre købere bag lyset. kennydude skrev: LG Support: Nej et TV købt i Norden har en Nordisk software og andre har et andet sofware LG Support: Engelsk undertekst skulle virke men vi kan ikke garanterer det desværre.
hvis du ikke tror mit oprindelige indlæg så kan du jo hente seneste firmware til 47LW550T på den danske side, og så på deres belgiske side, og måske bagefter på tysklands side, og så er du ene og alene om at få bekræftet at du nu har hente præcis den samme version af 5.11.08 til den serie, og der ingen forskel er i software som LG forsøger at bilde dig ind. og det er jo kun dig selv som kan bevise det, hvis du henter filerne og sammenligner.
edit: selvfølgelig er garanti og dansk support (som du vælger at bruger læser jeg) ikke villige til at hjælpe dig når du køber i udlandet til netto priser, når de leger B&O i Danmark (for vi er jo rige på afgifter).
men alt dette kan du jo rette tilbage når/hvis det skal tilbage til Belgien. du kan endda slette adgangslog, hvis de vil mistænke dig, og det vil så være første gang det sker.
|
|
|
|
 |
LG_Martin
Ny på siden
|
: 17. apr 2012, 19:18 |
|
|
Hej lgowner,
Selve software pakken (2012 model - 03.02.75) indholder alle lande som udgangspunkt. Her er der lavet en opdeling - Nordisk og europærisk.
Dette betyder at filerne størrelse osv. er ens, men da man som forbruger ikke har adgang til service menuen, så er tvet præinstalleret til at bruge den europæriske software hvis man naturligvis har valgt at købe tvet i Tyskland, England eller andet land.
Hvis man derimod vælger at købe tvet i Danmark, så er der den nordiske version aktiveret. Dette sikre at dvb-c, dvb-t osv virker efter hensigten og er godkendt at disse udbyder som bruger disse.
For at give et godt eksempel, så for et stykke tid siden valgte yousee at opdatere deres central i trekants området, hvilke gav problemer for de tv som ikke var nordiske, dette betød at kunderne blev nød til at vente til at der blev lavet en software opdatering til dvb-c med de ændringer som yousee havde lavet til den europæriske software.
Dette er en process som tager længere tid, da den naturligvis skal testes i alle de lande som bruger den version inden den bliver opdateret.
Det er rigtigt at man kan ændre dette i servicemenuen, men som mange har gættet, så er det en menu man kun bør have adgang til hvis man ved hvad man laver, da dette kan betyde man har et tv som ikke virker efter hensigten.
Ang. Hbbtv, så er dette et test forsøg fra Dr, og derfor ikke et officielt produkt som bliver rullet ud via Yousee eller boxer.
Når der bliver meldt mere ud fra DR Hbbtv afdelingen af kan jeg kommentere mere på dette, men indtil videre er dette et DR projekt som bliver fulgt fra sidelinjen.
