Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Roccodalawyer
#267893
Hej boys n' girls

Jeg købte for et par måneder siden et Sony A1 65", og sammen med det et Apple TV 4K. TV'et er kalibreret som anbefalet i A1 testen her på FP.dk.

Mit 'problem' er, at jeg synes 4K ser meget bedre ud (i farve og klarhed), når jeg bruger TV'ets native apps (Netflix) end når jeg bruger ATV. Jeg vil egentligt helst bruge ATV, men naturligvis ikke på bekostning af kvalitet.

Jeg har vedhæftet et par billeder af mine ATV indstillinger - er noget sat forkert op? Mht. krominans 4:2:2, så har jeg forbundet ATV og TV med high speed 4K HDMI (fra Apple-shoppen). ATV er tilsluttet via HDMI port 2 på TV'et, der er sat til enhanced 4K.

Når vi er ved Sony's native Android-apps: Kan det passe, at DRtv appen på Android stadig ikke giver muligheder for live-TV, men alene adgang til arkivet (virker temmelig håbløst, og endnu en grund til, at jeg ikke kan undvære ATV (har alene streaming - ingen TV-pakke)).

Håber I kan hjælpe.

Dbh. Rune
Vedhæftede filer
ATV2.jpg
ATV2.jpg (773.93 KiB) Vist 3894 gange
ATV1.jpg
ATV1.jpg (884.47 KiB) Vist 3894 gange
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#267908
JanTheMan skrev:Får man DTS-HD lyd med via 4k film iTunes, eller hvilken lyd er der.?

Kører i stadig på sommertid, tidspunktet passer ikke når man kommer med et indlæg. :D
Nej, der er ikke DTS-HD. Bedste lydspor er pt Dolby 5.1.

Tiden passer fint her. Kan det tænkes, at du har rod i indstillingerne for tidszone i din profil?
Af Roccodalawyer
#267968
Torben Rasmussen skrev:Match indhold: TIL på begge options deri.

Din nuværende indstilling tvinger alt ud i HDR og det ser ikke godt ud.
Tak, Torben - det er nu rettet. Men det gør ikke umiddelbart det store ved mit 'problem', der både kommer til udtryk ved HD og UHD visning. I mangel af en bedre måde at beskrive det på, har billederne ved afvikling i A1's native apps (eksempelvis Peaky Blinders, der kun vises i HD) den type 'klarhed' og detaljer, som var kendetegnende for LED overfor plasma (I ved, der hvor man nærmest blev svimmel i starten af at se detaljerne/klarhed), mens det ikke er tilfældet ved afvikling gennem ATV.

Er der noget, der teknisk kan forklare, at TV'et afvikler billederne i native apps på den mest 'optimale' måde, mens ATV'et tvinger TV'et over i andre formater, som ikke er optimale?

Beklager - jeg har ikke stor teknisk viden om disse ting, men kan mærke at det ærgrer mig, at jeg ikke får det bedste ud af mit ATV.
#267981
Start med at indstille billedet på din HDMI port på samme måde som når du ser via app’en - eller omvendt. Du må ind i alle menuerne og sikre at alt er ens.
Af dami4200
#268177
Er der andre der oplever lignede problemer med Apple TV?

------------------
Hej,

Jeg har for nyligt købt et Philips PUS 8102 tv, som jeg er super tilfreds med.

Jeg oplever dog ofte at når jeg betjener mit AppleTv med Philips fjernbetjening, så reagerer AppleTV'et dobbelt på tastetryk.

Hvis jeg f.eks. trykker på pilen op, så hopper AppleTv 2 takker op - og omvendt.

Andre som har dette problem, og i så faldt hvordan kan det løses?

Mvh
Dami
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =2&t=41173
------------------
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 103