Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Sonny Haar
#222759
Min kollega har lige købt et ATV 4. Han brokker sig over at man ikke kan ændre udseente af underteksterne, ligesom man kan på ATV3. Kan det passe, eller har han overset noget?
Brugeravatar
Af Sonny Haar
#222765
lunddal skrev:Der er samme muligheder som på ATV3.
Ok, så der er stadig noget Accessibility eller lignende hvor man kan ændre skrifttype, størrelse og farve?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#222874
Sonny Haar skrev:
lunddal skrev:Der er samme muligheder som på ATV3.
Ok, så der er stadig noget Accessibility eller lignende hvor man kan ændre skrifttype, størrelse og farve?
Inde under generelt -> tilgængelighed -> format kan man vælge f.eks. større skrift. Man kan også lave sin egen opsætning af indstillinger.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#223426
Jeg venter også på kategorierne... Det er altså lidt svært at navigere i app store lige nu. Men der er sikkert ikke nok danske apps til at det giver mening.

Er der nogen der følger med i de danske udvikler-miljøer? Hvad arbejdes der på af apps/spil osv? Der må da trods alt være nogen af dem, der udvikler spil, som ser Apple TV som en oplagt mulighed. Der ligger vel en del under juletræet i år og alle de nyere ejere går jo nok på opdagelse i butikken.
Af bromberg
#223554
Et forståelsesspørgsmpl på apple tv.
Så fremt min surround receiver og mit tv har HDMI CEC, vil jeg så kunne gøre følgende:

Sætte Apple TV4 til en hdmi port på receiver og receiver er herefter forbundet til tv via HDMI kabel.
Vil jeg så ved opstart af apple tv kunne forvente at apple remote tænder receicer og tv?
Og på den måde være eneste remote eller skal atv tilsluttes direkte i tv for at gøre brug af CEC?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#223559
Det skulle fungere, hvis CEC er fuldt implementeret i både tv og receiver. Der er dog mange ældre apparater, som ikke kan tændes via CEC, da de ikke har strøm på HDMI-porten, når enheden er slukket. Jeg har bl.a. et TV, der er sådan herhjemme. Alt andet CEC fungerer fint. Så det kommer nok lidt an på de specifikke produkter.
Af bromberg
#223562
Jeg har et Panasonic CX700 som nu tænder en Nad T757 ved opstart. Så et muligt problem skal være at min T757 IKKE kan tænde tv´et?
Af bromberg
#223607
Jeg har endnu ikke købt apple tv, da jeg venter lidt på at jeg faktisk vil bruge det. Når tv2 play kommer på er det vidst mit adgangspunkt:).

Det ville bare være rart på den måde, da apple tv egentlig er for fruen og ungerne. Jeg bruger min Mini Mac til alt, men den begrænser de andre i at bruge alle de tjenester vi har og de tegnefilm jeg har brugt uger på at rippe.
Umiddelbart gætter jeg på at T757 kan starte. Det MDC modul der er i, er det aktuelle HDMI ARC/CEC modul for nad stadig

Så kunne yousee bare overgive sig og apple tv være start skuddet i et HDMI CEC link, så har de alle muligheder for at tage alt til sig og nøjes med apple remote som styring
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#223608
bromberg skrev:Så kunne yousee bare overgive sig og apple tv være start skuddet i et HDMI CEC link, så har de alle muligheder for at tage alt til sig og nøjes med apple remote som styring
Ja, der er ret store muligheder i det med denne CEC-styring. Før Apple lancerede Apple TV havde jeg svært ved at se hvordan den skulle "styre" hele tv-oplevelsen uden at de lavede deres egen tv-skærm. Men som de har implementeret CEC så er det faktisk ikke helt utopisk, at den på sigt kan styre det hele. Det ved TDC nok også og de vil jo gerne holde fast i deres egne bokse så de kan styre tv-oplevelsen. Og så tjener de jo ikke mindst en god skilling på dem ved at udleje film og sælge ekstra-abonnementer :)

Jeg tror personligt der går lidt tid før TDC overgiver sig, men lige nu udskyder de - som jeg ser det - egentlig bare pinen ved ikke at omfavne Apple TV og Android TV. Det må de selvfølgelig selv bestemme.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 38