lgowner skrev: LG_Martin skrev: Den software som bliver brugt til de andre lande i europa indholder derfor ikke Danmark, Sverige, Norge eller Finland som lande, derfor kan vi ikke sikre os at den software som styre tuneren er opdateret efter de nordiske standarter. sørgeligt og ikke sandt. det er vist support som spiller uvidende omkring den software som LGE.com distribuerer på websiderne, som brugere kan lægge ind. Hvis man henter firmware til 47LW550T, så vil man også finde den selvsamme firmware, endda checksum/md5 sum er den samme på filerne fra Tyskland,Belgien og England. du kan finde små forskelle i østlandene, da de allerede er kendte for at sælge tilrettede skærme til spot priser og altså aktivere funktioner som LG ellers vil have mere for. Hvis du stadig mener du har ret, så kan du jo linke til de firmware revisioner af 5.11.8 som er tilgængelig pt og som du mener er forskellig fra parallel importerede skærme.. Synd at du forsøger at repræsentere LG, og så ender med at levere inkorrekte oplysninger til slutbrugeren, og håber problemet forsvinder. som yderligere dokumentation kan man se på OpenLG wiki der findes alt den dokumentation omkring forskelle og yderligere værktøjerne til at pakke firmware ud og så kan man selv se de forskelle som altså ikke er tilstede. Det som er den virkelige forskel er i servicemenu'n, som på andre fabrikanter. der er funktioner som ikke aktiveres da disse ikke er licenseret til forholdene og afgifterne er sparet væk. der ligger yderligere firmware på panel/wifi og tuner, disse kommer ikke med som opdatering igennem LGE.com alligevel og opdateres kun ved besøg på service værksted, men korrekt, denne findes og er anderledes da tuner (dvbs2) f.eks ikke er i en tysk model. udover det, et dårligt salgs argument når man ikke sender det på værksted når ingenting er galt eller når yousee/boxer laver ændringer? Hvis der bare vare en smule sandhed i dit indlæg og yousee ændringer automatisk ville fungere på danske LG modeller, så ville logisk nok HbbTV jo også virke for alle LG ejere da dette er tilgængeligt på yousee idag, og yderligere tilgængeligt for Boxer ejere på det net? så tror du ikke du skal få støtte fra baglandet når du smider rundt med sådanne små hvide løgne som vi slutbrugere slet ikke syntes er små hvide , men direkte at føre købere bag lyset. kennydude skrev: LG Support: Nej et TV købt i Norden har en Nordisk software og andre har et andet sofware LG Support: Engelsk undertekst skulle virke men vi kan ikke garanterer det desværre. hvis du ikke tror mit oprindelige indlæg så kan du jo hente seneste firmware til 47LW550T på den danske side, og så på deres belgiske side, og måske bagefter på tysklands side, og så er du ene og alene om at få bekræftet at du nu har hente præcis den samme version af 5.11.08 til den serie, og der ingen forskel er i software som LG forsøger at bilde dig ind. og det er jo kun dig selv som kan bevise det, hvis du henter filerne og sammenligner. edit: selvfølgelig er garanti og dansk support (som du vælger at bruger læser jeg) ikke villige til at hjælpe dig når du køber i udlandet til netto priser, når de leger B&O i Danmark (for vi er jo rige på afgifter). men alt dette kan du jo rette tilbage når/hvis det skal tilbage til Belgien. du kan endda slette adgangslog, hvis de vil mistænke dig, og det vil så være første gang det sker.
_________________ Med venlig hilsen
Martin Vest
Produkt konsulent - LG Electronics
|
|
|
|
 |
lgowner
Super entusiast
|
: 17. apr 2012, 20:04 |
|
|
LG_Martin skrev: Hej lgowner, Selve software pakken (2012 model - 03.02.75) indholder alle lande som udgangspunkt. Her er der lavet en opdeling - Nordisk og europærisk. Dette betyder at filerne størrelse osv. er ens, men da man som forbruger ikke har adgang til service menuen, så er tvet præinstalleret til at bruge den europæriske software hvis man naturligvis har valgt at købe tvet i Tyskland, England eller andet land. Hvis man derimod vælger at købe tvet i Danmark, så er der den nordiske version aktiveret. Dette sikre at dvb-c, dvb-t osv virker efter hensigten og er godkendt at disse udbyder som bruger disse.
så er vi enige!  ingen grund til at forklare det dybere, men går forbrugeren ud og roder med service menu, så er det 100% brugerens ansvar. (jeg kan dog ikke dy mig at sige, at sådanne indgreb kan være til brugerens fordel, som nævnt i næste indlæg, så tager LG godt for den aktivering i Danmark lige pt, pga. særaftaler) LG_Martin skrev: For at give et godt eksempel, så for et stykke tid siden valgte yousee at opdatere deres central i trekants området, hvilke gav problemer for de tv som ikke var nordiske, dette betød at kunderne blev nød til at vente til at der blev lavet en software opdatering til dvb-c med de ændringer som yousee havde lavet til den europæriske software. Dette er en process som tager længere tid, da den naturligvis skal testes i alle de lande som bruger den version inden den bliver opdateret.
