Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af christian n
#218301
Halløjsa

Håber i kan hjælpe en der ikke er den helt skarpeste med hensyn til Media Center, mangler lidt hjælp til at finde et Media Center der måske kan dække mine krav :) Hvilket nok ikke er muligt, men måske nogle af dem.

Helst en boks og ikke en usb dongle.
Brugervenlig (Familien skulle gerne kunne betjene den)
Må meget gerne kunne afspille de fleste formater.
Streamingtjenester : Netflix og HBO

Har kigget på en WDC Live TV men den mangler bare at kunne fange HBO for egentlig at opfylde mine krav. Vil nemlig gerne skifte mellem de 2 tjenester da jeg vil følge begge deres serier.
Så er der alle de Windows og XBMC Media Centre men ved ikke om jeg kan finde ud af dem, plus er de bruger venlige til familien? Er ikke helt tabt bag en vogn med at lege med diverse ting er bare lang tid siden jeg har gjort det ;)
Brugeravatar
Af hans123
#218303
Der findes ikke perfekte mediacenter.

Der er mange færdige løsninger som ikke dækker alt. Heller ikke hjemme byggede kan opfylde alle krav.

Bruger selv en pc med kodi (xbmc). Løser 75% af mine ønsker. Manglen er netflix så jeg bruger et apple tv til da jeg ikke kan finde en kvalitets løsning i mit gør det selv løsning.

Kodi er meget bruger venligt. Men kræver lidt opsætning sammen med fjernbetjninger
Af acarlsen
#218310
Prøv at kigge på Nvidia Shield Android TV når den kommer i Europa..

HBO skulle vist også snart release deres app til Android TV (i mellemtiden kan man bruge det indbyggede chromecast funktionalitet), og Kodi kører fint på den også. Jeg regner ikke med du skal bruge den til at optage/se almindeligt tv...

Netflix 4K kører derpå allerede også..
Af jesper101996
#218312
Kigger lige med her. Er selv på jagt efter et media center.

For mig er det dog vigtig at den understøtter danske apps, som dr1, tv2, viaplay og evt. hbo nordic.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#218321
Android TV har nærmest ingen af de danske apps i deres sortiment endnu, så der skal du caste dem over fra telefon eller tablet. I min erfaring er casting lidt af en blandet fornøjelse - nogen gange kører det fint og andre gange så virker det ikke. Hos mig er det ret blandet hvilke apps der pludselig ikke vil caste, men jeg har oplevet det sporadisk på stort set alle de apps jeg bruger: Cmore, TV2 Play, Blockbuster, Youtube, HBO osv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#218340
Njah, hverken Chromecast eller AppleTV understøtter nok frekvenser til at være brugbare til streaming af film. Dertil så kan Chromecast ikke tilsluttes LAN, så hvis du vil streame højopløst materiale, så skal du have noget temmelig godt WiFi derhjemme - og igen så rammes du af manglende understøttelse af de frekvenser som eks. BluRay skydes i.