Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wiesel
#264509
Jeg har lige bestilt et Apple TV 4K 32 GB som jeg gerne vil tilslutte mit Logitech Z-5500. Da boxen ikke har nogen optisk udgang, så leder jeg efter en extractor som kan sende billedet via HDMI til mit TV (Sony 40W5500) og lyden via toslink til mit anlæg.

Det skal min. kunne klare

DTS 5.1
AC3 5.1
PCM 2.0
1080p 24/50/60
ARC

Nogen med et Apple TV 4K der har erfaringer med dette? Skal primært bruges sammen med Viaplay og film fra en NAS via Infuse.
Af donoester
#264739
Hej,
Jeg ved ikke om det med garanti vil dække dit formål, men jeg endte med at købe en KanexPro De-embedder - http://www.kanexpro.com/item/?id=HAECOAX

Jeg bruger den til at "snyde" min Oppo-afspiller til at smide SACD ud i 24 bit/96 KHz. på coax. Det er ellers ikke muligt at få SACD ud digitalt over SPDIF alene, da det er ukrypteret, modsat HDMI. Men min DAC har ikke HDMI ind.

Det man skal være obs på ved mange af de her converte/extractors er at den indbyggede EDID (som bruges som dummy, da der ikke nødvendig er en skærm med HDMI handshake til stede) ofte er elendig og basal og kun understøtter 16 bit/44.1 kHz lyd - uden mulighed for at omprogrammere EDID'en.
Ellers skal du i hvert fald sikre dig at få fat på en som tillader EDID pass-through, således at din ATV4K ser EDID'en fra dit TV og ikke fra converteren. :)

Måske er deres HAECOAX3 noget mere i retning af det du har brug for.
Af ChrisJJ
#264779
wiesel skrev:Hvor har du købt det? Kan ikke lige finde en shop i EU som sælger det.
Kan købes på amazon.co.uk
Af wiesel
#264783
Har købt 4K versionen pga. der næsten ikke er nogen prisforskel, samt at 4K understøtter 24hz - hvilket var den eneste grund til at jeg ikke købte den første udgave.
Af Brixen
#264816
Hvis det var mig, ville jeg prøve optisk udgang på tv’et først, inden jeg smed penge efter så dyr en converter. Selv om du så mister DTS.
Af wiesel
#264819
Det kører jeg også med lige nu.

Afspiller mine BluRay rips igennem Infuse Pro med Dolby TrueHD/DTS-HD MA lyd. Ved ikke om Apple TV/Infuse kan konventere lyden til DD 5.1, men det i surround når jeg afspiller filmen.

Udover at kunne få DTS, så vil converteren også kunne gøre at jeg ikke behøver have mit TV tændt når jeg skal høre musik via airplay.