Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#223867
PBL skrev:Der skulle være en ny Remote App til iOS på vej, der bl.a. giver fuld siri-funktionalitet på din iDevice. Home-knappen vil nok også blive tilføjet.

http://www.macrumors.com/2015/12/09/new ... half-2016/
Der ligger faktisk en opdatering til Remote-app'en i App Store nu. Er "Afspiller Nu" oppe i højre hjørne ikke ny? Her kan man se hvad der kører på boksen samt spole frem/tilbage. Man kan også sætte videoen på repeat - f.eks. hvis man vil høre et musiknummer på YouTube igen og igen.

Men lidt ærgerligt at denne "Afspiller nu" ikke vises ude på lås skærmen af iPhone/iPad. Så kunne man lynhurtigt starte video, spole, springe til næste afsnit osv.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#223868
cgmand skrev:Jeg har problemer med 'stutter' på min W1070 sammen ATV4. Ved godt den ikke kan 24p, men hvis jeg fx som nu ser et afsnit af Family Guy på Netflix, så stutter det helt vildt.. Selv om begge kører 1080p 60hz.. Men burde det ikke virke fint ? Er sådan en serie ikke lavet til 60hz ?

Og hvad f.eks hvis jeg ser bold gennem viaplay, hvad skal den så sættes til.. 50hz ?
Jeg har ikke erfaring med BenQ projektoren, men når jeg læser dit indlæg så tænker jeg umiddelbart om projektoren kunne være indstillet til at køre f.eks. 50Hz output fast? Så når du kører 60Hz fra Apple TV, omdanner BenQ'en bagefter til 50Hz? Den konvertering - og den anden vej - kan give anledning til ret meget hakkeri.
Af cgmand
#223883
Rasmus Larsen skrev:
cgmand skrev:
Jeg har ikke erfaring med BenQ projektoren, men når jeg læser dit indlæg så tænker jeg umiddelbart om projektoren kunne være indstillet til at køre f.eks. 50Hz output fast? Så når du kører 60Hz fra Apple TV, omdanner BenQ'en bagefter til 50Hz? Den konvertering - og den anden vej - kan give anledning til ret meget hakkeri.
Det så umiddelbart ud som om den kørte 60hz og hvis jeg bruger min shield så skifter projektoren selv når der vises 24p osv.. Kan det måske bare være lav bitrate ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#223888
cgmand skrev:Det så umiddelbart ud som om den kørte 60hz og hvis jeg bruger min shield så skifter projektoren selv når der vises 24p osv.. Kan det måske bare være lav bitrate ?
Jeg tror umiddelbart ikke, at det skyldes bitraten. Er det kun med Netflix, at du oplever problemet?

Family Guy må være skabt i 30fps, så den burde jo gå lige op i 60Hz.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#223889
Hvis I tjekker ind i den amerikanske App Store, så har Apple lavet en liste over deres "bedste apps for 2015". Det er vidst udelukkende redaktionelt udvalgt.

Rayman Adventures topper listen for spil. HBO Now for apps. På spil finder man også Lumino City, Beat Sports, Skylanders, Guitar Hero og Beneath the Lighth...
På apps listen finder man også Zova, Kitchen Stories, Netflix, Airbnb og Showtime.

Er der nogen af jer der har købt Guitar Hero? Jeg føler mig rimelig fristet. Det er sku sjovt, når man er flere :)
Af cgmand
#223890
Fx i går i sæson 9 episode ved 17:40 kører de forbi nogle hegnspæle og de 'stutter' helt vildt.

Hvordan der det ud hos dig ?

Oplever det flere steder, men kan ikke finde ud om det er mit udstyr eller det er kvaliteten af signalet :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#223891
Rasmus Larsen skrev:Er der nogen af jer der har købt Guitar Hero? Jeg føler mig rimelig fristet. Det er sku sjovt, når man er flere :)
Kan man overhovedet spille mere en én i tvOS versionen?
Af B&W
#224009
Jeg har en del judder problemer når jeg bruger Netflix. Jeg har Apple TV tilsluttet min Panasonic ST50, hvor jeg umiddelbart synes Netflix app'en i tv'et giver bedre panorering. Dette kan jeg ikke få til at give mening, da jeg er rimelig sikker på at app'en kører 50hz billedebandling???
50hz indstilling på Apple TV giver dog bedre billedekvalitet, bortset fra panoreringen og 60hz er jeg ikke helt tilfreds med...
Afspilning af film i MRMC giver også judder problemer (Dette kunne man vel forvente ved 24p indhold). Min Boxee med 24p giver klart et bedre resultat på dette område...
Er dog godt tilfreds med DTS passthrough (håber der kommer Dolby TrueHD passthrough og evt. Atmos og DTS:X til fremtidig behov), TV streaming 50hz og NFL Gamepass i 60hz, plus jeg synes fremtidig muligheder ser lovende ud med apps...
Ting til forbedring: Netflix afspilning og generelt 24p indhold!
Købte Apple TV 4, så jeg kunne samle familiens behov i en afspiller (istedet at skulle have både Chromecast, Boxee og Airport Express), men den lever ikke op til min Boxees muligheder når det gælder 24p.
Kan vi forvente 24p til Apple TV? Hvis ikke, så håber jeg at vi kan forvente en app der evt kan afspille indhold fra NAS i 24p.
Senest rettet af B&W 13. dec 2015, 23:02, rettet i alt 3 gange.
Af mich61
#224010
Jeg synes personligt, at ATV4 er generel betydeligt bedre end Chromecast, når vi taler hastighed og stabilitet. Ville aldrig gå tilbage til chromecast, men det er blot min mening
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 38