Hvad betyder Ultra HD og 4K rent faktisk for vores tv-skærme, afspillerbokse, film og spil? FlatpanelsDK giver et indblik i Ultra HD, der handler om meget mere end antallet af pixels. Ultra HD er fremtiden.
Vi kan afsløre deres nye 2013 LED og plasma-tv, samt de nye Ultra HD-tv. Samsungs OLED-TV forventes også lanceret i 2013. I 2013 handler det først og fremmest om Smart TV og nye funktioner, men Samsung lover også flere forbedringer på billedkvalitet.
Smart TV-funktionerne kan findes i flere tv end nogensinde og LG vil også lancere deres første OLED-TV og Ultra HD-tv, sammen med nye LED og plasma-modeller. Blandt Smart TV-nyhederne finder man Miracast og NFC, og Cinema 3D er også integreret i de fleste tv.
Nu med mediebokse. Se vores liste over officielle anbefalinger af både TV og monitors. Listen opdateres løbende. Opdateret: 8. marts 2013.
Du har Netflix, YouBio, Viaplay og måske HBO. Men vidste du, at forskellige bokse giver forskellige billedkvalitet? Hvilke bokse har hvilke streamingtjenester? Hvad med strømforbrug? FlatpanelsDK kigger på de bedste løsninger til streaming. Opdateret
Spar penge når lagrene skal tømmes: Der sælges lige nu ud af 2012-fladskærme for at gøre plads på lagrene til 2013-fladskærmene. Derfor er det et godt tidspunkt at købe tv på. Vi giver et overblik i Tilbudsjagten.
FlatpanelsHD
Forfatter Besked

Spekulant

Hej med jer,

Er der nogen her der har erfaringer med Samsungs D8005 LED modeller?

Har netop anskaffet mig sådan en, men oplever tit at billedet hakker eller springer nogle frames over. Uanset ved hvilken kilede jeg vælger... blu-ray, mediecenter, live tv...

Det går over når jeg vælger spiltilstand. Men det kan vel ikke være rigtigt at jeg skal køre spiltilstand og miste kvalitet ved samtlige indputs? :((

Har nogen samme problem? Og i så fald en løsning?

Alle billedbehandlingssystemer er naturligvis slået fra.

Super entusiast

Geografisk sted: Valby, Kbh
Har du indstillet skærmen efter anbefalingerne i testen her på siden og herunder slået billedbehandlingssystemerne fra?

Medlem

Geografisk sted: Danmark
Lyder ikke godt.

Har selv haft skærmen hjemme en kort overgang til test, og der oplevede jeg bestemt ikke noget.

Er nu endt med bettebror fra serie 6, som dog er er helt andet panel, og der er heller ikke noget af det du beskriver.

Som anbefalet af edinger, så prøv at indstillinge skærmen præcist efter testen herpå siden, og har du stadig problemer, er der kun en ting at gøre.

Spekulant

Jeg har ikke indstillet værdierne på helt samme måde. Men alle billedbehandlingstilføjelserne er slået fra.

Mit problem opstår typisk i et sceneskift. Eks. fra roligt billede til noget der bevæger sig hurtigt. Så vil billedet lave et lille hop indenfor det første halve sekund af det hurtige billede?

Spekulant

Og det der er at gøre er at gøre brug af sin retur ret?

Medlem

Geografisk sted: Danmark
Ja, retur med lortet, eller kontakt samsung service, hvis du gerne vil have dem til at se på det onsite.

Hvis det er købt i en butik, ville jeg dog tage ud med det og få det byttet til et nyt.

Entusiast

troley skrev:
Jeg har ikke indstillet værdierne på helt samme måde. Men alle billedbehandlingstilføjelserne er slået fra.

Mit problem opstår typisk i et sceneskift. Eks. fra roligt billede til noget der bevæger sig hurtigt. Så vil billedet lave et lille hop indenfor det første halve sekund af det hurtige billede?

Prøv de her indstilinger, lav dem 100% som beskrevet, se om det skulle gøre en forskel.

http://www.av-blog.dk/anbefalede-indsti ... ue55d8005/

Evt. har du lagt seneste firmware ind? kan findes på Samsungs hjemmeside under support.

Bruger

troley skrev:
Hej med jer,

Er der nogen her der har erfaringer med Samsungs D8005 LED modeller?

Har netop anskaffet mig sådan en, men oplever tit at billedet hakker eller springer nogle frames over. Uanset ved hvilken kilede jeg vælger... blu-ray, mediecenter, live tv...

Det går over når jeg vælger spiltilstand. Men det kan vel ikke være rigtigt at jeg skal køre spiltilstand og miste kvalitet ved samtlige indputs? :((

Har nogen samme problem? Og i så fald en løsning?

Alle billedbehandlingssystemer er naturligvis slået fra.
jeg har sat motion plus til tydelig. og det er det bedste til tv. jeg ved godt at alle experter vil slå motion plus fra. men det er jeg IKKE enig i.

Spekulant

Så har jeg netop opgraderet firmware fra 1015 til 1018. Tilsyneladende har det hjulpet på tv signalerne.

