Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#269228
Hej folkens.

Håber på lidt input på dette. Jeg erhvervede mig for et par måneder siden en Sonos One til køkkenet. Første Sonos produkt og jeg er yderst tilfreds. Den spiller godt og Alexa gør en ok indsats, omend jeg tæller ned til især Google Home Assistant lander på dansk.

Nå, men jeg vil gerne udvide Sonos til at inkludere dagligstuen. Pt. har jeg en Libratone Diva, der tjener som højtaler til musik og til fjernsynet.

Det store spørgsmål er om jeg skal gå efter 2 x Sonos One i konfigureret i stereo eller om jeg skal have en Play 5 til at spille stuen op?

Er der nogle der har været i samme tanker og valgt det ene eller andet? Og i så fald - hvad var de udslagsgivende faktorer?

En åbenlys fordel ved de 2 Sonos One er Airplay 2. I teorien skulle de altså kunne fungerer som lydkilde til mit Apple TV 4K som driver hele vores TV / streaming setup. Det er dog uklart hvornår Airplay 2 kommer og hvorvidt det kan køre uden lag mv. Input på dette er også meget velkomne.

På forhånd tak for alle der giver deres besyv med. :-)

God weekend derude!
#269235
Hey!

Min stue er 9x4m og jeg har lånt 2stk. play5'er af en kammerat. Til at teste om de kunne spille stuen op.

Det kunne de bestemt, og de kan også give det lidt ekstra når der er brug for det. Efter min smag skal sub'en også med i setup'et.

Jeg har ikke prøvet med 2x play1, og de kan sikkert godt fylde stuen med lyd så man stadig kan snakke sammen, men de dage hvor den får ekstra gas, så tror jeg ikke play1 kan følge med.

Jeg har selv en play1' i køkkenet. Den erstattede en Libratone live. Den klare det godt, men mangle dybe i forhold til libratonen.

og jeg tror det bliver det samme i stuen. Men igen det kommer jo an på hvor højt og hvilken slags musik der bliver spillet på dem.
#269237
peterfugl skrev:Hey!

Min stue er 9x4m og jeg har lånt 2stk. play5'er af en kammerat. Til at teste om de kunne spille stuen op.

Det kunne de bestemt, og de kan også give det lidt ekstra når der er brug for det. Efter min smag skal sub'en også med i setup'et.

Jeg har ikke prøvet med 2x play1, og de kan sikkert godt fylde stuen med lyd så man stadig kan snakke sammen, men de dage hvor den får ekstra gas, så tror jeg ikke play1 kan følge med.

Jeg har selv en play1' i køkkenet. Den erstattede en Libratone live. Den klare det godt, men mangle dybe i forhold til libratonen.

og jeg tror det bliver det samme i stuen. Men igen det kommer jo an på hvor højt og hvilken slags musik der bliver spillet på dem.
Tak for input. Selvfølgelig, det afhænger af brugen, musiktype, lydniveau mm.

Det er mange år siden jeg har holdt fest og lydniveauet på musik for det meste i den lave ende. :D

Muligheden for Airplay 2 med Apple TV 4K er også ret tillokkende.

Så for nu er der bestilt 2 Sonos One. De kan altid suppleres med en sub, eller flytte til soveværelset / badeværelset hvis de ikke gør det godt nok i stuen. Og til 1360,- / stk synes jeg det er et godt køb. :)
#269266
Erdmann skrev:Hvor kan man købe Sonos One for 1360,-? O_O
Jeg fik en 20 % rabatkode på mail fra sonos.com - det er uklart om det kun er til nye kunder, der for nyligt har registreret deres første produkt, eller om de er sendt ud bredt.

Men gav 20 % valgtfrit, dog højst op til 1250,- i rabat totalt, så jeg snuppede 4 Sonos One (to af dem til en kollega).
#269326
For lige at komme det i forkøbet: vi tolererer ikke reklame her på siden, så denne rabat skal ikke komme i form af links til sider man har en økonomisk interesse i.