Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#187226
Hej alle,

Jeg har et Samsung LED (kan ikke lige huske modellen).

Mit problem er at når jeg trykker Guide på fjernbetjeningen så stemmer det ikke overens med det som der vises i TV'et.

I morges skrev guiden at der var "Fra Skrot til Slot" kl.7:41 da jeg kiggede (uret er indstillet korrekt) men der var fra Supersize VS Superskinny.

Hvis jeg derimod trykker på Info knappen viser den korrekt, altså at der er Supersize VS Superskinny, til gengæld står der programmet slutter 7:10 og kl. er 7:41 så der må være noget med uret der ikke er korrekt.
Nogen der ved hvad det kan være ?

Det hele er kommet efter jeg er flyttet og skiftet til Yousee, kan det have noget med det at gøre ?
Jeg plejer også at have et lille skærmbillede i guiden der viser programmet, det er der heller ikke længere!

Herunder lidt billeder

På forhånd tak 8)

Hilsen Jesper
Vedhæftede filer
info.jpg
info.jpg (145.41 KiB) Vist 2397 gange
tvguide.jpg
tvguide.jpg (132.65 KiB) Vist 2397 gange
#187237
ligner et sommertids problem, hvor du selv har manuelt instillet sommertid og lagt +1 time til, og tv har så samtidig lagt 1 oveni, så du får programmet fra 7:10 - 8:00, hvor du burde se 6:10-7:10 ? (når klokken burde være 7:41 CET+1 , og du EPG kører 6:41 CET )

så check om du har manuelt lagt 1 time til, fordi du så ur var forkert, og evt. ret korrekt land til DK og samme ved ur (Copenhagen CET+1) så burde sommertid og EPG vises korrekt.
du kan være ude for den siger Copenhagen CET+2, så skal du altså rette ur til -1 time, hvis den så er for langt fremme.
#256113
På mit "ældre" Samsung UE32ES5505 rettede jeg tiden på fjernsynet ved at vælge "Menu" (på fjernbetjeningen) "System" -"Tid" - "Ur" - "Urtilstand Manuel" - "Indstil ur" og indstillede uret en time tidligere dvs. hvis klokken er 10:28 sættes tiden til 9:28. Nu viste guiden det rigtige program, men viste en time forkert (irriterende, men jeg kunne måske have vænnet mig til det).
Derefter gik jeg ind i "Indstillinger", indstillede fjernsynet til "Sverige" (du kan vælge et andet land/sprog, du er tryg ved), og kanalerne forsvinder (du behøver ikke at indlæse dem). Jeg indstillede fjernsynet til "Danmark" igen og og indlæste kanalerne.
Så gik jeg ind i "Media.P (på fjernbetjeningen) valgte "Kanal" og valgte og slettede alle de kanaler jeg ikke har i mit abonnement.
Slukkede for fjersynet og tændte igen efter efter 5-10 sekunder.
Mærkelig nok er både tiden og guiden rigtig nu.