Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#254981
rough skrev:Jeg får mit Yousee tv signal via fiber. Der er monteret en boks efter fiber boksen som konvetere det til coax som så distruberes ud til tv som almindliget antene signal.
Ved du om du mener DVBC signal eller taler du almindelig analog, på gammeldags søgning? Lidt overrasket over dette, da de jo kræver en rimelig høj båndbredde, hvis bare du har 2-3 skærme som skal modtage, da fiber jo leverer HD kanalerne i op til 20-25mbit bitrate .

Men det lyder da fedt, så blev jeg også klogere.
#254988
Jeg blev nysgerrig, og har undersøgt præcis hvad Yousee leverer af tilslutning fra fiber ledning, det som man får er YouseeTrio fiber pakken, som er en medieboks med tv,internet,telefoni præcis som det gamle ADSL produkt .
Det er som jeg læser manual en HDMI løsning og baseret på TVoip som det skulle hedde, altså TV over ethernet. Og dette kræver en ekstra boks for at se tv i et andet rum, hvis man vil have tv i flere rum.

Tager jeg fejl, så læg gerne information og link til det produkt som yousee leverer på fiber hvor signal konverteres og distribueres til resten af huset via et antenne kabel, for det produkt kan jeg ikke finde hos yousee :)

Har rough coax forbindelser, så er det nok derfor og så er det kabeltv tilslutning, og ikke fiber , og internet modtages nok også igennem coax kablet, som jo godt kan være 1Gbit hvis man ønsker det. Så rough kan måske bekræfte og forklare bokse og tilslutningerne til andre skærme via antennekabel uden ekstra bokse, hvis det er rigtigt forstået?
#255004
Ok, tak, så forstår jeg ikke Trio produktet de vil sælge til fiber kunder, hvis de har en løsning til fiber som distribuerer til flere tv skærme helt uden de ekstra bokse :)

Men fedt nok, det lyder da lækkert at man kan, og ja, fiber kan nok godt lokalt bære det, hvis de har 10Gbps plads på deres kabler, så er 1Gbit plus 4 tvskærme ikke noget problem.
#255008
Tak, den fuldendte så det billede, skægt at folk med yousee fiber ikke får den manual i hovedet først, da jeg kikkede var det TrioFiber som dukkede op, sært.

Men der er lys forude, Trådstarter kan nu spørge og henvise til denne manual, for det er da grundlag for de har sådanne en løsning med rette udstyr og internet ved siden af.
#256071
Der er vist en god sammenblanding af ting i denne tråd.

Hvis Yousee udelukkende leverer IPTV i dit hus så skal du formentlig have en boks ved hvert TV. En IPTV box omsætter somregel kun en kanal ad gangen.

Man kan så rent teknisk distribuere et RF signal (DVB-C) samtidigt på fiberen, som svarer helt til kabel TV via coax. Her skal fiberens fysiske medie blot omsættes til coax og tilsluttes husets coax infrastruktur.

Så det afgørende er om der udelukkende er tale om et IPTV signal distribueret via fiberen?
#256083
HenrikA skrev:Har købt et rækkehus (projektsalg) hvor der skulle være indlagt Yousee, men kun som fiber. Har haft fat i Yousee, som sagde at jeg skulle have en boks til hvert fjernsyn, hvorefter samtalen ophørte, da jeg så lige skulle tænke mig om. Kan det virkeligt passe?

Vi har Yousee i dag som "almindeligt" kabel tv og internet og vil gerne kunne beholde min e-mail mv., men jeg er ikke interesseret i at skulle have bokse til alle 4 fjernsyn stående. Kan signalet ikke omformes centralt?

Jeg har ikke behov for at kunne optage eller streame via deres boks, det kan vores fjernsyn selv, alt. benytter vi PS4 eller Cromecast.

Gode råd udbedes.

(P.s. der er også Waoo i huset, hvis der er andre muligheder med det)
Jeg tror umiddelbart den kommende boks fra Yousee kunne være interessant for dig, se også: http://www.recordere.dk/2017/09/yousee- ... k-uhd-hdr/
#257439
Ville langt om længe til at bestille Yousee fiber på vores nye adresse, hvor jeg så får at vide, at løsningen med coax ikke længere er mulig.
Det betyder så, at jeg skal have fire tv bokse og en ledning rendende fra mit modem til den ene boks, hvilket lyder ret oldnordisk.
Tænker det betyder at Waoo får en ny kunde.
#260958
YouSee kan sagtens levere en løsning hvor du har fiber frem til huset hvorefter at de sætter en boks op som distribuere signalet rundt i huset via coax kablerne - men YouSee vil ikke levere denne løsning mere. Dette skyldes at de er interesseret i så mange som muligt køber deres TV bokse da de på den måde har 'kontrol' over kunden. Det er hamrende irriterende da jeg selv hader boksen, men ikke kan slippe for den mere. Jeg havde den gamle løsning selv, men da jeg rev mit hus ned og byggede et nyt kunne jeg ikke få løsningen igen til mit nye hus. Nogen som ved om Waoo tilbyder dette?