Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#240535
Kan klart sige at den her film skal ses jeg giver den 5 stjerner ud af 5
Har lige set den i forpremiere

http://www.kino.dk/film/h/ha/hacksaw-ridge

Mel Gibson er tilbage som instruktør, og dejligt er det, at han allerede har fået masser af ros for sin film om Desmond T. Doss, der gjorde tjeneste under Slaget om Okinawa. Han havde en drøm at blive læge, og han nægtede derfor at slå ihjel selv i forbindelse med bl.a. krig og blev den første militærnægter, som fik tildelt Æresmedaljen i amerikansk historie. Andrew Garfield, som tidligere har haft stor succes i rollen som Spiderman, ses i rollen som Desmond T. Doss, og i øvrige roller ses bl.a. Sam Worthington, Vince Vaughn, Teresa Palmer og Luke Bracey.

Genre: Drama, Krig
Instruktør: Mel Gibson
Skuespillere: Sam Worthington, Teresa Palmer, Andrew Garfield
#240558
Det er en krigsfilm hvor vi ser hvor brutal krig er som Saving Private Ryan med kærlighed . Filmen starter med hovedpersonen som barn vokse op i et voldligt hjem med faderen som var krigshelt i 1 verdenskrig der er dog ikke noget i filmen fra hans tid.
Filmen er delt op i 3 dele den er over 2 timer.

Da hovedpersonen nægter at slå ihjel.. er faktisk noget svært noget at takle som seer i starten af filmen men der kommer efterhånden en mening frem. og da filmen rent faktisk er lavet over noget som er sket. Selve krigsdelen er lavet på en god måde meget brutalt og filmen får ens sind på arbejde man mærker det i kroppen .
Jeg ser rigtig mange film og denne er en af de rigtig gode film som man vil huske .


jeg husker ikke denne film Kubrick's "Full Metal Jacket