Hvad betyder Ultra HD og 4K rent faktisk for vores tv-skærme, afspillerbokse, film og spil? FlatpanelsDK giver et indblik i Ultra HD, der handler om meget mere end antallet af pixels. Ultra HD er fremtiden.
Vi kan afsløre deres nye 2013 LED og plasma-tv, samt de nye Ultra HD-tv. Samsungs OLED-TV forventes også lanceret i 2013. I 2013 handler det først og fremmest om Smart TV og nye funktioner, men Samsung lover også flere forbedringer på billedkvalitet.
Smart TV-funktionerne kan findes i flere tv end nogensinde og LG vil også lancere deres første OLED-TV og Ultra HD-tv, sammen med nye LED og plasma-modeller. Blandt Smart TV-nyhederne finder man Miracast og NFC, og Cinema 3D er også integreret i de fleste tv.
Nu med mediebokse. Se vores liste over officielle anbefalinger af både TV og monitors. Listen opdateres løbende. Opdateret: 8. marts 2013.
Du har Netflix, YouBio, Viaplay og måske HBO. Men vidste du, at forskellige bokse giver forskellige billedkvalitet? Hvilke bokse har hvilke streamingtjenester? Hvad med strømforbrug? FlatpanelsDK kigger på de bedste løsninger til streaming. Opdateret
Spar penge når lagrene skal tømmes: Der sælges lige nu ud af 2012-fladskærme for at gøre plads på lagrene til 2013-fladskærmene. Derfor er det et godt tidspunkt at købe tv på. Vi giver et overblik i Tilbudsjagten.
FlatpanelsHD
Forfatter Besked

Ny på siden

Hej Forum!

Jeg er ret ny mht fladskærmsteknologi og blu-ray, så jeg håber, der er nogle, der kan hjælpe mig.

Jeg har for ikke så længe siden købt en blu-ray afspiller, Panasonic BDT110, og blu-ray film ser fantastiske ud. Kører helt glidende uden hak eller forsinkelser i billedet.

Det, der undrer mig, er, at der stadig er motion judder ved dvd-afspilning. Det gælder sjovt nok ikke alle dvd'er, men alligevel nogle. Det er ikke noget, der forstyrrer filmoplevelsen sønderligt, men jeg lægger stadig mærke til det. Det er mest i stille filmscener, når en person f.eks. vender sig hurtigt, at der opstår en lille billedforsinkelse.
Har læst en del på nettet om, at der kan opstå en konflikt, når en film oprindeligt er optaget ved 24fps, men dvd-afspilning vises ved 25 fps. Er der ikke en måde, hvorpå man kan vise dvd'er ved "almindelig hastighed"? Når jeg ser blu-ray har jeg slået 24p output til, så det vises med 24 fps, og det ser forrygende ud. Hvordan kan det så være, at en ældre teknologi som dvd, skal være sværere at få til at køre ordentligt?

Mit fjernsyn er et Samsung LED-fjernsyn. Jeg kan fjerne alle forsinkelser og hak helt ved at sætte motion-plus til "tydelig". Men det gør så, at alt generelt bevæger sig lidt hurtigere og ikke minder om den traditionelle film-oplevelse i biffen (som jeg synes blu-ray opfylder til perfektion). Det fungerer fint til sport, nyheder, dokumentarer osv, men ved film vil jeg gerne have et roligere billede. Det får jeg ved at slå motion-plus fra, men så er der til gengæld risikoen for motion judder - kun ved dvd. Er der andre indstillinger i enten mit fjernsyn eller blu-ray afspiller jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak for hjælpen!

Super entusiast

Du har ikke rigtigt noget at gøre ved det. Hvis der er judder i kildemateriealet, så er det kun motion plus, der kan løse det, og det forstår jeg godt, at du ikke betragter som en løsning.

Ny på siden

Hej og tak for svaret

Jeg er også efterhånden kommet frem til, at nogle dvd'er måske bliver produceret i ringere kvalitet? F.eks. så jeg først Inception på dvd, og jeg måtte simpelthen stoppe, fordi det så virkelig ringe ud. Jeg fik den så på blu-ray og alt kørte perfekt.

Nogle dvd'er oplever jeg kører helt fint. F.eks. Batman begins, Imaginarium of Dr. Parnassus og en gammel en som A Clockwork Orange. Men har det noget på sig, at nogle dvd'er bare er dårligere produceret?

Udskriv emne
Svar pÃ¥ emne Side 1 af 1 [ 3 indlæg ]