Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af csa
#127831
Det kan godt være jeg kommer til at lyde som en total rookie, men det er nok fordi jeg er det :p , men.....

Jeg har et lille kontor hvor jeg skal have plads til 2 skærme (har 1 nu), men tænkte på om der findes en skærm som kan bruges både til alm. pc-brug, som tv (med tv-tuner), og derfor også kan bruges til ungernes spillekonsoller (med scart?), findes det, og er der nogen af dem på listen som I evt. vil anbefale?
Af thegrind
#130005
Jeg syntes nødvendigvis ikke at skærmene behøver at være "prisbillige" for at i skulle anbefale dem på jeres liste.

Jeg hører til dem der først skifter sit grej ud efter en del år - og når jeg så gør, bruger jeg gerne en mindre formue - Fordi jeg vil have noget vildt -

Ville være rart at se hvilke skærme i den STORE 24 til 27 tommers klasse ville være anbefalings-værdig til en fps gamer.
( Hvis de altså findes selvfølgelig ).

Uanset om de så koster mig begge arme og mere til :)

Hvis dette ikke er en ide der er stemning for , så håber jeg der måske istedet kommer en stor-test af en række af disse skærme.
Af hurrij
#148014
Ser frem til en test af Apple ThunderBolt display. og virkelig gerne en test om den kan fungere med et nyere desktop grafikkort der har en mini display udgang. Om billed+lyd ville fungere med sådan et kort kunne være lækkert at vide.
Af martinsch
#154572
Jeg leder efter en skærm til hjemmekontoret, hvor jeg til foråret skal sidde lang tid og skrive hovedopgave. Umiddelbart var mit valg faldet på Dell U2212hm, som jeg vil stille vertikalt og bruge til læsning/skrivning. Men efter at have læst om IPS paneler og deres Antiglare coating er jeg ikke så sikker.

Jeg har derfor et spørgsmål som vedrører de anbefalede skærme til kontorbrug. (Dell U2312HM/U2212HM)

Mange af dem har IPS paneler og så vidt jeg kan forstå har de fleste IPS paneler en meget aggressiv antiglare coating som giver "dirty screen look".

Når denne "graininess" nu er mest fremtrædende ved hvide baggrunde, hvordan kan IPS paneler så anbefales til kontorbrug, hvor der højest sandsynligt bruges mest tid på at bruge office-apps (læse word dokumenter), mails, m.m...?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#154574
Der er ret stor forskel på om man opfatter fænomenet som et problem og det er primært skærmenes øvrige fordele, som gør dem egnede til kontorbrug, såsom deres høje betragtningsvinkler. Basalt set, så vil de fleste nok kunne klare sig med en vilkårlig skærm med digitalt input og lidt ergonomiske features på kontoret.
Af martinsch
#154576
Når folk de skriver at det mest påvirker hvid/grå områder, vil det så sige at det ikke har nogen påvirkning på hvor skarpt tekst står på hvidt? Det må da være relevant, hvis man f.eks. læser mange pdf-dokumenter, skriver i word etc. Jeg spørger af uvidenhed. :)

Netop den ergonomiske feature med 90 graders rotering er et kriterie for mig og der ligger Dell U2212hm prismæssigt i bunden - også under mange skærme med TN panel. Der er nok ikke andet for end at købe skærmen og se om det er forstyrrende for mig.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#154577
Personligt har jeg ingen problemer med min egen IPS-skærm, selvom den også har samme coating. Jeg har både en S-PVA og en S-IPS stående og i dagligt brug lægger jeg ikke mærke til forskellen i overfladen.
Af martinsch
#154580
Det er dejligt at høre. Så vil jeg ud efter en skærm i morgen. :)

Jeg mangler så lige at gøre op med mig selv om det skal være U2212hm eller U2312hm, men det er nok også en smagssag. :)

Tak for hjælpen!
Af daxheide
#159509
Opdate? Burde Asus VG278H være på listen som Gamerskærm?

Eller evt ny kategori for 3D Gamerskærme? :)
Af Snebjorn
#162073
Jeg savner nogle 27" gamer skærme. Meget gerne en 27" udgave a BenQ gamer modellen.
Af Calibretto
#166640
Snebjorn skrev:Jeg savner nogle 27" gamer skærme. Meget gerne en 27" udgave a BenQ gamer modellen.
Hørt!
2560x1440 gaming er moderskibet.