Det er rigtigt at man kan ændre dette i servicemenuen, men som mange har gættet, så er det en menu man kun bør have adgang til hvis man ved hvad man laver, da dette kan betyde man har et tv som ikke virker efter hensigten.
Ang. Hbbtv, så er dette et test forsøg fra Dr, og derfor ikke et officielt produkt som bliver rullet ud via Yousee eller boxer. Når der bliver meldt mere ud fra DR Hbbtv afdelingen af kan jeg kommentere mere på dette, men indtil videre er dette et DR projekt som bliver fulgt fra sidelinjen.
så vil jeg bare sige 100% tilfredshed her, der er jo næsten som jeg har forklaret det, jeg har dog sprunget testleddet over, da test er en fase af det hele og bortforklaringer når support ikke kender årsagen er sørgelige.. det ville være bedre for supporten bare at sige det ikke er aktiveret da det ikke er ude af test og godkendelse? hvis det er alt.
Senest rettet af lgowner 17. apr 2012, 20:11, rettet i alt 2 gange.
|
|
|
|
 |
rossi.46
Spekulant
|
: 17. apr 2012, 20:05 |
|
Tilmeldt: 16. apr 2012, 20:22 Indlæg: 14 Geografisk sted: Denmark
|
Hehehe. Selvfølgelig vil man ikke kunne hente service fra LG DK. Men har nu også svært ved at se problemet. Tidligere var der jo forskel på betegnelsen fra LG om det hørte til i f.eks. tyskland eller england. Men netop på disse nye modeller er betegnelsen jo præcis den samme. Er da godt klar over der kan være noget med serie nr. som ikke er solgt via den danske inportør. Men tror simpelthen ikke på at de skærme ikke skulle være ens og da slet ikke at der skulle være problemer med at bruge dem i DK. Som der jo af en anden nævnes er det blot en måde for LG at provokere brugere til ikke at handle uden om dem. Hvilekt jo bliver brugt alle steder. Men som heldigvis ikke alle hopper på.
Har både handlet Sony og Panasonic fladskærme i østrig og tyskland og har heller aldrig haft nogle problemet med at modtage signaler på dem. Men de skulle heller ikke virke iflg deres support. Hvad nyt er der i det
Jeg personligt har absolut ingen betænkeligheder ved at handle uden om LG. De er da selv skyld i at det vil ske med de sindsyge priser de har spillet ud med. 25000 og 30000,- for hhv 55LM860V og 55LM960V er da helt ude i hampen.
Jeg sparer gerne over 11000,- på en 55LM960V og med den besparelse skulle der vist åbentlyst også være til lidt retur porto hvis der skulle være brug for det. Men jeg regner nu ikke med at skulle få brug for det eller hvad LG Mand? Er jeres produkter da ikke særligt gode eller holdbare? Så fanden i at købe et. Så er det jo ligemeget om det er købt i DK eller hvorsomhelst!!! Endnu engang som også tidligere nævnt er det blot et billigt forsøg på at skræmme forbrugere til at ikke lægge deres penge andetsteds
Mvh.
|
|
|
|
 |
rossi.46
Spekulant
|
: 17. apr 2012, 20:16 |
|
Tilmeldt: 16. apr 2012, 20:22 Indlæg: 14 Geografisk sted: Denmark
|
Mhs. til tuner i den skærm fra belgien. Så har den også dvb-T2/C/S2 tuner. Så det skulle nok virke for de fleste 
|
|
|
|
 |
kennydude
Spekulant
|
: 17. apr 2012, 21:11 |
|
|
|
Hvis tunerne nu er som de skal være i tv'ene fra belgien,så har jeg jo nærmest købt det tv. Venter svar fra belgierne og har kontaktet folk jeg kender i belgien for at høre om hjemmesiden er ok og det ikke er noget fusk. Kan godt være jeg skal sætte mig ind i de indstillinger af tv'et og firmware, så der ikke er noget der går galt på den front.
