Hvad betyder Ultra HD og 4K rent faktisk for vores tv-skærme, afspillerbokse, film og spil? FlatpanelsDK giver et indblik i Ultra HD, der handler om meget mere end antallet af pixels. Ultra HD er fremtiden.
Vi kan afsløre deres nye 2013 LED og plasma-tv, samt de nye Ultra HD-tv. Samsungs OLED-TV forventes også lanceret i 2013. I 2013 handler det først og fremmest om Smart TV og nye funktioner, men Samsung lover også flere forbedringer på billedkvalitet.
Smart TV-funktionerne kan findes i flere tv end nogensinde og LG vil også lancere deres første OLED-TV og Ultra HD-tv, sammen med nye LED og plasma-modeller. Blandt Smart TV-nyhederne finder man Miracast og NFC, og Cinema 3D er også integreret i de fleste tv.
Nu med mediebokse. Se vores liste over officielle anbefalinger af både TV og monitors. Listen opdateres løbende. Opdateret: 8. marts 2013.
Du har Netflix, YouBio, Viaplay og måske HBO. Men vidste du, at forskellige bokse giver forskellige billedkvalitet? Hvilke bokse har hvilke streamingtjenester? Hvad med strømforbrug? FlatpanelsDK kigger på de bedste løsninger til streaming. Opdateret
Spar penge når lagrene skal tømmes: Der sælges lige nu ud af 2012-fladskærme for at gøre plads på lagrene til 2013-fladskærmene. Derfor er det et godt tidspunkt at købe tv på. Vi giver et overblik i Tilbudsjagten.
FlatpanelsHD
Forfatter Besked

Bruger

Bemærk: Jeg har omdøbt tråden, så den nu er en officiel debattråd for LGs 2012 fladskærme :)
/Rasmus, administrator

Hej til alle brugere...

Det kan godt være jeg lyder lidt utålmodig, men er det ikke snart på tide at LG udgiver priser og udgivelsesdatoer på de kommende tv for 2012?
Der skulle vidst ske noget i 2. kvartal, men vi har endnu ikke hørt nærmere udover modelnumre på deres kommende tv.
PÃ¥ LG's hjemmeside er der intet at finde.
Grunden til at jeg er ret frustreret, er fordi jeg tydelig husker hvor mange gange LG udskød dato for levering af LW980W dengang.
HÃ¥ber ikke det sker igen.
Panasonic, Philips og Samsung har giver meget mere info om deres nye produkter, mens LG er tavs.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn
Om en uge - d. 15. marts - besøger vi LG på et pressemøde, hvorefter vi har mere information om lanceringsprogrammet herhjemme.

Så der er opdateringer på vej :)

Bemærk: Jeg har omdøbt tråden, så den nu er en officiel debattråd for LGs 2012 fladskærme :)
/Rasmus, administrator

Senest rettet af Rasmus Larsen 22. mar 2012, 15:39, rettet i alt 1 gang.

Bruger

Det lyder virkelig godt Rasmus!
Jeg har ventet længe på at købe et nyt tv da jeg var i tvivl om hvilket det skulle være. Havde forsøgt med D8005, men da det viste at have for mange fejl afleverede jeg det tilbage.
Når jeg nu har ventet så længe, kunne jeg lige så godt vente på 2012 modellerne. Og her satser jeg på LG pga full nanno og passiv 3d.
Regner du med at vi kan købe dem i starten af april, eller finder ved vi det først i næste uge?

Site Admin
Brugeravatar

Det ved jeg desværre ikke før d. 15. marts :((

Men vi skal nok sørge for at kommunikere alt det vi kan, og hvis der er et par konkrete spørgsmål, tager vi dem også gerne med. Eventet er dog ikke så teknisk-orienteret, så jeg tror ikke vi lægger en officiel artikel op til spørgsmål denne gang - spørgsmålene er jo ofte af meget teknisk karakter.

Bruger

Jeg venter spændt på næste uge :)
Jeg er mest intereseret i LG Nano LM960V i 47", men da jeg tror prisen bliver ret høj på denne model, ser jeg LM860V også i 47" som alternativ.
Nu må vi se hvor meget vi får at vide næste uge :)

Entusiast

Geografisk sted: LGWorld
Karizma skrev:
Jeg er mest intereseret i LG Nano LM960V i 47", men da jeg tror prisen bliver ret høj på denne model, ser jeg LM860V også i 47" som alternativ.

ifølge denne link (se midt på siden, sproget er østisk?)

der ser du at LM860 ikke har mere en Magic Remote + 2 dualplay briller oveni, så hvis dette kan undværes, så er LM760 nok en del billigere?
og LM860 er ikke full nano? det ved du?

prisforskelling i usa er $500 på 860 vs 960, så jo, du kan nok regne med 4-5K oveni prisen for 960 i forhold til 860.

