Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#179679
Min oplevelse med Compumail: Bestiller en NAS, efter ca. 7 dage skriver jeg til dem, for at høre om min ordre. Får besked på at der er problemer med leverandør, så der går yderligere 5 arbejdsdage (fair nok). Efter 5 dage kontakter jeg dem igen for at høre hvor langt de er med ordren. Får så en mail tilbage om at prisen var forkert, så hvis jeg stadig ønskede at gennemføre ordren var prisen nu steget fra kr 1903,96 til 3074,-
Jeg gør opmærksom på at de burde måske havde meldt tilbage at prisen var forkert ved modtagelse af ordren, og ikke efter 14 dage, hvor man ovenikøbet har haft kontaktet dem for at høre hvordan det gik med ens ordre. De valgte at annulere ordren istedet for at imødekomme kunden. Det er et firma jeg IKKE vil anbefale, og ALDRIG handler hos mere. Husk at få bekræftet jeres pris hvis i handler der så i ikke venter forgæves på noget i havde forventet at få til den pris de har opgivet.

Hvad synes i om det?
Det er ved at være 3 måneder siden, men blev lidt bitter da jeg faldt over vores mail korrenspedance.
Af pelaaja
#179684
Hej

Nu kender jeg selv compumail og den mail man modtager når man opretter ordren står der netop at: "dette er ikke en ordre bekræftelse" altså at der tages forbehold at de oplyste data på hjemmesiden kan være forkerte(så fremt der er tale om ikke lager varer). Det kan jo desværre forekomme at en varer ikke kan leveres til den oplyste pris hvis den skal skaffes et andet sted eller leverandøren har lavet en fejl i deres pris sætning. Kan godt følge din frustration men kan ikke de har gjordt noget forkert i denne situation.
Af Erdmann
#179685
Jeg er nok mest bitter over at man ikke får besked på at prisen er forkert når de modtager ordren og heller ikke oplyser det når jeg efter 5 dage kontakter dem for at høre til ordren. Det høje service niveau de beskriver om dem selv, er udeblevet i dette tilfælde. Jeg siger ikke at de ikke har retten på deres side, men de burde måske have været lidt imødekommende når der går 14 dage før de "opdager" fejlen.
Af pelaaja
#179686
Det kan jeg kun give dig ret i. Det stiller dig i en dårlig situation og dem i et dårligt lys
Af lgowner
#179689
pelaaja skrev:Kan godt følge din frustration men kan ikke de har gjordt noget forkert i denne situation.
hvis du mener forbrugeren skal altså kunne snydes ved at priserne på f.eks edbrpriser dk ser ud til at være bedst hos compumail , og så venter du 14 dage med at få at vide de havde skrevet forkert EFTER ordre vare var afgivet og en telefonisk henvendelsee KUN forklarede at produktet var i restordre.

det er da ringe service og fejlet prissætning der batter, hvis de ikke allerede inden for rimlighedens grænser, altså +/- 24 timer har fundet ud af ordre og pris ikke er korrekt, så siger det mere om firmaet og deres priser og hvor dårligt det fungerer, end det siger om kunden som bare tror man har bestilt en vare, og nu skal stå model til så ringe og dårlig service og vente uacceptabelt længe.

Godt du ikke går i Netto og køber 10 kasser cola, og så 14 dage senere modtager ekstra opkrævning fra netto på for lidt opkrævet pant eller forkert pris da produktet ikke længere var en tilbuds vare og de nu syntes du skal betale ekstra. så ville du godt nok gå til et blad eller tv med den sjove historie.

det er jo kort og godt bare dårlig service, og så længe de kun foregiver den gode service og nogen kan forklare det er løgn, så er vi da tilfredse over at høre om det.

Så compumail , en ommer.
Af snowflake
#179690
Ja, Compumail er ligeglade med deres kunder.

Jeg købte også en NAS for knap 3 måneder siden. Den var defekt ved modtagelsen, og nu har jeg ventet 2 måneder og 14 dage på at de ordnede en ret simpel RMA-sag. Når man spørger hvordan det går, får man at vide de vil undersøge sagen, men så vender de sgu ikke tilbage.

Heldigvis er Synology mere hjælpsomme. De kunne fortælle mig der gik 8 uger før de modtog NAS'en og at de idag har sendt den retur, så hvis jeg er heldig modtager jeg den nok i starten af marts.