Synes bare det er en ekstrem stor forskel på priserne. Topmodelen i 55" til 18.500 i belgien hvor den i dk koster 30.000, jo lidt til grin
|
|
|
|
 |
dknia
Bruger
|
: 17. apr 2012, 22:22 |
|
Tilmeldt: 26. sep 2005, 09:58 Indlæg: 64 Geografisk sted: Hørsholm
|
Jeg bestilte i BE for lidt tid siden, fik svar på portoprisen, og venter egentlig bare på at bekræfte at de skal sende når de får den på lager. Sådan nogen FUD udmeldinger fra LG-DK kan godt lige få en til at ryste lidt på hånden  - godt der er nogen herinde til at sætte det på plads. Mon ikke det skulle være muligt at ændre region i sådan en servicemenu uden at ødelægge hele TVet
Kunne dog rigtig godt tænke mig at se en test et eller andet sted før jeg trykker på aftrækkeren ...
_________________ /Niels
|
|
|
|
 |
kennydude
Spekulant
|
: 17. apr 2012, 22:33 |
|
|
Hvor bestilte du fra Niels og hvad bestilte du? Og hvad sagde de angående portoen. Bare smid en besked i indbakken hvis det er  Er meget meget nysgerrig 
|
|
|
|
 |
dknia
Bruger
|
: 17. apr 2012, 22:41 |
|
Tilmeldt: 26. sep 2005, 09:58 Indlæg: 64 Geografisk sted: Hørsholm
|
|
Sorry - det var et LG 55LM960V. 86€ fra BE i forsendelse.
_________________ /Niels
|
|
|
|
 |
kennydude
Spekulant
|
: 17. apr 2012, 22:57 |
|
|
Ved du hvad Niels, det må jeg også have bestilt mig  Kan ikke finde ud af hvor deres mail er, kan du smide den i min indbakke, eller bare måden du kom i kontakt med dem på? 
|
|
|
|
 |
osker
Ny på siden
|
: 18. apr 2012, 15:42 |
|
|
HEJ NIELS KUNNE DU IKKE SKRIVE ADRESSE PÅ DEN WEB SIDE FRA BELGIEN,ER OGSÅ INTERESSERET I DENNE MODEL TIL EN GOD PRIS 
|
|
|
|
 |
ZanZan
Bruger
|
: 18. apr 2012, 15:52 |
|
|
|
Det er jo helt sort. Execute.be tager ca 2500 euro ~ 19.000 DKK for 55" LM960V, mens de danske priser er omkring 10.000 kr højere.
Er der virkeligt ikke noget galt her?
|
|
|
|
 |
kennydude
Spekulant
|
: 18. apr 2012, 16:15 |
|
|
Dem her tager endda mindre for prisen. Har kontakter i Belgien, der tjekker Exocute og denne her adresse, for fortælle om det er fup eller fakta. Indtil videre, har de sagt god for dem.
Mange af deres andre ting, så som bærbare, kamerarer osv, er faktisk dyrere end herhjemme, så tv er bare billigere i belgien åbenbart.
Denne side har også svaret mig i dag, og det koster 86 euro at få tvet tilsendt til dk, hvor det ca tager 3-4 uger før produktet er sendt, til det er i dk, ikke meget, i forhold til hvor meget man sparer
http://www.lasystems.be/LG/55LM960V/55L ... 85847.html
|
|
|
|
 |
kennydude
Spekulant
|
: 18. apr 2012, 16:16 |
|
|
|
osker, den sidste adresse jeg skrev, er den samme som niels har bestilt fra.
|
|
|
|
 |
|