Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BrianH
#247231
Skal flatpanels ikke have et SSL certifikat? Nu bruger jeg godt nok ikke mit netbank password til flatpanels, men alligevel.

Det koster stort set ingenting, og sites med login bør vel være krypteret nu om dage.
Hos mig giver Firefox advarsler om at forbindelsen er usikker ved login.
Af BrianH
#247232
Advarslen jeg får
Vedhæftede filer
Login flatpanels
Login flatpanels
loginfp.png (21.47 KiB) Vist 1438 gange
Af Turbo
#247241
I min optik ville det være at skyde gråspurve med kanoner.

Efter terror loven blev indført, skifter folk med dynamisk IP ikke IP så tit mere (folk med fast IP er der slet ikke noget problem), så i de fleste tilfælde vil Rasmus og Torben kunne se hvis en uvedkommende brugte en brugers login.
De ville selvf. lige skulle gøres opmærksom på at det og det indlæg har man ikke skrevet.

Ja, jeg ved godt man kan "spoole" IP og mac adresse - men det er som regel kun folk med ondsindet hensigter der gør sådan noget, tit for at få penge ud af det.
Af BrianH
#247243
Det er hverken kanoner eller gråspurve... Der er ikke noget kritisk på flatpanels, så bortset fra at kunne skrive en indlæg i an andens navn, kan en hacker såmænd ikke lave mange ulykker.

Det er mere det, at når et website gemmer brugernes passwords, så bør både databasen og transmissionen være krypteret. (Databasen er det vel allerede)

Det er mest princippet i det (og fordi emnet er interessant), jeg bruger ikke mit flatpanels password andre steder.

Et SSL certifikat er stort set gratis nu om dage
Af Brixen
#247244
letsencrypt.org udsteder gratis certifikater til hjemmesider, så det er vel bare at gå igang.