Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#12771
Rasmus og jeg har modvilligt indset at det måske alligevel er tid til at oprette en liste over skærme der anbefales i forskellige kategorier. For ikke at gøre arbejdet for uoverskueligt for os selv, så ville vi inddele de anbefalede monitors i eksempelvis 3 kategorier - Gamerskærme, Amatørgrafikerskærme og Kontorskærme, så der er noget for hovedparten af vores læsere.

Hver af disse kategorier kan så indeholde de mest anbefalelsesværdige modeller i forskellige størrelser. I den forbindelse vil vi jo ikke enerådigt vælge hvilke skærme der er hot eller not, så derfor vil vi bede jer - vore brugere - om hjælp.

Jeg vil opdatere denne tråd så I kan følge med i listen løbende og ikke behøver læse sidste indlæg hver gang. Listen vil komme på forsiden af flatpanels.dk når den er tilfredsstillende. Kom med jeres forslag.

NB! Alle spørgsmål ang. køb af nye skærme i denne tråd slettes uden varsel!

Du finder listen her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&
Senest rettet af Torben Rasmussen 16. mar 2007, 11:36, rettet i alt 6 gange.
Af kristiansj
#14705
Når i skriver gaming skærme mener i så til FPS spil eller hvor går grænsen ?

Går ud fra at man sagtens kan spille f.eks. AOE, WoW osv på allround skærmene eller hvad ville i sige til det ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#14706
Ja, du kan spille spil såsom WoW, Command & Conquer osv. på stort set alle skærme uden at det vil være et problem. Det er først når du har situationer hvor det er meget kritisk at skærmen kan ændre billedet mange gange i sekundet, som eksempelvis når du rykker rundt med musen i et FPS spil.
Af prebenh
#17271
Generelt set ville jeg gerne se nogle flere 24" widescreen skærme på listen.

En god forbedring ville være at have enten (laveste pris på edbpriser eller vejl. udsalgspris på listen).

Vejl. udsalgspris er dog lettest at administrere.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#17279
Der er alt for meget bøvl forbundet med at vedligeholde sådan en liste hvis der også skal priser på. Vi vil ikke være biaset af at linke til én bestemt prisdatabase på denne liste, så det må være op til brugeren selv at lave det sidste benarbejde. Jeg synes ikke det er for meget at forlange...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#35177
Listen er opdateret. Der er tilføjet nogle skærme og fjernet nogle andre.

Anbefalingerne får desuden snart en mere central placering på forsiden, så de bliver lettere at finde.
Af Mortenz
#43623
Jeg vil gerne tilslutte mig Prebens forslag om flere 24W på listen, jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal købe der.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#43626
Vi har en del 24" modeller på listen - bare ikke under spil-venlige skærme. Det er der en ret god grund til idet vi ikke umiddelbart anbefaler nogen prisbillige 24" TN baserede skærme. I disse størrelser begynder betragtningsvinklerne for TN paneler at blive et problem og vi kan derfor ikke, med god samvittighed, anbefale disse skærme.

Hvis du vil have alternativer, så skal du kigge i vores anbefalinger for grafikerskærme. Der er der op til flere 24" modeller, men husk nu på at vi kun skriver skærme på som vi kan stå inde for. Dvs. selvom du får anbefalet andre modeller i forum så er det ikke givet at skærmen har nok veldokumenterede tilbagemeldinger til at vi vil have den på vores liste.
Af tgad
#56545
Hej.

Jeg undrer mig over hvorfor en "NY" liste ikke indeholder nogle af de nye skærme.. native 16:9(1920x1080)...

Et eksempel... acer V233Hbd 23" til 1400.- med en strømforbrug under 40W
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#56548
Fordi vi ikke har nogen erfaringer med den. Vi anbefaler ikke skærme uden at have et vist kendskab til dem først.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#58835
Jeg har opdateret listen endnu en gang. Denne gang har specielt gamerskærme sektionen fået en stor opdatering. Jeg har også tjekket om alle skærme fortsat er tilgængelige på markedet.

Der er også angivet i bunden af anbefalingerne, hvad der er ændret.

Tilføjet: Panasonic TX-P42G10, Sony 40W5500, Sony 40Z4500, NEC LCD2690WUXi, Sony 26V4500, Dell 3008WFP, Dell 2709W, LG L227WT, BenQ G2400WD & Samsung T240HD.

Fjernet: Panasonic PX80, PZ80 og PZ85 fjernet (alle udgået), Sony KDL-26T3000, Sony 40W4500, Dell 2007WFP, BenQ X2200W, Eizo S2231W (problemer med nogle eksemplarer) & HP W2207.

Tjek de opdaterede anbefalinger: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738
Af TripleD
#78088
Hvad med f.eks. Samsung Syncmaster P2270 eller P2370? Går nemlig selv med en af dem lidt i tankerne :D