Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bullerfnis
#265867
Hej

Håber der er en haj der kan hjælpe mig er ved at få spat!

Har et lg b6 oled, lg sj9 soundbar og en xbox one s.

Har selvfølgelig sat den til atmos i xbox..

Da der ikke kan gå atmos igennem tv, er xbox sat til hdmi in i sj9, og tv I den anden med arc.

Problemet er at når man f. Eks spiller assassin's creed origins så slukker skærmen engang imellem ligesom dem mister forbindelsen, og det er når den skifter mellem atmos og pcm.. Det kan jeg se på soundbar ved at trykke på info knappen, så skriver den hvilken lyd der kommer ud. Tit efter snakke scener så hopper den frem oh tilbage mellem atmos og pcm!

Hvad kan man gøre ved det?

Min kæreste er ved at gå amok Hehe. Den gør det kun i det spil, og det er det hun spiller. I need for speed sker det ikke, men der er vist nok heller ikke atmos? Så tror lidt det er skylden?
Af bullerfnis
#266061
Ingen som kan hjælpe?

Det hjælper nogengange at slukke tv og tænde igen, men sp mangler lyden måskeer det tv, soundbar eller xbox der failer? Eller bare spillet?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#266882
Hmm, umiddelbart tænker jeg, at det er et problem med soundbarens pass-through af video.

For at udelukke fejlkilder har du så prøvet at forbinde Xbox direkte til TV? Jeg er klar over, at du så ikke får Atmos, men så kan fejlkilden isoleres, før du går til LG. Har du også tjekket om der eventuelt ligger en nyere firmware til soundbaren hos LG?