Aldrig mere Compumail !
Af pelaaja
#179691
Tror dit forventnings niveau er anderledes end mit. Nu er der jo kun tale om produkter som compumail aldrig har haft på lager tidligere og derfor kun har en formodet leveringstid på. Nu har jeg selv prøvet en lignende situation hvor jeg blev kontaktet om at varen desværre ikke kunne skaffes til den oplyste pris og om jeg ønskede den til en anden pris eller ønskede at anullere ordren. Forstår ikke rigtigt hvad compumail skulle kunne gøre yderligere.

Nu er der tale om en varer der ikke var på lager og som så vidt jeg kan se aldrig tidligere havde været det. Så kan der jo desværre ske ændringer.

Jeg ved ikke hvor du vil hen med den sidste sætning. Jeg kritisere da på intet tidspunkt brugeren for at poste sin dårlige oplevelse med firmaet, dette er da kun naturligt. Jeg prøvede bare at belyse situationen fra et andet perspektiv.
Af lgowner
#179695
pelaaja skrev:Tror dit forventnings niveau er anderledes end mit.
nu er vi i 2013 og ikke i afrika, hvor man skal være glad hvis man får mad på bordet imorgen. så jo, jeg stiller da krav når man til slut betaler præcis for den gode service selvom prisen måske ikke er høj/lav whatever
pelaaja skrev:Jeg ved ikke hvor du vil hen med den sidste sætning. Jeg kritisere da på intet tidspunkt brugeren for at poste sin dårlige oplevelse med firmaet, dette er da kun naturligt. Jeg prøvede bare at belyse situationen fra et andet perspektiv.
man skal da være kritisk overfor en bestilling man måske har set frem til at få til denne pris og næste som måske er en gave eller bare et produkt man ikke skulle modtage til 2x den oprindelige oplyste pris, ligemeget om de så aldrig før havde solgt produktet eller ej.
Hvis et firma starter på at sælge nye produkter, prissætter dem, og så ikke kan leve op til deres prissætning, så skal forventingen da være at de er hurtigt ude og annullere ordre eller forklarer hurtigt det var en fejl.

men sidste sætning henledes bare på deres forside eksisterer og de har tilfredse kunder og forsøger at sælge produkter på siten, som de altså ikke kan levere som lovet, så forbliver de jo latterlig gjort og byder kunder ind til at blev taget ved næsen når de så skal vente uger på et svar og så endda det forkerte svar.

sagt anderledes;
hvis alle prismærker i netto ikke matcher hvad der står på bon når du betaler, og der er endda store forskelle går du så bare hjem fordi dine forventninger er så små til være er rigtig og hvad må være forkert? eller brokker du dig og vil gerne have de opdaterer prisskiltene fra sidste uge, så du ikke køber tilbud som ikke mere er tilbud? du skulle være ops på hvad som er tilbud, ja. og forretningen skulle klart være ops på at priserne rund omkring i butikken er korrekte? ellers er skiltene jo ligemeget ift. dine forventninger?
du burde føle du bliver snydt, godt og grundigt men du har lave forventninger til køb kan jeg forstå. altså hvis du bare kan få maden på bordet så er det ligemeget om det er 3 uger over tid. ;-)
det er jo præcis hvad kunden her gjorde, købte i god tro til pris A men får så uger efter svar at varen nu koster A*3 og vi kan levere X antal uger senere. kedelige forventninger.. ;(
Af pelaaja
#179697
Kunden havde bestilt en varer til en bestemt pris. Det ligger en temmelig stor forskel i at have købt noget og så have bestilt det. Kan godt være vi bare er uenige om dette.
Af lgowner
#179703
pelaaja skrev:Kunden havde bestilt en varer til en bestemt pris. Det ligger en temmelig stor forskel i at have købt noget og så have bestilt det. Kan godt være vi bare er uenige om dette.
så erstatter du netto med "Dagli'" og så er vi på banen igen, der BESTILLER du varen og kan betale når varen leveres og historien matcher indlægget.

anyways, hvor tit bestiller du varer med lave forventninger om at butikken alligevel ikke kan levere, så du bestiller samme vare et andet sted til 2* prisen, da du har lave forventninger til levering? tvivler på du praktiserer denne handling til daglig.
så er det vel sidst og bedst kundetilfredshed og dårlige oplevelser, når de handler sådanne hos compumail, og derved ingen store forventninger til dem men standard er der højere forventninger hos mange andre.
Af pelaaja
#179705
Hvis en varer jeg har bestilt ikke kan leveres til den oplyste tid/pris ægrer jeg mig da naturligvis, men mere er der da heller ikke i det. Det ville da aldrig afholde mig fra at bruge stedet igen.