fra 760 -> 860 er der $300, og for min. 1500kr kan du sikker få en remote + 2 dualplay briller under 1000kr og så er det måske ikke bare 1500 i prisforskel.

masse gætteri'r :)

Bruger

lgowner skrev:
Karizma skrev:

ifølge denne link (se midt på siden, sproget er østisk?)

der ser du at LM860 ikke har mere en Magic Remote + 2 dualplay briller oveni, så hvis dette kan undværes, så er LM760 nok en del billigere?
og LM860 er ikke full nano? det ved du?

prisforskelling i usa er $500 på 860 vs 960, så jo, du kan nok regne med 4-5K oveni prisen for 960 i forhold til 860.

fra 760 -> 860 er der $300, og for min. 1500kr kan du sikker få en remote + 2 dualplay briller under 1000kr og så er det måske ikke bare 1500 i prisforskel.

masse gætteri'r :)

Jeg ved godt at kun 960'eren har nano led, mens de andre har edge led.
Derfor er jeg mest interesseret i 960. Men hvis prisforskellen er meget, så vælger jeg gerne 860. Men helst ikke 760, da den ikke har processor. Vil hellere ha 960 eller 860 med processor, så mit tv er hurtig :D

Bruger

Jeg tror ikke modellerne er forsinkede i år... mere end den obligatoriske måned. Det indikeres ihvertfald fra de fora jeg følger bl.a. i England.

Jeg følger bl.a. denne tråd hvor LGs UK repræsentant Dave udtaler sig løbende:
http://www.avforums.com/forums/lg-forum ... ad-16.html

Her udgav han fx. de vejlledende UK priser som jeg postede tidligere:
http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=25091
De priser blev dog fjernet af LG UK et par dage senere. (Det måtte Dave vist ikke offentligt gøre alligevel :p)

Nu er de dog også udgivet priser i andre euro lande og ja de er meget høje i år:
Frankrig: http://www.hdfever.fr/2012/03/05/prix-d ... amme-2012/
Italien: http://www.homecinemainside.it/homethea ... V_3D_di_LG

Så de danske priser bliver da minimum 25K kr. for top modellen, men mon ikke det dropper hårdt når Samsungs LEDs og efterfølgende alle OLED modeller kommer på banen.

Ang. dimming zoner så tyder alt på at det kun er 96 zoner igen. Ellers ville LG have proklameret højlydt at de gør det bedre i år, men de lukker intet ud.
LG Dave har lovet han fysisk vil tælle zonerne på den første model han får i hånden. Han skriver dog idag i post #466 at han har svært ved at tælle dem. Sjovt at LG ikke engang vil fortælle ham hvor mange zoner der er i år.

-Morten

Bruger

25k for topmodellen???
Nej tak siger jeg så!!!
Og hvis det også kun har 96 zoner, så kan det jo ikke betale sig at vente på at tv'et skal komme i butikkerne.
Så kan man lige så godt ta' et 47lw980w til 12k.
Damn en høj pris da ;;)

Entusiast

Geografisk sted: LGWorld
Karizma skrev:
Så kan man lige så godt ta' et 47lw980w til 12k.
så 980 er allerede så langt nede :)

nej, jeg ville nu gerrne prøve at få sparet op til efteråret og lave en lifetime (1år) investering måske i OLED 55".

Bruger

Ja, så skal man lige vurdere om man vil give 30K+ for et første generations produkt. O_O

Her er jeg nok lidt mere konservativ og tager hellere sidste generation LCD/LED

-Morten

Bruger

Rasmus Larsen skrev:
Om en uge - d. 15. marts - besøger vi LG på et pressemøde, hvorefter vi har mere information om lanceringsprogrammet herhjemme.

Så der er opdateringer på vej :)

Ved vi noget nyt angående priser og levering nu?

Interessent

Kan kun sige at man har for mange penge hvis man køber de helt nye top modeller.

Lige nu får man 2011 modellerne for en slik.

Har selv lige købt et LG 60PZ950 for under 10.000kr.
Hvad kostede det mon primo 2011. 25K ? :(

Site Admin
Brugeravatar

Jeg var en tur forbi LG i går og kigge lidt på flere af de nye modeller. Der var mest fokus på det overordnede funktioner såsom 3D og Smart TV, samt design, så jeg har endnu ikke alle de tekniske detaljer.

Jeg jagter pt. tekniske detaljer til en stor overbliksartikel, og vi burde have noget klar inden længe.

De første modeller begynder allerede at lande indenfor nogle uger, og indledningsvis kommer LED-modellerne i 47 og 55-tommer. Senere kommer 42 og andre formater. 9-serien kommer først lidt senere, men ikke meget, så vi kommer først til at se 6, 7 og 8-serierne indenfor LED.

