Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#237361
Jeg var også meget tilfreds med min Denon soundbar, selvom jeg synes min Canton DM75 lige er en tand bedre. Men grunden til jeg skiftede i sin tid var, at subwooferen gik i stykker på Denon'en, og det ikke længere var muligt for at få reservedele til den - der sidder jo et specielt subwoofer stik i den.
#237369
Det passer da ikke særlig godt med det, du skrev, som en start:
"Jeg er på udkig efter en ny soundbar/soundbase, da den Denon soundbar jeg købte, ikke levede op til mine forventninger"
#237370
Supergris skrev:Det passer da ikke særlig godt med det, du skrev, som en start:
"Jeg er på udkig efter en ny soundbar/soundbase, da den Denon soundbar jeg købte, ikke levede op til mine forventninger"
Min fejl - tænkte på min første Denon soundbar.

Jeg startede med en rigtig god Denon soundbar (FS3) og da den fik i stykker, så købte jeg en ny Denon (S514) og den levede ikke op til mine forventninger, da man slet ikke kunne høre dialogen for bassen og surround effekterne. Den lød meget mudret, og kan ikke anbefales. DM75'eren er langt bedre på alle parametre - det var den gamle Denon soundbar i øvrigt også.
Af Kreilo
#260939
Jeg ved det er en gammel tråd men den passer fint til mit spørgsmål. :)

Jeg kan se at Canton DM 75 ikke har HDMI. Man skal derfor have et optisk kabel fra tv til Canton'en. Men er det ikke også fint nok? Når jeg vil se spille PS4 (som jo er sat til tv via HDMI) eller vil se Bluray på den vil jeg så ikke få lyden ud af Canton'en?