Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ekelund
#266683
Hej alle
Har et setup med onkyo tx-nr818 og Apple tv 4 samt Sony XE90 som køre hdmi cec , har også Xbox one og lidt andet koblet til men ikke mere der køre hdmi cec , når jeg slukker for Apple tv slukker det hele fint , men 10sek efter tænder min onkyo igen , er ved at blive sindsyg kan ikke finde ud af hvorfor det sker :s
Brugeravatar
Af bbplayer
#266691
Er det ikke bare at trække enheder ud fra tv, så ved du hvilken del aktiverer hvad, bagefter trækker du en del ud af onkyo og prøver dig frem.

Som M.Thomas forklarer, så er ATV måske stedet du skal prøve det først, og som beskrevet, direkte slå det fra.

Du finder vel synderen til sidst.
Af ekelund
#266706
Det var nemlig apple tv , godt nok mærkeligt der ikke er skrevet mere om det generelt.
Så Harmony fjernbetjeningen kan desværre ikke pakkes væk endnu
#266707
Jeg oplever samme problem på begge mine ATV fra tid til anden. Det er lidt irriterende.

Jeg bruger dog nærmest udelukkende ATV og slet ikke TV-remoten, så CEC er ikke en option at slå fra hos mig.
#266713
Jeg oplever det ikke konsekvent, men dog ret ofte alligevel. Jeg kan ikke helt finde ud af hvor problemet opstår, men det er kommet med en af de senere opdateringer til ATV.
Af BudZa
#266726
Jeg har også oplevet det i en uges tid. Jeg gik ind og fjernede den fra min Home items - Altså der hvor jeg slukker mine Hue lamper. Så stoppede det.
Af FrankieBoy80
#266747
Jeg har også en Onkyo TX-NR818 og har oplevet samme problem at den tænder igen efter 10 sek, men jeg har ikke et Apple tv kun en Nvidia Shield tv.
Mit tv er et Philips 55PFS8109
Af nilsson
#266760
har også en onkoy--den gør lidt det samme, der er et fast mønster, når vi slukker tv og starter på fm. radio har vi omtalte tidsrum, før vi bliver koblet på tv-lyd. Så slår vi over på fm igen--et par minutter efter slukker radioen. Når vi så tænder igen, er der ikke mere. Før havde vi en Denon, den lavede det samme--tv-et er et samsung ks 8005-55 tommer. har også en shield på, men den er altid standby og ændrer ikke mønsteret, om den så er koblet fra. Derimod har jeg lagt mærke til et lille klik fra tv-et efter ca. 3 min. hvis vi venter efter det klik, laver radioen ikke det nummer
#266776
Min bror har også lige skrevet og klaget over, at hans ATV tænder for det LG-TV jeg hentede til ham ved udsalgene hos Power/ElG i Lyngby sidste år. Det må jo være en bug i ATV.

Er der nogen der har fundet rapporter på nettet om problemet, som rækker ud over vores lille forum?