Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lassen86
#239593
Hej alle TV og skærm elskere.

Jeg har gået i noget tid nu og tænkt på om jeg skulle købe et tv møbel så jeg kunne pille tv'et af væggen.
Jeg ved godt dette måske ikke er det bedste at gøre for min gulvplads, men jeg tænker at med et møbel vil det være muligt at skabe et område i stuen som afgiver følesen at man sidder i et aflukket område så man kan dirigere al opmærksomheden er på tv'et og på de mennesker man sidder med.
Det tv-møbel som jeg tænker vil være bedst skulle gerne ligne noget ala det fra https://roomsa.dk/opstalt. Jeg synes nemlig at dette møbel ser godt ud, og det skulle siges at gemme ledninger.
Hvad er jeres meninger om tv møbler? Har du dit eget og hvilket bruger du?
Af mbm
#239594
har intet TV møbel.
En TV-skærmen må gerne være stor, men kun selve billede/skærmen.. alt andet, rammen etc. skal være så minimalistisk som muligt.

og 6000 kr for en TV-stander...?? :((
Hvad koster dit TV?
Af x99gump
#239595
I min verden har det altid været planen at få tv'et væk fra tv-møblet og op på væggen...

Vores tv møbel er købt i Ikea (kan ikke lige finde det på deres hjemmeside). Center højtaleren står på toppen, og inde bag låger står receiver, xbox one, wii, apple tv, mediecenter osv. På undersiden har jeg kabler, forlængerledninger, en switch osv. Yderligere er der to små skuffer til controllere osv. Så det bliver brugt til at gemme udstyr, ikke til at tv'et kan stå på det...

Og som mbm siger, 6.000 kr for tre ben? Det synes jeg er lige i overkanten.
Af Kratz
#239596
Jeg har et TV møbel, egentlig mest fordi konen helst vil have gemt (alt det grimme ifølge hende) AV udstyr af vejen.
Samtidig fungerer det som ledningskjuler.
Under den process opdagede vi hvor svært det var at finde noget vi begge to synes er pænt og som samtidig tilgodeser AV entusiasten med en stor surround receiver...
Vi endte med en dyr løsning, som vi dog på intet tidspunkt har fortrudt: https://www.bolia.com/da-dk/mobler/opbe ... mily=Opus2
Heri fik jeg plads til receiver, Blu Ray afspillere, NAS, Sonos connect, diverse switches samt en stor del af filmsamlingen i skufferne nederst.
Af Elkjr
#239597
Jeg ville heller ikke kunne undvære møblet med ps4, wdtv live hub, yousee box osv.. Men godtnok dyrt for de par ben! Har selv bare et mørkt et fra ikea, men kunne nu godt bruge et nyt

/insert clever or funny note here\
Af bromberg
#239602
Jeg har valgt dette her efter at have et dejligt solidt egetræs tv møbel - et mistral av232, med clic alu1 fødder under.
Egentlig ret kedeligt syntes jeg, men havde brug for et møbel der ikke visuelt var så tungt.

http://forum.recordere.dk/opdateret-mic ... page4.html

Dernæst har jeg nu altid også efterstræbt at have mit tv på væggen, uden så meget unødvendigt under. Men må erkende med 2 småbørn, så er et møbel under tv´et ikke så dumt endda. Det gør at de ikke sådan lige får smidt fedt fingre på skærmen. Dvs min dreng har lært at det ikke må røres, men i kravle alderen var jeg glad for det og ER glad for det nu med min lille datter:)
Af lassen86
#239618
Hej alle.
Tak for jeres mange svar.
Jeg kan se at i alle har det til fælles at i bruger jeres møbler til at holde og gemme konsoler.

Som nogle af jer har skrevet ved jeg at det er et sæt dyre ben, til at bare holde et tv, det var lidt derfor jeg søgte råd om i havde noget bedre.

Til bromberg
dit svar gav noget til efter tanke, og det gør jeg nok lige skal gemmen tænke noget så jeg ikke skal købe nyt inden for et hvis antal år.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#239635
Vi har et TV-møbel af samme grund som Bromberg. Jeg har kun en medieboks i møblet (og en BluRay-afspiller, der ikke har kørt i flere år). Det er primært til at holde på min soundbar og så nogle af de ting jeg bruger til at måle med, og så til at holde ungerne væk fra TV'et når de løber rundt. TV'et hænger på væggen over møblet.