Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Gregers321
#231528
Jeg har lige anskaffet mig et samsung ue48ju7500, og synes at lyden halter lidt ifht. Det dejlige billede.
Jeg vil derfor gerne investere i en soundbar eller et sæt aktive højtalere.
Mit budget er ikke det helt store, og håber derfor på at kunne holder mig på maks. 1-1500 kr.
Jeg synes selv det er meget uoverskueligt, hvor jeg får mest for pengene, derfor vil jeg meget gerne høre jeres mening :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#231564
Det er muligt at forbedre lyden med en soundbar til 1500 kroner, men så skal du nok finde et godt tilbud. Jeg vil nok anbefale, at du skruer en tand op for budgettet. Det er jo ikke fedt at ende med en soundbar der ikke rigtig hæver lydniveauet hørbart, for så er man tilbage på status quo.
Af Gregers321
#231677
Jeg har kigget mig lidt omkring, og er også selv kommet frem til, som #1 siger, at jeg nok må spare lidt mere op, og hæve budgettet lidt.
Jeg har kigget på lidt forskelligt, mht. soundbars og lydsokler.
Dertil har jeg fundet en lydsokkel der ser ud til, at være anbefalet vidt og bredt, og synes måske også (ud fra hvad jeg kan læse) at den rammer mine tanker meget godt. Dette er en Canton dm55.
Er der nogen der enten har nogle erfaringer med Canton's produket (måske endda lydsokler) eller har nogle forslag til produkter i en lign. prisklasse (2800 kr.)
Af Jens Holm
#231695
Omkring 2800 kan du finde en HTXT3 fra Sony, den har jeg rigtig gode erfaringer med, HTXT serien bliver generelt rost, især 1'eren, men 3'eren får, i sammenligninger, en thumb mere opad.. Canton har et godt ry, men det er uden personlig erfaring herfra
Af Gregers321
#231747
Tak for dit input, vil prøve at kigge lidt nærmere på en Sony htxt3 og se hvad der skrives om den osv. :)