Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bagger
#234940
Hej alle

Jeg er super glad for mit Sony 65X8505 tv.

Eneste jeg ikke syntes spiller er optagelse fra alm. tv til Harddisk. Alt jeg optager bliver med fejl på og kan ikke se noget. Er dette et kendt problem eller har i nogle forslag til hvad jeg kan prøve?

På forhånd tak
Brugeravatar
Af hans123
#234941
Hvad bruger du af HDD ?

Mit bud er prøv med en anden. Sørg for at det er en som ikke trækker mere strøm end tv tillader via usb.
Af Bagger
#234944
Mange tak for svar.

Jeg bruger en Verbatim Store n' Go 1TB uden ekstern strøm. Denne bruger jeg også på min router uden problemer. Trækker den for meget?
Hvis ja, hvilken HDD er vi da ude i?
Af Turbo
#235276
Du kan meget nemt brande din USB port af på det der. Det er en "gammel" HDD (tallerken med læsearm), sådan en trækker en del strøm, 1 amp. eller mere, og så er den ikke særlig hurtig, det er en 5.400 rpm. disk hvilket er ret langsomt i dag. Måske det er dit problem. Prøv med en SSD i stedet for.
Af bentpetersson
#235310
Først ville jeg sætte USBHDD i PC. Eventuelt først lade pc tjekke den for fejl og reparere. Bedst er det dog på PC at formatere enheden, hvorved alt slettes.

Så kan du efterfølgende prøve, om enheden er bragt i orden. Husk at sætte den i rette usb adgang i tv af hensyn til hastighed.

Jeg har forøvrigt denne USBHDD, der kan anbefales

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tab ... k-2tb-sort
Af Bagger
#235688
Turbo skrev:Du kan meget nemt brande din USB port af på det der. Det er en "gammel" HDD (tallerken med læsearm), sådan en trækker en del strøm, 1 amp. eller mere, og så er den ikke særlig hurtig, det er en 5.400 rpm. disk hvilket er ret langsomt i dag. Måske det er dit problem. Prøv med en SSD i stedet for.
Tak for dit input. Troede alle typer af HDD kunne bruges.

SSD, det lyder som overkill i mine øre... ?!

Hvis jeg kører en kontrol af harddisken på TV'et, så er den ok.
Af Bagger
#235689
bentpetersson skrev:Først ville jeg sætte USBHDD i PC. Eventuelt først lade pc tjekke den for fejl og reparere. Bedst er det dog på PC at formatere enheden, hvorved alt slettes.

Så kan du efterfølgende prøve, om enheden er bragt i orden. Husk at sætte den i rette usb adgang i tv af hensyn til hastighed.

Jeg har forøvrigt denne USBHDD, der kan anbefales

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tab ... k-2tb-sort
Tak for dine input.

Benytter du din harddisk til et Sony TV?
Af Turbo
#235693
Bagger skrev:Tak for dit input. Troede alle typer af HDD kunne bruges.

SSD, det lyder som overkill i mine øre... ?!

Hvis jeg kører en kontrol af harddisken på TV'et, så er den ok.
En SSD bruger langt mindre strøm end en tallerken HDD gør.

I soveværelset bruger jeg en gammel SSD med IDE interface - jeg vil heller bruge den end en tallerken HDD selvom den gamle SSD måske er langsommere (søgetiden er hurtigere på SSD'en), ene og alene pga. strøm forbruget - jeg skal ikke have brændt en USB port af.

Troede du kunne læse det ud af mit første indlæg, sorry det ikke fremgik tydeligt nok :)
Af bentpetersson
#235694
@Bagger. Jeg har både en HDD OPTAGER med egen strømforsyning og den linkede uden, der blot får strøm fra usb 3.0 indgang, hvor der er 5 v, 1A. Begge er tilsluttet mit Samsung TV.
Jeg kan ikke se en grund til, at Sony TV ikke skulle kunne gøre det samme. Du kan jo prøve at købe en et sted sted, hvor du har returret.
Af Turbo
#235707
Så er de da meget for dumme, hehe. - hvis de har set den har været i brug så tror jeg ikke på dig, forklaring følger :)

Der er noget der hedder MBR på en HDD - den bliver kun skrevet første gang man partitioner og formatere, de efterfølgende gange blive den kun slettet - dvs. der kan gemme sig en virus der.

MBR = Master boot record

Langt fra alle værktøjer som skriver de kan ny skrive MBR gør det ikke, de sletter kun.
Af bentpetersson
#235709
Al elektronik, som jeg har indkøbt hos Elgiganten gennem årene til både mig og andre har jeg fået bytteret på, samtidig med at jeg har fået lov til at bruge genstandene i hele bytteperioden.

Heriblandt begge de nævnte HDD. Begge har jeg dog beholdt, mens jeg afleverede en LG optager retur efter brug.