Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af KristofferA
#264500
Torben Rasmussen skrev:
KristofferA skrev:At jeg har set en del Dolby Vision via det nye Apple TV på min skærm.
Jeg har dog til gode at se en helt film i DV fra itunes. Jeg har kun set Netflix og lidt klip fra itunes.
Klip fra iTunes vises ikke i DV. Det er kun hele film der vises som DV.
I know, men det er også f.eks. udvalgte scener fra "Logan". =)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#264502
KBW skrev:Despicable Me
Jeg husker ikke om jeg så problemet på dén i iTunes. Jeg er desværre ikke i nærheden af et OLED-TV længere (det var hos min bror), så jeg kan ikke teste videre før Rasmus sender mig et med posten ;)
Af aalb1970
#264504
KristofferA skrev:
Torben Rasmussen skrev:
KristofferA skrev:At jeg har set en del Dolby Vision via det nye Apple TV på min skærm.
Jeg har dog til gode at se en helt film i DV fra itunes. Jeg har kun set Netflix og lidt klip fra itunes.
Klip fra iTunes vises ikke i DV. Det er kun hele film der vises som DV.
I know, men det er også f.eks. udvalgte scener fra "Logan". =)
Logan er i HDR10, ikke Dolby Vision.
Af lkodk
#264528
Torben Rasmussen skrev: En scene hvor det er tydeligt ville også være i Bright, hvor de afhører den hjemløse (godt 29 minutter inde), for der skifter scenerne ofte og nogle er meget mørke altid (og så går sortniveuaet i bjælkerne i hækken), og andre har loftlamper mv. med og kræver da mere lys (og så passer sortniveauet i bjælkerne igen).
Nu fik jeg testet med Bright, og det er meget tydeligt i den scene du nævner.
Men rent faktisk så ses det problem med underteksterne, jeg startede ud med også meget tydeligt, og det har ikke noget med sceneskift at gøre.

I nogle af skudene kan man se at kontrasten i selve billedet ændrer sig frem og tilbage når underteksterne kommer og går i samme skud, specielt hvis man holder øje med baggrunden. Det påvirker dog ikke umiddelbart bjælkerne.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#264539
Nej, underteksterne opfører sig anderledes og påvirker sortniveauet i billedet on-The-spot. De helt mærke regioner ændrer sig når der er undertekster. Går det på samme måde med dem, så mørk bliver endnu mørkere når underteksterne kommer frem?

Det er muligt, at det er to forskellige mekanismer.
Af lkodk
#264558
Det er lidt svært. Umiddelbart vil jeg sige det er det samme. Men det er endelig lykkedes mig at fange det på video.
Jeg vil prøve at få det uploadet og smider så et link.

EDIT:
https://youtu.be/hh2i1KNqUMk

Det kan godt være svært at se, men hvis man skruer godt op for lyset på monitoren, så bliver det tydeligt (for mig :) )
Af Flapjacks
#264559
Måtte lige oprette en profil for at deltage i debatten ;)

Jeg kan tilføje, at jeg oplever samme problem med den indbyggede Netflix-app på C7'eren. Det er ret tydeligt omkring 5 minutter inde i første afsnit af Godless. På C7'eren i DV er det mørke i scenen gråligt, mens det på Apple TV (ikke 4k DV) er kul sort.

For mig at se, baseret på min egen test samt det i andre skriver, virker det til at være et problem med DV eller LG's implementering (hvis det er muligt?).
Af lkodk
#264561
Hmm. Jeg synes nu netop ikke, at jeg har kunne konstatere nogen af problemerne i den indbyggede app. (Også C7)
Har dog ikke kigget på Godless, men Bright og en anden jeg ikke lige kan huske hvad var.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#264570
Jeg kunne heller ikke fremprovokere problemet i den indbyggede Netflix-app på TV'et, men det betyder jo ikke, at det ikke er der. Vi må spørge ind til det på CES.
Af aalb1970
#264578
Torben Rasmussen skrev:Jeg kunne heller ikke fremprovokere problemet i den indbyggede Netflix-app på TV'et, men det betyder jo ikke, at det ikke er der. Vi må spørge ind til det på CES.
Sørg for at presse dem :-)

Man kan jo godt frygte lidt, at de allerede har fokus rettet mod de nye 2018 modeller og derfor sender dette problem til permanent højre.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9