Bruger

Jeg kan se at elgiganten har fået dato og priser på lm760t.
http://www.elgiganten.dk/search?WFSimpl ... OrID=lm760
Synes godt nok det lyder vildt med 13k for et 42", når det ikke engang er topmodellen.
Håber der sker noget med priserne når de lander i butikkerne, for ellers er det skræmmende!

Manuducend

Geografisk sted: Ã…rhus
Lidt info ang. LG, først og fremmest intet officielt udtalt af LG

Men den estimerede leverings dato på nuværende tidspunkt, er omkring uge 15, evt start 16, dog som sagt, intet 100% endnu. Men det giver en god indikator for hvornår du evt. kan få fingerne i dit nye tv!

Jeg kan fortælle dig så meget, at de tv jeg har set, af LG 2012 serie, ser det rigtig lovende ud, en lille ting, som den nye fod de er kommet med, skaber en utrolig fed harmoni i hele produktet! Hold gerne os opdateret med hvilket tv du ender med at købe.

Bruger

Daniel Buje skrev:

Men den estimerede leverings dato på nuværende tidspunkt, er omkring uge 15, evt start 16, dog som sagt, intet 100% endnu. Men det giver en god indikator for hvornår du evt. kan få fingerne i dit nye tv!

Jeg kan fortælle dig så meget, at de tv jeg har set, af LG 2012 serie, ser det rigtig lovende ud, en lille ting, som den nye fod de er kommet med, skaber en utrolig fed harmoni i hele produktet! Hold gerne os opdateret med hvilket tv du ender med at købe.

Nemlig!
Det er derfor jeg ikke har købt en 2011 model fra LG og ventet på de nye.
Men nu ser jeg at jeg bliver forskrækket af priserne.
I hører fra mig :)

Manuducend

Geografisk sted: Ã…rhus
Karizma skrev:
Daniel Buje skrev:

Nemlig!

Godt råd
På nuværende tidspunkt, når butikkerne kommer med nye modeller, tjener de meget på salg af dem, så hvis du kan vente, la' os sige en måned, vil der allerede være store besparelser, men, hvis du er lige som jeg selv, spiller det ingen rolle ;)

Bruger

Daniel Buje skrev:
Karizma skrev:
Daniel Buje skrev:

Nemlig!

Godt råd
På nuværende tidspunkt, når butikkerne kommer med nye modeller, tjener de meget på salg af dem, så hvis du kan vente, la' os sige en måned, vil der allerede være store besparelser, men, hvis du er lige som jeg selv, spiller det ingen rolle ;)

Problemet er bare at jeg ikke kan nøjes med mit 21" crt tv længere :(
Sidste år i slutningen af december købte jeg et Samsung UE46D8005 til 9999 med tablet og 2x briller. Jeg var desværre uheldig med clouding og typisk de fejl der bliver beskrevet af denne model her på siden. Så det fik jeg leveret retur og siden da har jeg bare ikke kunne købe et tv. Da jeg endelig havde besluttet mig for LG 47LW650W, var de selvfølgelig udsolgt over alt. Vil gerne ha LG bl.a. pga passiv 3d. Har overvejet LW980W, men det har et blankt skærm som et plasma tv (har en meget lys stue). Ved ikke engang om de nye 2012 modeller har blank eller mat skærm?
Nu må vi se hvad det ender med. Synes godt nok det er længe at vente.
Der er seriøst ingen fornøjelse ved et 21" crt med siddeafstand på ca. 4 meter! :(

Interessent

Karizma skrev:
Daniel Buje skrev:
Karizma skrev:
Daniel Buje skrev:

Nemlig!

Godt råd

Problemet er bare at jeg ikke kan nøjes med mit 21" crt tv længere :(
Sidste år i slutningen af december købte jeg et Samsung UE46D8005 til 9999 med tablet og 2x briller. Jeg var desværre uheldig med clouding og typisk de fejl der bliver beskrevet af denne model her på siden. Så det fik jeg leveret retur og siden da har jeg bare ikke kunne købe et tv. Da jeg endelig havde besluttet mig for LG 47LW650W, var de selvfølgelig udsolgt over alt. Vil gerne ha LG bl.a. pga passiv 3d. Har overvejet LW980W, men det har et blankt skærm som et plasma tv (har en meget lys stue). Ved ikke engang om de nye 2012 modeller har blank eller mat skærm?
Nu må vi se hvad det ender med. Synes godt nok det er længe at vente.
Der er seriøst ingen fornøjelse ved et 21" crt med siddeafstand på ca. 4 meter! :(

Men hvad forventer du af de nye 2012.... en revolutionerende ny billedkvalitet?
Hvis du køber det første og dyreste inden nogen anmeldelser er dukket op, risikerer du jo at købe katten i sækken.
Hvis du derimod køber en 2011 model for du rigtig meget skærm for pengene

Udskriv emne
Svar pÃ¥ emne Side 1 af 4 [ 68 indlæg ]
Gå til side - 1, 2, 3, 4 - Næste