Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af BlueFox
#240587
"træt af UHD ikke prioriteres ved nye produktioner" - hvor længe er det lige UHD disks og af spillere har været på markedet? Reelt 3 måneder?

Det kan jo også tænkes at BBC har solgt rettighederne til en TV/UHD-blu-ray producent så der kommer en kampagne, Køb vores UHD afspiller og få en gratis PE II med.

Glæd dig over at du kan se den i HD og at den er skide flot der.
Af mbm
#240590
3 måneder??? siden marts har der været afspiller.

gider ikke købe HD film..
Troede HD var dødt og det var UHD der var nutiden.
Der kan jo ej heller købes HD tv mere i dag.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#241078
Jeg fik endelig set de to førset afsnit og wow, det er fantastisk smukke optagelser. Og som altid er David Attenborough nærmest hypnotiserende.

Amazon har lagt en UHD Blu-ray af Planet Earth op. Dog ingen releasedato: http://amzn.to/2fm5bt4

Jeg kan i øvrigt anbefale BBC's Hidden Kingdoms. Den er også ret fantastisk for man følger nogle af de små skabninger på jorden fra deres perspektiv: http://www.bbc.co.uk/programmes/p01nppg8
Brugeravatar
Af BlueFox
#241168
Denne uge var vi i Junglen, og det var en noget pænere oplevelse end sidste uges tur i Bjergene.

Denne gang så vi bl.a. en lille Edderkoppeabe der kravlede meget højt op og ud på de tyndeste grene og kom uhjælpeligt til at hænge i halen.

Vi så selvlysende svampe - endda helt uden selv at have indtaget nogen, men mest grinte vi da David Attenbourgh sagde "Floddelfinen scanner skovbunden for fisk." <B

Den lader jeg lige stå et kort øjeblik;

SKOVbunden!?!! :) <B :)

Jo den er god nok, nogle skove i regnskoven bliver så hurtigt oversvømmet, at der er fisk og også delfiner der svømmer rundt der.

Vi så Jaguaren, hvor var den smuk, jage en Caiman (fra krokodille/alligator familien) og hive måltidet op i et træ....

Vi så paradisfuglen rydde et stort stykke skovbund, specielt skulle alle grønne blade væk! Den dansede så for sin mage og kom til sidst til at ligne et utroligt smukt grønt blad...

Der var bare så mange - så flotte billeder i det program. Fantastisk.

Lyden på David Attenbourghs stemme er stadig svag, og lydniveauet på programmet er lavere end mange andre BBC Earth programmer. DA's var dog tilsvarende svag i et andet BBC Earth program. Gad vide hvad han har gang i? :s

På søndag skal vi ud i Ørkenen. Der skal nok komme sand på linsen. 8-)
Af mbm
#241205
forstår ikke I gider se den nu i alm. HD..
Hvorfor ikke vente til den kan ses på flødeskum på ? :)
Ingen tvivl om jeg skal købe den på UHD disc.. Håber snart der kommer officiel releasedate på og vi ikke skal vente flere måneder.
Brugeravatar
Af BlueFox
#241208
mbm skrev:forstår ikke I gider se den nu i alm. HD..
Hvorfor ikke vente til den kan ses på flødeskum på ? :)
Ingen tvivl om jeg skal købe den på UHD disc.. Håber snart der kommer officiel releasedate på og vi ikke skal vente flere måneder.
Nogen af os er ikke så højrøvet at vi kun gider se tv på en 75" og i UHD.
Mindre kan gøre det!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#242365
Fra nogen, der har set demoen i 4K/HDR :)
"Motherboard can confirm the experience was mind-blowing, emotional, and verging on hallucinogenic. In fact, the whole affair was so overwhelming one member of the preview party actually fainted (although Motherboard suspects this may have been in part due to the temperature in the room)!"
http://motherboard.vice.com/read/planet ... ic-as-hell
Brugeravatar
Af BlueFox
#242460
Så gik sidste afsnit af PE II over skærmen.

Efter sidste uges tur i Ørkenen med masser af besynderlige dyr der havde lært sig at leve i de forskellige ørkener rundt omkring på jorden, var vi denne gang i Byen.

Vi så hvordan aber er blevet territoriale - men nu i byen - og vi så Vandrefalke i New York, og endnu flere aber i byen, der stjal fra indbyggerne og turisterne, men mest opsigtsvækkende var Leoparder i en by i Ægypten! Leoparderne gik på jagt og snuppede smågrise, mens hele griseflokken jagtede leoparden, der dog hurtigt kunne løbe væk og hoppe over en mur og så kunne grisene ikke gøre noget. En del af klippet har ligget på BT's webside.
Mest underligt var det nok at hyæner gik ind i en by og fandt sin føde dér, ja nogle blev direkte håndfodret af indbyggerne! Til gengæld holdt hyænerne onde ånder væk! Ja det tør siges, hvem ville ikke flygte ved synet af disse grimme dyr. :-)

Igen masser af flotte billeder, og vildt fascinerende historier der bliver fortalt.

Jeg er glad for at have set den på premiere dagene. OK den er udkommet på Blu-ray disc nu, men jeg kunne ikke vente måske 3 måneder på at få de samme historier fortalt med lidt flere prikker. Men kommer 4K *) udgaven ned i en rimelig pris, ser jeg da gerne serien igen!

Nok har jeg set mange flotte naturfilm på BBC Earth, men jeg har aldrig set nogen så flot filmet som denne serie. Hvis ikke du allerede har set den, så gør hvad du kan for at komme til at se den! Det er den værd.

*) Det er åbenbartikke alle indslag der er filmet i 4K
Af humber
#242470
Kan være de har være presset på HDD pladsen når de skød i 4K nogen steder og derfor ikke kunne få alt med i 4K ???