Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bphhm
#261929
Min 216play er ganske fin og har ingen problemer med støj. Bruger den primært som Plex server og TVHeadend recording. Som Plex server tror jeg ikke den er optimal og istedet ville en PC nok være bedre, men jeg gider ikke bøvle mere med PC end nødvendigt.

Som jeg forstår det vil ATV4K snart komme med en automatisk omskiftningsfunktion mellem HDR og ikke HDR og der skulle ikke helt være samme kompatibilitets issues med LG B7 som med LG B6.

For både Shield og ATV4K gælder at de begge kører gennem min AVR-X4300 som skulle supportere HDR og DV passthrough, men jeg må sige jeg ikke helt er klar over om det rent faktisk er korrekt da f.eks. Netflix ikke viser samme format i beskrivelsen som på TV'et.

Så summasummarum synes jeg det er væsentlig enklere at bruge de indbyggede apps i TV'et. Til dit MKV distributions formål så kunne du vel prøve med et Plex setup via DS218+ og Plex på LG. Du kunne så tage lyden ud via HDMI-CEC til forstærkeren. Ville det virke?
Af lunddal
#261930
ChristianSK skrev:Apple 4k tv understøtter samtidig dolby vision - men mangler understøttelse af HD lydformater.
Infuse til ATV understøtter HD lydformater.
Af bromberg
#261933
Infuse klarer hd lydformater ja, men ikke Dolby atmos og dts-x. For nu er det en Apple begrænsning, men jeg tror sgu det kommer grundet især atmos’s store indpas.

Jeg har længe vaklet imellem de to og glædede mig enormt til atv 4k, men dens rod med hdr/Dolby vision og 24/50/60 hz gjorde jeg ikke engang gad forsøge.
Men det er fikset nu og jeg finder atv 4k langt de fleste medieafspillere overlegen. Selvfølgelig ikke hvis atmos er et must, så kommer den til kort.
Men ellers kan den det du søger og tilmed med et ret stort 4k/hdr katalog.
Med et lg ville jeg selv se Dolby vision som et must og det klarer atv 4k også kun
Af ChristianSK
#261934
Mange tak for svar. Jeg tror jeg vil starte med at købe mig et apple 4k tv. Jeg er godt klar over at apple 4k tv aldrig vil komme til at understøtte de højere HD audio lydformater, så det kan være jeg hopper på shielden i nær fremtid. apple 4k tv vil i nær fremtid understøtte dolby atmos men dette lydformat vil bygge på DD+ og ikke de højere HD lydformater. Lunddal, jeg vidste ikke at infuse understøttede HD lydformaterne, kan du bekræfte dette, eller uddybe?

Jeg har også overvejet at gøre Nas serveren til en mediaserver og via tvets indbyggede app (Xplay) streame kilderne, da det måske på denne måde også kan fungere. Jeg er dog i tvivl om HD lydformaterne understøttes i xplay. Der er også mulighed for at streame via DLNA men dette understøtter heller ikke HD lydformaterne. Jeg ved at tvets indbyggede plex app ikke understøtter afspilning af HEVC og vil derfor transcode HEVC filerne til x264 formatet.

Jeg havde også tænkt på at få fat i en xbox one x, men denne understøtter heller ikke streaming af HEVC filerne og understøtter i øvrigt heller ikke dolby vision (det gør ps 4 pro heller ikke). xbox one x kan til gengæld bitstreame atmos lyd til Receiver.

når MKV filer afspilles i infuse, transcoder Infuse så MKV HEVC filen så den bliver remuxed? Jeg har læst at dette sker når infuse automatisk convertere fra MKV til MP4 for at kunne afspille filen på apple 4k tv.
Når fuld blueray rips filer bliver lavet om til remuxed versioner fungere de så stadig som en rå HEVC (x265) kilde?

har remuxed filer en lavere kvalitet? og på hvilken måde?

ps. I elgiganten kan man i denne (black)weekend få shielden til 1200 kr, så det er da værd at overveje.
Af Toranaga
#262531
Øv har i går opdaget at Nvidia Shield ikke understøtter Dolby Vision! :/ Kunne ikke forstå at nogle HDr klip så flade og mørke ud, men afspillet direkte på TV (C7) ser det super ud.
Af dumb
#266486
Jeg har to ATV4 (ikke 4k), sluttet til to forskellige TV, den ene gennem en Yamaha A3030 surround receiver og jeg har også en enkelt Nvidia Shield, tilsluttet via samme receiver.

Min oplevelse er at begge ATV'er lider af "micro stutter", dvs. billedet ikke er flydende ved panoreringer og det er uanset om det er Netflix, HBO, DR eller hvad jeg ellers streamer. Dette oplever jeg iKKE med Shield'en. Det skal dog siges at jeg er den eneste i familien, der ligger mærke til det, så det er måske ikke et problem for dig. Men jeg synes det er ret generende.

Det skal lige tilføjes at den ene ATV er tilsluttet med kabel og den anden kører trådløst, men problemet er det samme. Og det er IKKE fordi de står til forkert refresh rate, for gør de det, er det ikke længere "micro stutter" men "makro stutter" :)

Ud over det, så har jeg KODI installeret på min Shield, som uden problemer æder alle de "rå" blu-ray rips jeg har på min server, hvilket er skønt :)

Jeg oplever tilgengæld at kvaliteten af DR streaming er markant dårligere via Shield i forhold til ATV.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#266488
dumb skrev:Det skal lige tilføjes at den ene ATV er tilsluttet med kabel og den anden kører trådløst, men problemet er det samme. Og det er IKKE fordi de står til forkert refresh rate, for gør de det, er det ikke længere "micro stutter" men "makro stutter" :)
Kører du med auto-skift af frame rate?
Af dumb
#266492
Rasmus Larsen skrev:
dumb skrev:Det skal lige tilføjes at den ene ATV er tilsluttet med kabel og den anden kører trådløst, men problemet er det samme. Og det er IKKE fordi de står til forkert refresh rate, for gør de det, er det ikke længere "micro stutter" men "makro stutter" :)
Kører du med auto-skift af frame rate?
Nej, den skifter jeg selv, da ATV'en jo ikke selv kan skelne mellem 50 og 60hz indhold.
Af Toranaga
#270029
Jeg kan ikke få min Shield til at køre stabilt. I går skulle vi se Insidious og der var små hak periodisk. Min ven ser det ikke, men jeg bliver SKØR af det! Så prøvede jeg at afspille via TV (LG 65OLEDC7) og den afspillede det perfekt. Under HDMI settings står den til recomended. Noget med 4k, 10-bit og 59,xx (kan ikke huske præcist). I Kodi syntes jeg ikke man kan stille ret meget og nogle film kører også OK. Men der må være noget der gør det ofte hakker!?
Af A.Schmidt
#270048
Hilfiger skrev:Har hørt at Kodi er lukket ned. De vil heller ikke supportere Android enheder længere.

Sent from my VTR-L29 using Tapatalk
øhh? Der står der ikke noget om på kodis hjemmeside
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 19