Hvad betyder Ultra HD og 4K rent faktisk for vores tv-skærme, afspillerbokse, film og spil? FlatpanelsDK giver et indblik i Ultra HD, der handler om meget mere end antallet af pixels. Ultra HD er fremtiden.
Vi kan afsløre deres nye 2013 LED og plasma-tv, samt de nye Ultra HD-tv. Samsungs OLED-TV forventes også lanceret i 2013. I 2013 handler det først og fremmest om Smart TV og nye funktioner, men Samsung lover også flere forbedringer på billedkvalitet.
Smart TV-funktionerne kan findes i flere tv end nogensinde og LG vil også lancere deres første OLED-TV og Ultra HD-tv, sammen med nye LED og plasma-modeller. Blandt Smart TV-nyhederne finder man Miracast og NFC, og Cinema 3D er også integreret i de fleste tv.
Nu med mediebokse. Se vores liste over officielle anbefalinger af både TV og monitors. Listen opdateres løbende. Opdateret: 8. marts 2013.
Du har Netflix, YouBio, Viaplay og måske HBO. Men vidste du, at forskellige bokse giver forskellige billedkvalitet? Hvilke bokse har hvilke streamingtjenester? Hvad med strømforbrug? FlatpanelsDK kigger på de bedste løsninger til streaming. Opdateret
Spar penge når lagrene skal tømmes: Der sælges lige nu ud af 2012-fladskærme for at gøre plads på lagrene til 2013-fladskærmene. Derfor er det et godt tidspunkt at købe tv på. Vi giver et overblik i Tilbudsjagten.
FlatpanelsHD
Forfatter Besked

Spekulant

Tænkte det kunne være Lækkert med en kalibrerings tråd for dette tv, da der tilsyndeladende er en del herinde der ejer dette :)

Har ikke kunne finde nogen guidelines på nettet, udover den der er her på sitet, men den er til 51" ved ikke om de indstillinger kan overføres til 64" ?

Efter at have rodet lidt frem og tilbage er jeg selv endt på flg.

Cellelys - 15
Kontrast - 86
Lysstyrke - 53
Skarphed - 5
Farve - 50
Tone (G/R) - 50/50

Avanceret indstillinger
Sort tone - fra
Dyn kontrast - fra
Gamma - -1
Ekspertmønster - fra
Kun RGB tilstand - fra
Farverum - Indbygget
Hvidbalance - -rød 24/-grøn 24/-blå 28/+rød 28/+grøn 22/+blå 29
10p hvidbalance - fra
Hudfarve - 0
Kantforbedring - fra
Bevægelseslys - fra

Billedeindstillinger
Farvetone - Varm2
Digitalt støjfilter - fra
Mpeg støjfilter - fra

Da det er en helt ny verden for mig, det her med at indstille tv osv har jeg kopiert de samme indstilinger på alle indgange,
Det ville være fedt hvis nogen ville dele deres egne indstilinger :)

Spekulant

Geografisk sted: fredericia
Brian GT skrev:
Tænkte det kunne være Lækkert med en kalibrerings tråd for dette tv, da der tilsyndeladende er en del herinde der ejer dette :)

Har ikke kunne finde nogen guidelines på nettet, udover den der er her på sitet, men den er til 51" ved ikke om de indstillinger kan overføres til 64" ?

Efter at have rodet lidt frem og tilbage er jeg selv endt på flg.

Cellelys - 15
Kontrast - 86
Lysstyrke - 53
Skarphed - 5
Farve - 50
Tone (G/R) - 50/50

Avanceret indstillinger
Sort tone - fra
Dyn kontrast - fra
Gamma - -1
Ekspertmønster - fra
Kun RGB tilstand - fra
Farverum - Indbygget
Hvidbalance - -rød 24/-grøn 24/-blå 28/+rød 28/+grøn 22/+blå 29
10p hvidbalance - fra
Hudfarve - 0
Kantforbedring - fra
Bevægelseslys - fra

Billedeindstillinger
Farvetone - Varm2
Digitalt støjfilter - fra
Mpeg støjfilter - fra

Da det er en helt ny verden for mig, det her med at indstille tv osv har jeg kopiert de samme indstilinger på alle indgange,
Det ville være fedt hvis nogen ville dele deres egne indstilinger :)

Jeg har nøjagtig samme Fjernsyn og jeg fandt en kalibrering som er lavet af en fyr der har 64" i stedet for 51"

- http://www.avforums.com/forums/plasma-t ... hread.html

jeg har haft stor! glæde af den efter jeg selv har sat gamma til +1 og lysstyrke til 56.
ps. sort niveauet kan kun sættes til lav hvis det valgte signal er RGB

HÃ¥ber du kan bruge den :)

Spekulant

Takker og bukker for linket, det ser spændende ud og skal helt sikkert afprøves senere ;)

Spekulant

Brian GT skrev:
Takker og bukker for linket, det ser spændende ud og skal helt sikkert afprøves senere ;)

Det lyder godt :)
- og jeg ville have stor glæde af hvis du ville skrive hvordan det overføres til dit tv og om du er tilfreds med billedet.

