Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af danielsa
#244598
Hejsa

Det er sikkert et dumt spørgsmål, men jeg har forsøgt at google mig frem uden svar.

Jeg har tidligere forbundet lyd til mit TV igennem et almindelig headphone jack til mit anlæg. Nu har jeg købt et KS7005, og det ser ud til at løsningen ikke fungere længere.

Jeg har kun mulighed for at tilslutte optical digital, hvilket jeg har forsøgt mellem TV og mit anlæg, men det kom der ingen lyd ud af. Der er desuden en headphone lignende indgang bagpå TV'et som hedder Ex-Link, men hvad er dette til? Jack stikket gav i hvert fald blot en hylende tone.

Kort sagt; Kan jeg forbinde lyd til KS7005 igennem et minijack? Evt. igennem en adapter?
Af Christianhave
#244605
Jeg har samme tv og har købt en digital til analog konverterboks fra av-cables. Toslink til Minijack/RCA. Det virker. Har heller ikke kunne få Aux-stikket bag på tv'et til at virke.
Af Christianhave
#244623
Rtorp skrev:Det samme har jeg gjort.

Jeg oplever dog at jeg skal skue væsentligt højere op på forstærkeren end før.
Har du været inde i lydindstillingerne på tv'et? Kan man ikke justere niveauet der?
Af Christianhave
#244626
Jeg har koblet tv'et til en Sonos Connect Amp hvor man kan styre lydniveauet. Så jeg har ikke selv haft problemet.
Men det er super fedt at man kan justere forsinkelsen på lyd direkte på tv'et. Jeg oplever derved ikke forsinkelse til Connect Amp'en i modsætning til mit tidligere Panasonic Plasma.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#244635
Jeg tror jeg spurgte ind til dette i en anden tråd, men kan ikke finde det igen: Kan lyden forskydes begge veje på Samsungs TV nu?
Af Rtorp
#244637
Christianhave skrev:Jeg har koblet tv'et til en Sonos Connect Amp hvor man kan styre lydniveauet. Så jeg har ikke selv haft problemet.
Men det er super fedt at man kan justere forsinkelsen på lyd direkte på tv'et. Jeg oplever derved ikke forsinkelse til Connect Amp'en i modsætning til mit tidligere Panasonic Plasma.
Dvs. du kører med selvstændig højttalere (ej Sonos) og lydniveauet er som hvis du hører anden lyd fra Sonos, end den fra TV?

Jeg har en almindelig Sonos Connect som ikke benyttes til TV'et, men er tilsluttet direkte til min analog forstærker, ligesom converteren er.
Tror lige jeg i aften prøver om det afhjælper problemet hvis jeg kører fra converteren til Sonos Connect og videre til forstærkeren. Men jeg kan dog ikke se at det skulle hjælpe.
Af tole
#244645
Danielsa: Sådan en adaptor købte jeg til mit fjernsyn da jeg troede der kun var headphone out på mit TV, men det viste sig at TV'et kunne indstilles så minijack'en virkede som en line out.

Det korte af det lange, sådan en bestilte jeg og den virker fint- jeg fandt en på ebay til 35 kr i Kina. Så hvis man kan vente nogle uger til modtagelse så er der lidt penge at spare :-)
Af Christianhave
#244646
Rtorp skrev:
Christianhave skrev:Jeg har koblet tv'et til en Sonos Connect Amp hvor man kan styre lydniveauet. Så jeg har ikke selv haft problemet.
Men det er super fedt at man kan justere forsinkelsen på lyd direkte på tv'et. Jeg oplever derved ikke forsinkelse til Connect Amp'en i modsætning til mit tidligere Panasonic Plasma.
Dvs. du kører med selvstændig højttalere (ej Sonos) og lydniveauet er som hvis du hører anden lyd fra Sonos, end den fra TV?

Jeg har en almindelig Sonos Connect som ikke benyttes til TV'et, men er tilsluttet direkte til min analog forstærker, ligesom converteren er.
Tror lige jeg i aften prøver om det afhjælper problemet hvis jeg kører fra converteren til Sonos Connect og videre til forstærkeren. Men jeg kan dog ikke se at det skulle hjælpe.
Jep. Jeg har koblet Connect Amp til tv via Toslink til RCA konverter. Til Connect Amp'en har jeg egne højttalere. I Sonos Appen har jeg sat passende lydniveau. Lydniveauet gælder kun for RCA-indgangen på Connect Amp'en og påvirker derfor ikke hvis jeg spiller musik direkte fra enheden.
Jeg har ikke tænkt over at niveauet skulle være for lavt. Så det har i hvert fald ikke været et issue. Jeg ved ikke om det samme er muligt i Connect'en, men det vil jeg tro.
Af Christianhave
#244647
danielsa skrev:
Christianhave skrev:Jeg har samme tv og har købt en digital til analog konverterboks fra av-cables. Toslink til Minijack/RCA. Det virker. Har heller ikke kunne få Aux-stikket bag på tv'et til at virke.
Mange tak for svar. Er det denne type adapter:

https://www.av-cables.dk/optisk-til-pho ... erter.html
Ja, det er den jeg har købt. Jeg har også en fra Kina, men jeg bruger den ikke da jeg ikke tør stole på strømforsyningen. Derfor har jeg købt den i dk til en lidt højere pris (og kortere leveringstid) i stedet for. Til gengæld forventer jeg at komponenterne overholder EU-standarder og er kontrolleret.

Husk at købe kabler ved siden af ;)
Senest rettet af Christianhave 18. jan 2017, 11:35, rettet i alt 2 gange.
Af Christianhave
#244648
Inden du køber så tjek om aux-udgangen på tv'et skal aktiveres på tv'et. Jeg mener ikke jeg kunne finde det, men jeg var heller ikke så grundig. Valgte konverteren i stedet.