Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lunddal
#257173
Jacobb skrev:Er klar over at de fleste fokuserer på 4K og HDR/DV men tvOS 11 har lige fjernet muligheden for US iTunes account på mit ATV4...
ATV3 er uberørt.
Så blev den bagdør lukket... :-( :-( :-(
Det virker da stadigvæk fint her.

Hvad sker der, når du skifter til kontoen?
Af orm08
#257175
Nu er der kun ca 15 4K film på mit nye ATV 4K ??

Hvad jeg synes er underligt er, at jeg ved et uheld kom ind på UK iTunes på min iPad Pro, ved at søge på en film Planet Earth II) på google. Så hver gang jeg åbner videoer, og så butik er det UK film, og her er mange flere

Et eksempel er Jack Reacher - Never go back, der er kun HD på den danske, men 4K på UK ???
Af orm08
#257176
Ok, skiftede min iPad til den danske butik, der er 45 stk 4K HDR + 11 stk 4K film

Det er mere en hvis man vælger 4K oversigten fra ATV menuen, men 4K filmene kan søges - eksempel er Our Brand is Crisis
Af Bond
#257180
Torben Rasmussen skrev:ITunes lejefilm er ikke 24 Hz.
Vil det sige, at hvis jeg lejer/ køber en 4K film i iTunes så er den ikke i 24fps?
Det er da forhåbentlig ikke rigtig....
Af Vasen
#257181
Ja det er ikke optimalt hvis lejefilmene ikke er i native format :(
Så holder jeg mig til min ATV4 og fysiske blu-ray/UHD.
Af KBW
#257182
Det er vel heller ikke 4K Hdr man køber i iTunrs, når de er komprimeret er det vel per definition ikke fuld 4K i fuld 10 bit?

Der er jo klar kvalitetsforskel på min Fast and Furious 8 4K DV afspillet af OPPO 203 på LG OLED 65B i fht diverse 4K DV på Netflix.

Klasseforskel, så prisen ved køb i iTunes bør jo være væsentligt lavere på ATV end de 200 kr en 4K HDR Blu-ray koster i Elgiganten.
Af 1gadget
#257185
Som ejer af et LG OLED B6 ønsker jeg lige lidt afklaring vedr. ATV 4K inden jeg evt. bestiller den. :)
Jeg håber, at nogen kan hjælpe med at afklare om nedenstående er korrekt forstået. :)

iTunes film i 4K+DV:
Har en købt en film i 4K + DV i iTunes og vil se den med DV. Jeg antager, at jeg manuelt skal anvende 4K + DV 30Hz indstillingen i ATV 4K for at filmen bliver vist i 4K+DV uden problemer på mit tv. Er dette korrekt? Vil der være judder når filmen ses med denne indstilling?

DR TV eller HBO via apps i ATV 4K:
Jeg antager, at hvis jeg vil se FULL HD tv opskaleret til 4K uden tvungen HDR, så skal jeg manuelt anvende indstillingen 4k + SDR 60Hz (eller 50Hz?) for at det bliver vist som det var tiltænkt på mit tv. Er dette korrekt?

Netflix 4K + HDR10/4K:
4K + HDR10 materiale – jeg antager, at jeg manuelt skal anvende indstillingen 4K + HDR 10 60Hz (eller 50Hz?) for at det bliver vist som det var tiltænkt på mit tv. Er dette korrekt?

4K + DV materiale – jeg antager, at jeg manuelt skal anvende indstillingen 4K + DV 30Hz for at det bliver vist som det var tiltænkt. Er dette korrekt? Vil der være judder under afspilningen med denne indstilling?

(Ved godt at LG har en Netflix app, som man kan anvende, men jeg ville blot finde ud af hvordan det skal indstilles på ATV 4K for at det ses som det var tiltænkt.)
Af Bond
#257188
KBW skrev:Det er vel heller ikke 4K Hdr man køber i iTunrs, når de er komprimeret er det vel per definition ikke fuld 4K i fuld 10 bit?

Der er jo klar kvalitetsforskel på min Fast and Furious 8 4K DV afspillet af OPPO 203 på LG OLED 65B i fht diverse 4K DV på Netflix.

Klasseforskel, så prisen ved køb i iTunes bør jo være væsentligt lavere på ATV end de 200 kr en 4K HDR Blu-ray koster i Elgiganten.
Så ringe er 4K Dolby Vison nu heller ikke på Netflix, der er forskel fra en UHD 4K skive med DV ja, men klasseforskel syns jeg bestemt ikke der er når det ses på en 65" skærm med en afstand på ca.3.5m.
Lyden er så i en helt anden liga på en skive, derfor vil jeg også generelt købe film på UHD 4K skiver.
Jeg skal faktisk ud og se og studere på en 77" OLED, det bliver nok denne størrelse der skal op hænge næste gang, her kommer 4K og HDR/ DV mere til sin ret, specielt når man sider 3.5m væk fra skærmen.
Af lunddal
#257191
Bond skrev:
Torben Rasmussen skrev:ITunes lejefilm er ikke 24 Hz.
Vil det sige, at hvis jeg lejer/ køber en 4K film i iTunes så er den ikke i 24fps?
Det er da forhåbentlig ikke rigtig....
De er som regel i 60Hz.
Af lunddal
#257192
KBW skrev:Det er vel heller ikke 4K Hdr man køber i iTunrs, når de er komprimeret er det vel per definition ikke fuld 4K i fuld 10 bit?
En UHD Blu-ray er også komprimeret. Bitraten er bare højere.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#257193
orm08 skrev:Ok, skiftede min iPad til den danske butik, der er 45 stk 4K HDR + 11 stk 4K film

Det er mere en hvis man vælger 4K oversigten fra ATV menuen, men 4K filmene kan søges - eksempel er Our Brand is Crisis
Har du set vores liste her? Den indeholder alle de titler, som er fundet i den danske iTunes. Listen opdateres løbende.
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1505448066
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 103