Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allando
#261892
Hej alle...jeg overvejer at skifte min WDTVLive ud med en Nvidia Shield TV (2017) da jeg har købt et Sony Oled TV...

Min WDTVLive er tilsluttet Pioneer receiver...

Jeg kender ikke Nvidia Shield TV og vil bare spørge jer om det er en god idé?

Bruges mest til mkv filer. Men umiddelbart ser det ud til at Nvidia Shield TV også har mange andre muligheder...

Håber at I kan hjælpe...
#261894
Hejsa

Jeg deler lige nogle af mine tanker i denne tråd også:

Jeg har lige som dig overvejet om jeg skal erhverve mig enten en nvidia shield eller apple 4k tv.

Jeg er lidt i dilemma pga. mit setup (tv, anlæg, streaming kilder).

mit setup er følgende:
jeg har LG B7 tv
surround sound setup 5.2.2 med Denon AVR-X2200W Receiver (mulighed for trueHD, Atmos, og DTS-Master lyd).
NAS server Synology ds218+

Jeg ved at min Receiver afventer en opdatering til at kunne lave Passthrough på Dolby vision som kommer næste år.

formål:
Jeg vil gerne kunne afspille UHD HEVC kilder konverteret til MKV fra lokal nas server på hjemmenetværk. Det skal være mediacenteret primær funktion.
Målet er (nu eller på længere sigt) at kunne udnytte både Dolby vision og HD lydformaterne (bitstream) på samme tid ved afspilning.

jeg forstår at hvis jeg vælger shield modellen må jeg give afkald på Dolby vision - men kan det forventes at dolby vision kommer til shield i fremtidig opdatering? Jeg har læst mig frem til at Dolby har sagt det kan lade sig gøre via en software opdatering til Shielden.
Apple 4k tv understøtter samtidig dolby vision - men mangler understøttelse af HD lydformater.

Jeg er dog fristet af apples 4k tv - da jeg har læst at infuse appen gør et godt stykke arbejde i forhold til streame høj UHD billedekvalitet fra lokal streaming af HEVC - bedre end kodi på nividia shielden?