Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hilfiger
#227176
Er der andre end mig herinde som ikke lige kan se 3D effekt helt optimalt ?

Min onkel har et 55" tv med 3D halløj. Vi tog brillerne på og så en demo om en fisk i havet.

Han kunne se at fisken var kommet helt ud af skærmen og nærmest helt oppe i fjæset på ham. Øhhhh.....jaaa.....jeg kunne godt se at fisken var kommet lidt ud af skærmen men slet ikke sådan som han så det.

Vi prøvede så en anden scene og det var det samme for mig. Jeg kan sagtens se at objekter eller lign kommer lidt tættere på men ikke den store wauw effekt for mig.

Talte med min optiker dengang og han mente at jeg slet ikke skulle være ked af det. Det er et helt normalt handicap....hvis man kan kalde det sådan [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES].
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#227185
Der var vist engang en undersøgelse, der konkluderede noget i stil med, at 1 ud af 10 har det ligesom dig.

Men det skal du ikke være så ked af. Idéen om at skabe 3D på en en flad skærm nogle meter væk bliver aldrig en optimal oplevelse af dybde. Hvis du er nysgerrig på "ægte 3D" så hold øje med udviklingen indenfor VR (virtual reality) produkter :) Dem tror jeg heller ikke du vil have et problem med at opleve på trods af evt. øje-"handicap".