Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Kenlin
#242790
Jeg overvejer i forbindelse med lydproblemer på mit anlæg (se artikel nedenfor) at anskaffe soundbar på et tidspunkt.

Jeg har primært set på Canton DM75 og Philips Fidelio B5/12.

Mit budget går nok ikke længere op end til tkr. 5.

Nogle der har erfaringer med dem, også gerne omkring surround delen? Har surround på mit anlæg i dag, så det vil jeg gerne blive ved med.
Af Silentbob
#242795
Jeg har igennem et lille år kigget efter en soundbar.

Jeg kender ikke dit udgangspunkt. Men jeg kommer fra et stereo setup, der af praktiske årsager var placeret forfærdeligt. Dette kombineret med, at der ikke var plads til en center, gjorde at mit lydbillede ikke var optimal til TV. Jeg besluttede mig derfor til at simplificere det hele og anskaffe en soundbar.

Med mit setup var der rimelig stor chance for et succesfuld skifte. Jo bedre et setup jo svære bliver det.

De modeller jeg kom frem til igennem min søgning var følgende:

Bose Soundtouch 300
Dali Kubik One
Monitor Audio ASB-2
B&W Panorama 2
Canton DM 75/100
Geneva Cinema

De fleste er over din pris grænse og var også over min. Men jeg ventede tålmodigt på det rigtige tilbud og købte Monitor Audio ASB-2 på Black Friday. Sat ned fra 8600 til 4500 kr ved Tape Connection.

Det køb har jeg bestemt ikke fortrudt.

Derfor vil januar udsalget nok værre din ven.
Af Kenlin
#242796
Supergris skrev:Så burde du lade være med, at bruge tid på, at kigge på en soundbar!
Det var da et ikke særligt konstruktivt svar...Som jeg læser det, er Fidelio med surround da højtalerne kan tages af og sættes eksempelvis ved siden af sofaen for at skabe surround. Canton har virtuel surround...

Men det kunne også være en ny hjemmebiograf, jeg skulle se efter.
Af Kenlin
#242797
Silentbob skrev:Jeg har igennem et lille år kigget efter en soundbar.

Jeg kender ikke dit udgangspunkt. Men jeg kommer fra et stereo setup, der af praktiske årsager var placeret forfærdeligt. Dette kombineret med, at der ikke var plads til en center, gjorde at mit lydbillede ikke var optimal til TV. Jeg besluttede mig derfor til at simplificere det hele og anskaffe en soundbar.

Med mit setup var der rimelig stor chance for et succesfuld skifte. Jo bedre et setup jo svære bliver det.

De modeller jeg kom frem til igennem min søgning var følgende:

Bose Soundtouch 300
Dali Kubik One
Monitor Audio ASB-2
B&W Panorama 2
Canton DM 75/100
Geneva Cinema

De fleste er over din pris grænse og var også over min. Men jeg ventede tålmodigt på det rigtige tilbud og købte Monitor Audio ASB-2 på Black Friday. Sat ned fra 8600 til 4500 kr ved Tape Connection.

Det køb har jeg bestemt ikke fortrudt.

Derfor vil januar udsalget nok værre din ven.
Tak for hjælpen, jeg kigger lige på dem du har foreslået :)
Af KBW
#242798
Flere tråde om soundbarer har været oppe inden for de sidste par måneder. Prøv at søg, så får du hurtigt mange svar ;)
Af Kenlin
#242804
KBW skrev:Flere tråde om soundbarer har været oppe inden for de sidste par måneder. Prøv at søg, så får du hurtigt mange svar ;)
Jeg har kigget igennem tilbage til ultimo 2014 :) Har læst en del om Canton DM75, men ikke rigtigt nogen der bemærker/kommenterer på Fidelio B5/12, hvilket egentlig primært var grunden til mit indlæg.