Nu vil jeg aftenen igennem teste hvordan det står til med de øvrige inputs. Tak for alle jeres svar. Jeg vender tilbage efter en aften i test-mode :)

Spekulant

Så tro jeg faktisk den er hjemme. Efter opdatering af nyeste firmware er jeg godt kørende.
Har opnået problemfrit billede på bluray, dvd, mediecenter og stream af mkv filer via smart hub'en

Nu er det kun min Tvix 6600 mediestreamer, der hakker. Men det tror jeg nu er et spørgsmål om noget framerate jeg ikke kan få til at virke i Tvix'en?

Men indtil videre er der tilfredshed herfra :D

Spekulant

Så har jeg haft nogle flere timer til at teste videre og er kommet til følgende konklussion.

Problemet med hakkende billeder er på DR HD under dramaproduktionerne. Borgen og Broen primært. Her er der hakker i billedet. Sjovt nok er der ingen problemer på de andre udsendelser på DR HD - og signalstyrken er 99%,

BluRay og dvd afspilning kører fejlfrit!

Men: Når jeg sætter en computer til via HDMI opstår der også hak på afspilning af film og video. Uanset om det er HD eller SD. Det hakker ikke når jeg sætter computeren til via VGA. har prøvet med 2 pc'er. Det eneste, der hjælper på computerafspilning er at sætte tv'et i spiltilstand?

Samsung support gav mig besked på at nulstille tv'et. Det eneste jeg fik ud at det var at jeg nu brugte en time på at kalibrere fjernsnynet igen.

Jeg tænker om andre har haft samme problemer/iagttaglser med deres 8005'er?

Manuducend

Når du køre PC over dit TV vil jeg mene du skal huske at slå 1:1 pixelmapping til (Heder vist hos samsung "Just scan") når det er over HDMI.

Spekulant

Ja det har jeg også læst mig frem til. Men kan ikke finde det i menuen noget sted?

Super entusiast

husk lige og lave den rigtig indstililng på din pc
alså på dit grafik kort
alså almindelig tv skal den stå på 50hz

ellers vil det hakke

dit tv afspiller jo det kommer ind
så hvis din pc smider 60 hz ud, og udsendelsen er 50
så vil det hakke

Spekulant

Ja, jeg har prøvet at sætte pc'en til 50 Hz uden held. Det interessante er at det kører fint i spiltilstand?

Havde før en xx6005 model fra Samsung. Og her kører pc'en fint - også uden spiltilstand.

Mediecentret er en Asus EeeBox med Nvidia grafikkort, som jeg har opdateret til seneste driverversion.

Kan det skyldes at mediecentret kører HMDI 1.3 og tv'et HDMI 1.4?

Bruger

troley skrev:
Havde før en xx6005 model fra Samsung.

Synes du 8005 er merprisen værd ift. 6005?

Ny på siden

Geografisk sted: Odense
Hej

Jeg har også problemer med især DR HD hvor billedet hakker nogle gange. Det skal siges at jeg har Yousee og jeg har været lidt i tvivl om signalstyrken har været god nok, men det er jeg ikke klar over om jeg kan se om den er, men nu har jeg efterhånden tjekket alt omkring stik og kabler igennem og den hakker stadig lidt der. Desuden synes jeg ikke altid at den følger ordentligt med når jeg ser fodbold, hvor skærmen ikke ser ud til at følge rigtig med, når bolden flytter sig hurtigt.

Bruger

SteffenD skrev:
Jeg har også problemer med især DR HD hvor billedet hakker nogle gange. Det skal siges at jeg har Yousee og jeg har været lidt i tvivl om signalstyrken har været god nok, men det er jeg ikke klar over om jeg kan se om den er, men nu har jeg efterhånden tjekket alt omkring stik og kabler igennem og den hakker stadig lidt der. Desuden synes jeg ikke altid at den følger ordentligt med når jeg ser fodbold, hvor skærmen ikke ser ud til at følge rigtig med, når bolden flytter sig hurtigt.

Det kan være du skal læse her:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... ee#1057914

Ved ikke om det er relateret, men det kunne jo være at Yousee's nedsatte bitrate har noget med det at gøre.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har oplevet fænomenet flere gange på D8005. Det forekommer når der er sceneskift, hvor det næsten ser ud som om billedet står stille i et splitsekund, hvorefter alt kører flydende igen. Jeg har observeret det på alle typer HDMI-kilder og ikke kun ved TV-kigning. Jeg har ikke haft mulighed for at teste det med et TV-signal direkte i TV'et, men til gengæld har jeg haft rig mulighed for at lege med indstillingerne og intet hjalp.

Ny på siden

Jeg har fuldstændig det samme problem.
hakker efter scene skift og det er sådan et kort hak hvor billedet lige stopper i et splidt sekund.
jeg oplever det både på blueray DVD og almindelig tv udsendelser.
Pisse irriterende og køre med firmware 1018 så tv´et skulle være updateret med den nyeste af slagsen.
Jeg har aldrig oplevet det på mit gamle panasonic plasma som jeg skiftede ud for et halvt år siden.
Har prøvet alle indstillinger men intet hjælper.
Må have fat i samsung da jeg næsten er sikker på at det er fjernsynet den er gal med. Eller også er LED teknologien bare ikke særlig god til bevægelse??

Udskriv emne
Svar pÃ¥ emne Side 1 af 8 [ 144 indlæg ]
Gå til side - 1, 2, 3, 4, 5 ... 8 - Næste