Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tvkartoffel
#257274
bromberg skrev:
tvkartoffel skrev:Hvorfor er det vigtigt at man sætter boksen til 60Hz DV frem for 60Hz HDR? 60Hz HDR er jo understøttet af både boksen og af TV, så hvorfor vælge DV der kun virker op til 30Hz på nogle TV modeller.
Nu har jeg kun Netflix at sammenholde med vedr dv og hdr. Men her er dv bare bedre. Det er mere troværdi dynamik syntes jeg. Nogle toner i visse scener i hdr syntes bliver urealistisk. Jeg kan ikke de tekniske termer her, men dv er bare roligere og blødere og dermed i mine øjne mere autentiske
Ja det kan du godt bilde mig ind. Sad og tænkte på om det evt. havde noget at gøre med, at SDR >i princippet< kan vises korrekt i en DV HDR container, så man ikke skal slå DV til og fra, mens det måske ikke er tilfældet hvis man viser SDR igennem "alm. HDR"?

Jeg er i øvrigt dybt imponeret over hvor kaotisk og ugennemskueligt UHD/HDR er blevet ;;) Hvem, udover særligt interesserede, kan finde ud af at bruge sådan en boks ...
Af bromberg
#257275
Ja jeg er godt nok ikke imponeret over lige det ved ATV 4K, selvom jeg nok godt kan se det kan være besværligt at gøre - fra Apples side. Jeg håber dog at det fixes.

Vedr dv og hdr, så vil jeg lige knytte en kommentar mere på. Ved hdr syntes jeg det mest minder om et filter der er lagt på hele billedet, mens jeg ved dv finder det kontrastfyldt og dynamisk.
Af lunddal
#257277
tvkartoffel skrev:
Torben Rasmussen skrev:ITunes lejefilm er ikke 24 Hz.
Hvad er de så?
60Hz. Hvis dit tv kan lave ordentlig 3:2 reverse pull down, kan det dog opleves som 24Hz,
Af Brixen
#257283
Jeg bruger Harmony Elite, og har stadig Apple tv 4K sat op som 4. gen., indtil der kommer noget i Harmony databasen.
Der er en kommando - Video mode - som lige nu skifter mellem tilfældige formater. Jeg håber der kommer noget dér, der kan bruges.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#257285
lunddal skrev:
Rasmus Larsen skrev:Det virker som om, at det Apple gerne vil, er at bruge HDR som en container for alt indhold. Det er bestemt teknisk muligt - ligesom en sort/hvid udsendelse rent teknisk ligger i en farve-container i dag - men de har bare glemt, at SDR-indhold skal gengives som SDR i stedet for at trækkes ud i forskellige retninger.
Såvidt jeg forstår ud fra diverse anmeldelser, så trækkes SDR-indhold ikke ud, når det er indhold fra iTunes.

Er det korrekt?
Det skal vi lige finde en måde at teste ordentlig på. Jeg vil prøve at finde en farveflade jeg kan få sensoren til at passe på, som er nem at ramme præcist. Det er svært at bedømme hvor skævt de rammer farverne alene på øjemål. Via AirPlay og Infuse er der i hvert fald forskel.
Af lunddal
#257291
Torben Rasmussen skrev:Det er svært at bedømme hvor skævt de rammer farverne alene på øjemål. Via AirPlay og Infuse er der i hvert fald forskel.
De burde bombarderes med bug reports.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#257317
Jeg prøvede i går at leje Logan i 4K HDR fra den amerikanske iTunes. Det forløb uden problemer for mig.

Fremgangsmåde:
I skal have en amerikansk iTunes-bruger (der er guides på nettet), hvorefter i køber et US iTunes gavekort (jeg bruger PCgamesupply.com, men der er mange andre), indsætter det og køber løs.

Fordelen er, at priserne ofte er lavere i USA. På Apple TV4 og Apple TV4 kan man fra en liste i indstillingsmenuen hurtigt skifte imellem de iTunes-brugere, som man har.
Af Vaffelkaj
#257339
Nogen der har forudbestilt deres Apple TV i Elgiganten?

Jeg forudbestilte d.17.09.17 til release d.22.09.17.
Der stod så 1-2 dages levering. Har intet hørt fra dem.
Ringede til deres kundeservice 2 gange. De viste ikke hvor lang tid det tog, det kunne tager uger :(

Lidt dumt at de skriver 1-2 dage. Det må jo være fredag eller mandag.
Brugeravatar
Af Naiera
#257348
Rasmus Larsen skrev: (jeg bruger PCgamesupply.com, men der er mange andre)
Sjovt, de ville ikke sælge iTunes gavekort til mig her forleden. De ville dog gerne sælge mig $10 til PSN for $10, så jeg kunne få Chrono Cross uden "afgifter".
Brugeravatar
Af Naiera
#257351
Det virkede sjovt nok lige nu :)

Jeg købte bare $5 fordi der er lige under $19.99 i kredit på min konto lige nu, så jeg lige præcis ikke har råd til en billig sæson af en serie :p
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 103