Tak på forhånd.

Spekulant

SÃ¥ fik jeg afprøvet indstillingerne 😊
Er indtil videre godt tilfreds, der var en markant forskel i billedet, selv konen som er s.... Ligeglad mÃ¥tte indrømme at der var væsenligt forbedring at spore 😃

Skal teste lidt videre i weekenden 😉

Spekulant

Brian GT skrev:
Så fik jeg afprøvet indstillingerne ��
Er indtil videre godt tilfreds, der var en markant forskel i billedet, selv konen som er s.... Ligeglad måtte indrømme at der var væsenligt forbedring at spore ��

Skal teste lidt videre i weekenden ��

Imponerende... når selv fruen siger OK så kan det kun være godt og ja jeg er af samme over bevisning, at det er en helt anderledes måde at se film på.
- Jeg roder for tiden lidt med sortniveauet i billedet da jeg synes sort i visse scener kan virke lidt utydelig og overmættet, men endelig lad mig vide hvis du finder på fikse forbedringer.

Entusiast

Her er link til HDTVtests indstillinger:

http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 125&type=1

Spekulant

Takker for link´s :)

Jeg har prøvet lidt af det hele, ændret alt lidt op og lidt ned, men ender på udgangspunktet hver gang, den indstilling fra AVforum er lige i skabet for mit vedkommende, så der bliver den stående :)

http://www.avforums.com/forums/plasma-t ... 000-calibr ation-thread.html

Spekulant

Han kunne godt ha posted 3d indstillingerne også. Det er ikke nemt at pejle sig frem til...eller har I bare brugt samme indstillinger i 3d?

Entusiast

Jeg håber ikke, at I bruger hans hvidbalance indstillinger, da de vil gøre mere skade end gavn på jeres tv. Alle plasma paneler er nemlig forskellige og derfor er hvidbalance indstillingerne ubrugelige for alle andre end ejeren af det kalibrerede tv.

Det er bedre, bare at lade 10p hvidbalance være som den er.

Spekulant

PhDream skrev:
Jeg håber ikke, at I bruger hans hvidbalance indstillinger, da de vil gøre mere skade end gavn på jeres tv. Alle plasma paneler er nemlig forskellige og derfor er hvidbalance indstillingerne ubrugelige for alle andre end ejeren af det kalibrerede tv.

Har forsøgt med og uden, billedet er bedre med hans 10p hvidbalance kørt ind !
Er det slet ikke muligt det fungere ?

Spekulant

Brian GT skrev:
PhDream skrev:

Det vil jeg også gerne vide. Jeg synes nemlig også at billedet er bedre med 10p hvidbalance.

Spekulant

MortenOJ skrev:
Han kunne godt ha posted 3d indstillingerne også. Det er ikke nemt at pejle sig frem til...eller har I bare brugt samme indstillinger i 3d?

Jeg har ikke rørt 3D indstillingerne !

Spekulant

Ok. Jamen så er der lidt at rode med i weekenden :)

Entusiast

MortenOJ skrev:
Brian GT skrev:
PhDream skrev:

Det vil jeg også gerne vide. Jeg synes nemlig også at billedet er bedre med 10p hvidbalance.

Billedet bliver ikke korrekt, hvis I bruger et andet panels 10p hvidbalance indstillinger. Rasmus skriver det altid i sine anmeldelser og derfor viser han aldrig disse indstillinger, da de gør mere skade end gavn. Billedet bliver simpelthen "forkert", ukorrekt ift. industristandarden for hvordan et korrekt billede ser ud. Det skriver andre eksperter og anmeldere også.

At I så synes, at billedet ser bedre ud, kan være en anden ting. Det er trods alt jeres tv, og hvis I vil bruge indstillingerne, skal I bare gøre det, uanset hvor ukorrekt billedet bliver. :)

Spekulant

Ja ok. Jeg vil så sige, at det er svært at se forskel på, om 10p er til eller fra. Men jeg synes, at det giver et lidt blødere og naturligt billede.

Spekulant

Jeg har nu prøvet indstillingerne fra avf sammen med Digital Video Essentials Blu-ray'en. Efter jeg ændrede brightness til 58 og farve til 47, var alt SPOT-ON. Så indstillingerne virker altså på mit tv. Også med 10p slået til.

Spekulant

PhDream skrev:

Jeg er ikke helt enig med dig her, for jeg kan se betydelig forbedring i både kvalitet, kontrast, skarphed og detaljegrad når jeg bruger hans 10 punkts hvidbalance. som fingerpeg kan du bruge det men hvis du vil have det yperste ud at "dit" tv så skal du selvfølgelig have en specifik kalibrering på dit eget tv.

Spekulant

Til dem der har dette tv, synes i så ikke at billedet bliver en smule for mørkt og ukorrekt i mørke scener når man sætter sortniveauet på lav gennem RGB udgang?

Udskriv emne
Svar pÃ¥ emne Side 1 af 1 [ 19 indlæg ]